Bankörning & RR

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Hur är reglementet för r1000? Skulle du få köra där eller är det 1000cc gräns rakt av oavsett antal cylindrar?

inte helt hundra men vet ju att folk har kört med 1098 i so iaf så det borde va 1200 cc som gäller även i rookie 1000 inte så att jag har något vidare hanicap 155 hk mot 195 lr vad det är i nya sukkan ger ju knappast någon fördel

men skulle jag köra en Rc8r med superbike kit på så skulle det ju va lite fördel den ger 180 hk på hjulet
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Nick - Serie - Båge - Material optimering - Mål


- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering ;) )- poäng i varje race ( högt satt mål ):tummenupp
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke :brinnerup )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!! :näsblod
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår :(
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
inte helt hundra men vet ju att folk har kört med 1098 i so iaf så det borde va 1200 cc som gäller även i rookie 1000 inte så att jag har något vidare hanicap 155 hk mot 195 lr vad det är i nya sukkan ger ju knappast någon fördel

men skulle jag köra en Rc8r med superbike kit på så skulle det ju va lite fördel den ger 180 hk på hjulet

kom igen å kör nu, jag har ingen 195-hästars 09:a sukka, tror inte så många andra har det heller i r1000 ;)

Jag har för mig att det är 1200cc oavsett antal cylindrar i Rock N Roll1000. Så man skulle kunna köra med en Blackbird eller ZX12:a.

fint att baxa runt med på knudan :gnissla
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
kom igen å kör nu, jag har ingen 195-hästars 09:a sukka, tror inte så många andra har det heller i r1000 ;)

gärna om du betalar har ingen lust att skuld sätta mig upp till öronen igen nu är jag som slas ser snygg ut i depån med en häftig hoj:gnissla och kör för att det är roligt men ska inte sticka under stolen med att jag är bra sugen på att köra R1000 på anderstorp, har en personlig vendetta med den banan sen min misslyckade start 2006 då jag inte va smart nog att dubbel kolla att min mekaniker hade dragit bakhjuls bulten när han bytte till regn däck
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Någon som kan komma imponera ordentlig är Lawner som springer på gymet oftare än jag byter kalingar, kanske dags att man slutar med spriten och också börjar träna:banana
Kanske dags att du byter kallingar!!!! Du börjar allt lukta lite kiss.

Problemet är inte att jag inte håller ett helt race utan att jag är för FEG!

Dagens sanning.

Citat från Morgan Rejnäs Anderstorp 2008

-"kan man inte köra 38 tider på torpet med en 1000 är man fan mongolid"

och så undrar folk varför man kör 600. Svaret är man får inte ligga för att man kör 1000!

Nick - Serie - Båge - Material optimering - Mål


- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering ;) )- poäng i varje race ( högt satt mål ):tummenupp
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke :brinnerup )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!! :näsblod
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår :(
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
 
Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Kanske dags att du byter kallingar!!!! Du börjar allt lukta lite kiss.

Problemet är inte att jag inte håller ett helt race utan att jag är för FEG!

Dagens sanning.

Citat från Morgan Rejnäs Anderstorp 2008

-"kan man inte köra 38 tider på torpet med en 1000 är man fan mongolid"

och så undrar folk varför man kör 600. Svaret är man får inte ligga för att man kör 1000!

600a blir ju en bra ursäkt till inte behöva bli påkommen som mongolid i a f :D
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va
I gatgruppen finns inte mycket andra regler än varje arrangörs egna, så det varierar nog från arrangör till arrangör.
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va

ser absolut inga problem med det finns många som inte har licens och kör bla banhojar i gatgrupperna jag bla kommer att göra det i år bättre att ha en hoj utan lysen än att det ligger en massa glas och skit på banan efter en vurpa
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va

Det är upp till respektiver arrangör.

På bikeweak är det ex inte om med slicks i gatgrupp med motiveringen att hojen ska vara isådant skick att den klarar en besiktning utan anmärkningar. Så där borde det ju vara så att man ska ha lampor mm.

Det enda säkra är att höra med arangörern vad som gäller!
Sedan är det olika från olika försäkringsbolag med så det är bra att veta vad just ditt bolag säger om körningarna. Vissa arangörer tillåter alla försäkringsbolag andra inte.
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
600a blir ju en bra ursäkt till inte behöva bli påkommen som mongolid i a f :D

Du glömmer att du kör 1000 i NEC i år;)
( personligen är målet att inte vara mongolid på min 1000 i sommar ;), och gärna en bit ifrån mongolid :D )
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Det är upp till respektiver arrangör.

På bikeweak är det ex inte om med slicks i gatgrupp med motiveringen att hojen ska vara isådant skick att den klarar en besiktning utan anmärkningar. Så där borde det ju vara så att man ska ha lampor mm.

Det enda säkra är att höra med arangörern vad som gäller!
Sedan är det olika från olika försäkringsbolag med så det är bra att veta vad just ditt bolag säger om körningarna. Vissa arangörer tillåter alla försäkringsbolag andra inte.


Kollade med Fiver och på deras körningar va de helt okej med kraschkåpor :tummenupp
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering )- poäng i varje race ( högt satt mål )
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!!
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
-Vasa - Bott 1098R - Bli snabb som f.. köra 8 or runt mina konkurenter:fyllisar
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering )- poäng i varje race ( högt satt mål )
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!!
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
-Vasa - Bott 1098R - Bli snabb som f.. köra 8 or runt mina konkurenter
- Gottschalk - Supermono cup - KTM 690 SMC - Topp tio utan benbrott !
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top