Strängnäs-åkar-tråden

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Köping
Hoj
ER6n 06
CHIPPEN_no1 skrev:
2032345 Nytt år ny tråd!

I sommar måste vi få igång lite samlad åkning igen va ju skit kul förra sommaren. Några nya som skaffat hoj i lilla döda strängnäs? Ses annars på vägarna runt Strängnäs.

Låter kul... ska bara grejja kortet, lära mig åka och hämta min Kawa på funbike i V-ås... Återkommer när det är fixat... Tjejen bor i Snäs, så man kommer nog titta förbi då och då.
 

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Sålt den....
Hej på er!
Ja i år får vi samla ihop oss lite oftare än förra året...
(Om man nu får följa med utan att det blir liv om att man kör för sakta, från chippens håll....)

// Mie
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Mie skrev:
2053615 Hej på er!
Ja i år får vi samla ihop oss lite oftare än förra året...
(Om man nu får följa med utan att det blir liv om att man kör för sakta, från chippens håll....)

// Mie


Weiiii klart du får... Du får åka med mig... ;) Måste man skapa en tråd för varje år nu? vavava? Längtar till sommaren... Skönt att snön har smält bort nu iaf! Ses snart! :tummenupp
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Mie skrev:
2053615 Hej på er!
Ja i år får vi samla ihop oss lite oftare än förra året...
(Om man nu får följa med utan att det blir liv om att man kör för sakta, från chippens håll....)

// Mie

Klart du får hänga på! du lär ju steka "den där gröna moppen" :lol
 

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Sålt den....
CHIPPEN_no1 skrev:
2058014 Klart du får hänga på! du lär ju steka "den där gröna moppen" :lol

jajaja.. nu ska vi inte vara sånna... :pannkyss
Jag är på väg hemmåt nu med bilen... hör av mig när jag e hemma.
Ha det!!

//mie
 

Ludde99

det är inte hasigheten som dödar........
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
GSX1100R
yoyoyo

var o tvättade av pärlan i dag.. riktigt sugen på o ut o dra lite..
med den här jäkla våren verkar aldrig komma.

:banana :banana :banana
 

Ludde99

det är inte hasigheten som dödar........
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
GSX1100R
kanon fint väder, dock lite kallt i luften...snart får d fasiken bli vår väder.

nån som har tagit en åk tur i helgen kanske?? såg en tl1000 i fredags. nån här på forumet kanske??

:yoparty
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Har plockat ner min för service och lite pyssel dröjer väll 1,5v tills den är ihop igen, men va riktigt bra väder idag ju...
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Hej !

Var och hämtade hojen hos Sulas i Ölsta idag. Johan666 var med som moraliskt stöd och körde hem bilen igen. Tack för det Johan.
(tur att det inte var bilen som skulle köras in va ? :gnissla )

Det suger ju med inkörning kan jag säga, max 5000 rpm, innan första service vid 80 mil :huvet

Tur att man inte är så fartglad som person, maxfarten under hemresan var prick 110 enligt färddatorn.

Där ser du Johan, datorer har alltid rätt och jag kan visst följa inkörningschemat. :7peta
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Trajja675 skrev:
2080363 Hej !

Var och hämtade hojen hos Sulas i Ölsta idag. Johan666 var med som moraliskt stöd och körde hem bilen igen. Tack för det Johan.
(tur att det inte var bilen som skulle köras in va ? :gnissla )

Det suger ju med inkörning kan jag säga, max 5000 rpm, innan första service vid 80 mil :huvet

Tur att man inte är så fartglad som person, maxfarten under hemresan var prick 110 enligt färddatorn.

Där ser du Johan, datorer har alltid rätt och jag kan visst följa inkörningschemat. :7peta
80mil det har du ju klarat av efter påsken :)
 

1_Maverick_1

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
suzuki gsx-r 750 -98
Tävling med vandringspokal

Kommer förmodligen bli en liten tävling i år med ett vandringspris till vinnande.. hehe :) Alme förslag då vi kommer lägga upp en sträcka med både kurvigt och rakt för att ingen ska kunna klaga påå sträckan... Fasiken så sugen man är ut och köra då.. men de här jäkla piss vädret bara håller i sig... Ha en najs sommar grabbar...

