ZX-6R-tråden

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Skulle du kunna förklara vad du menar med att 96:ans var som smör? :gnissla
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D

Jag har aldrig haft någon och har ingen koll på de tidiga hojarna. Jag tror att "smörigheten" som påtalades tidigare är en högst subjektiv åsikt. Men jag kan inte svära på det.
Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D


Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss

Tjaaaa, min är mera som en betongblandare.... :mad:
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D


Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss


Hehe, det låter ju kanon det! Blev lite orolig där ett tag :)
 

yxjoel

Lebowski
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawa ZX6R -96
nån som har tredjepartstillverkad tändstiftsnyckel att rekommendera? original går ju också bra om ni kan hänvisa vart man får tag i dom :)
grävde mig fram och tänkte kika i vilket skick stiften var på min hoj men dom satt lite djupare än väntat... och då hålen är så pass nära ramen så vettefan vad man ska köpa som passar att få ner

kanske är likadant på alla hojar, jag vet inte bättre, men börjar att höra efter i modelltråden :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Tjena, är inne på att köpa R6, Zx6r eller gsxr 600 och har börjat fundera på ninjan. Jag har dock hört att det är problem med växellådan på dessa. (har kollat på årsm. -00 till -03) Hur vanligt är det? Vågar man köpa en ninja?
Samma här, står i valet mellan zx6r -03 och R6 -03. Båda i fint skick och med runt 1000 mil på mätaren. Liknande prisbild. Någon som kan övertyga mig åt den grönas håll? :D hur är den att köra lite längre med? Bromsar och dämpning?
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Samma här, står i valet mellan zx6r -03 och R6 -03. Båda i fint skick och med runt 1000 mil på mätaren. Liknande prisbild. Någon som kan övertyga mig åt den grönas håll? :D hur är den att köra lite längre med? Bromsar och dämpning?

Räcker väl med att titta på hojarna för att inse att Kawan är det ballare valet. :D

Kawan är race. Hård dämpning, rejält bra bromsar, du sitter högt, styret är lågt. Precis som en hoj ska vara mao:)

Klart grabben ska ha en Kawa! Är urnöjd med min o skulle inte byta den mot nån R6a i världen (okej då, möjligen en 06a men den är ju mkt nyare...).
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Låter fint. :)

Inga kända problem? Vibrationer? Ventiler?

Vet ju att det är en racer, men vill ändå kunna bränna av en 20-30 mil på en dag? :)
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
jag har haft min nu i 3 veckor!
längsta rundan har vell blitt 40 mil på en dag! INGA PROBLEM
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Zx-6r 2007

w544h408_0000034049BE1331.jpg

Känner mig sugen på en zx6r 2007:a, nått att tänka på?
 

Oopsjoppe

#28 R600
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Västerås
Hoj
ZX6R -07 banhoj
Det är en SJuuukt bra hoj :) Tävlar med den nästan original förutom powercommander och lite slipon och Hojjen är grymt konkurrenskraftig!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top