Catch you on the flipsyde

Trajja675 skrev:
2080363 Hej !

Var och hämtade hojen hos Sulas i Ölsta idag. Johan666 var med som moraliskt stöd och körde hem bilen igen. Tack för det Johan.
(tur att det inte var bilen som skulle köras in va ? :gnissla )

Det suger ju med inkörning kan jag säga, max 5000 rpm, innan första service vid 80 mil :huvet

Tur att man inte är så fartglad som person, maxfarten under hemresan var prick 110 enligt färddatorn.

Där ser du Johan, datorer har alltid rätt och jag kan visst följa inkörningschemat. :7peta


Kan ju inte hålla på och fis åka vi 5000 varv.. då kokmmer den ju och sota igen upp till vi kolven.. kommer du aldrig mer och kunna gasa fullt.. hhaha... bara full kula direkt.. alltid bäst.. fast skulle iförig byta hoj varannat år då.. :arsele
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Mjaha, hur många ska ut en sväng idag då ? (påskdagen)

Jag åker några mil idag iaf, ska försöka få med mig Johan666 oxå om han inte är för "bakis". Jag stannar till vid Byrackan kl, 16:00.

Inkörningstempo, dvs, varierande varvtal och belastning, inte motorväg i 10 mil.
 

johan666

skrotnisse
Gick med
16 Apr 2005
Ort
strängnäs
Hoj
R1
Trajja675 skrev:
2080363 Hej !

Var och hämtade hojen hos Sulas i Ölsta idag. Johan666 var med som moraliskt stöd och körde hem bilen igen. Tack för det Johan.
(tur att det inte var bilen som skulle köras in va ? :gnissla )

Det suger ju med inkörning kan jag säga, max 5000 rpm, innan första service vid 80 mil :huvet

Tur att man inte är så fartglad som person, maxfarten under hemresan var prick 110 enligt färddatorn.

Där ser du Johan, datorer har alltid rätt och jag kan visst följa inkörningschemat. :7peta


lugnt jo jo, 110 engelska miles eftersom dom glömt att ändra till kilometer, blir 177 km/t istället.
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
I år SKA jag köra lite gata :) , var tvungen att köpa en hoj till för att slippa pressen att skruva ihop något innan sommaren är över...
 

Ludde99

det är inte hasigheten som dödar........
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
GSX1100R
yoyoyo

man är grymt sugen på o ut o gasa nu, men har hojen nere för lackning av fälgar... typiskt att man börjar mecka när d blir fint väder...

ni kan väl bedömma själva, fälgarna var typ signal gula innan....

o johan 666 du ska få tillbax depåstödet.... mitt minne är som det är
 

Bifogat

  • bak fälg.JPG
    bak fälg.JPG
    63.5 KB · Visningar: 152

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
johan666 skrev:
2090051 lugnt jo jo, 110 engelska miles eftersom dom glömt att ändra till kilometer, blir 177 km/t istället.

Jaaa, så blev det när du skulle köra före med bilen för att visa hur fort 90 km/h är :7peta

Tyckte det var konstigt att alla andra körde så sakta :hihi

Idag, måste vi ju dra en repa iallafall, vart ju en fantastisk uppslutning igår :rolleyes: .
 

johan666

skrotnisse
Gick med
16 Apr 2005
Ort
strängnäs
Hoj
R1
Ludde99 skrev:
2090596 yoyoyo

man är grymt sugen på o ut o gasa nu, men har hojen nere för lackning av fälgar... typiskt att man börjar mecka när d blir fint väder...

ni kan väl bedömma själva, fälgarna var typ signal gula innan....

o johan 666 du ska få tillbax depåstödet.... mitt minne är som det är

Fälgarna blir kanon passar hojen bättre än signalgul.

Skulle va kanon om ja kunde få stödet i helgen, tänkte fixa min hoj på lörda kväll eller sönda.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top