Bankörning & RR

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
jag ska ner hojen är lastad och bilen packad!

första gången jag kör med licenskörarna kommer väll att gå bra men jag är ju inte snabbast i alla fall =)

Ska bli intressant andra körningen med raceväxlat och däckvärmare. Laptimern ska vara på denna gången så jag får bevisat för mig själv hur långsamt det kan gå runt falkenberg.

Gottis har du lust och mölighet att få med min kabel och cd skiva?

Syns där nere!
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Gottis skrev:
2214037 ja då börjar hetset blir det kanon väder imorgon så ska gottis banne mig slå sitt person bästa och ge Magnus och strider en goo fight i högfartan..det ryktas ju om att Simpa och ironman ska komma ner och träna inför åka långsamt loppet den 18 (ERF) medan jag och Magnus tränar inför B-racet samma dag men där handlar det ju om att köra fort inte spara på bensinen :7peta

så vilka tänker åka ner för att åka i Gatgruppen då har hört att Förgöraren tänker åka ner och pösör skarpa i alla kurvorna se så finns det några tappra Sporthojsrävar kvar lr har alla Krachat :tomten

Blev inget Falkenberg men dock ett kort inhopp på Kinnekulle. Istället för posörskrap blev det en posörkrasch :(

Så nu behövs mentalt stöd och lite moppedelar och sen är fin-bladen en banhoj!

FÖRGÖRAREN
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Förgöraren skrev:
2215859 Blev inget Falkenberg men dock ett kort inhopp på Kinnekulle. Istället för posörskrap blev det en posörkrasch :(

Så nu behövs mentalt stöd och lite moppedelar och sen är fin-bladen en banhoj!

FÖRGÖRAREN


Aj fan va tråkigt vad hände och vart :( den som va så fin Krachade själv där förra året på Kortedalas bandag
 

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg/Onsala
Hoj
Jodå
Aj då, det var trist Mårten :(
Hoppas du är igång snart igen.
Hojta till om du ska ha hjälp.
Det var lite kraschkalas på Falken idag oxå.
Härligt att mysa runt lite inför ERF:et :3freak
Vi får nog gasa hårt nästa vecka om vi ska kvala in.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
t-rex skrev:
2216305 Brukar det kraschas så eländigt på falken? Jag menar, 2 pass....

jo det var likadant när jag vär där sist med.

personligen tycker jag dom borde köra lite kortare pass då dom flesta klotar sista 3-4 minutrarna ingen vill ju gå i depå när dom är trötta för att dom inte kommer att få köra så mycket mer.
 

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 SuperSport
Synd att "KraschMangan" inte kunde hålla sig på hjulen igår heller.
Tror att vi i "Hygglo racing" får börja leta efter en ny ERF förare, då det kommer att bli dyrt att ha med denna "KraschMangan" :hihi
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
t-rex skrev:
2216305 Brukar det kraschas så eländigt på falken? Jag menar, 2 pass....

Du menar att gatgrupperna bara fick 2 pass antar jag...?
Ja, nu i år har det vart vääldigt många licensförare som tydligen måste delas upp i två grupper, så då verkar det bara hinnas med två pass för respektive gatgrupp. Igår var det iofs extra mycket folk som ramlade av. Vi i snabba gatgruppen var typ dom enda som skötte oss :rolleyes:. Skämt åsido, hoppas ingen skadade sig eller gjorde sönder något dyrt.

Vem i någon av licensgrupperna var det som valde att gena över gräset efter den långa högern över kullen? Tur att det gick bra, såg lite spännande ut från där jag satt i alla fall.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
t-rex skrev:
2216305 Brukar det kraschas så eländigt på falken? Jag menar, 2 pass....


ja i gat grupperna är det en hel del men igår va det visseligen mycket i licens också oftas så är det ju nere i Shikanen..och sen är det ju alltigt tråkigt när någon slår hål på motorn så kommer olja på banan som det gjorde igår som tur va det ju inet i ideal spåret
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Gottis skrev:
2215936 Aj fan va tråkigt vad hände och vart :( den som va så fin Krachade själv där förra året på Kortedalas bandag

Jag körde helt enkelt för fort in i en kurva (på borte sidan finns en vänsterkurva i motlut som bryter av i högerkurva i medlut), valde att köra av ... kör i gräset och då slår hojen och jag en volt ut på banan igen :(

Simpa skrev:
2216027 Aj då, det var trist Mårten :(
Hoppas du är igång snart igen.
Hojta till om du ska ha hjälp.
Det var lite kraschkalas på Falken idag oxå.
Härligt att mysa runt lite inför ERF:et :3freak
Vi får nog gasa hårt nästa vecka om vi ska kvala in.

Himmla tråkigt, men, men ... jag var ju väl medveten vad som kunde hända!
Innan sade ju Du just nått i stil med; "...första och andra banåkningen är lugna, det är på den tredje du går av..."

Nu får jag försöka laga hojen först å främst så jag kommer igång igen :)

Asså, det kraschades även på Falken? Var ni dunderheta hela högen eller vad hände?

FÖRGÖRAREN :yoparty
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Förgöraren skrev:
2218229 Jag körde helt enkelt för fort in i en kurva (på borte sidan finns en vänsterkurva i motlut som bryter av i högerkurva i medlut), valde att köra av ... kör i gräset och då slår hojen och jag en volt ut på banan igen :(



Himmla tråkigt, men, men ... jag var ju väl medveten vad som kunde hända!
Innan sade ju Du just nått i stil med; "...första och andra banåkningen är lugna, det är på den tredje du går av..."

Nu får jag försöka laga hojen först å främst så jag kommer igång igen :)

Asså, det kraschades även på Falken? Var ni dunderheta hela högen eller vad hände?

FÖRGÖRAREN :yoparty


ingen av oss gick av på falken förutom surfan som tyckte att skulle ta en flygtur i Högfartan men det gick bra med honom iaf :)

Hur mycket gick sönder då på hojen va inte detta en SMC kurs som kortedal höll i om jag förstod Farfar rätt på WCX tidigare idag isof så om du har helförsäkring så ska försäkringen gälla
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vilka ska ner på måndag då?

JAg ska ner och köra.

Mål komma ner 2 sekunder. Körde strax under 56 sist någon som är lite snabbare än vad jag är ? vill ha någon att ta rygg på.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Då skall man tydligen knäcka mödomen på denna tråden oxå. :hihi

Jag har några frågor till er race fantaster:

Finns det personal/funtionärer på plats? (Anledning: Testmäta min nypåfyllda ljuddämpare.)

Vad krävs för att få köra dessa måndagspass? (Kan ju vara bra att veta om man blir biten av bankörningen efter SMC kursen.)

Jag antar att ni snackar om Falken, eller?

Vore grymt tacksam för svar.
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Thunder skrev:
2226058 Då skall man tydligen knäcka mödomen på denna tråden oxå. :hihi

Jag har några frågor till er race fantaster:

Finns det personal/funtionärer på plats? (Anledning: Testmäta min nypåfyllda ljuddämpare.)

Vad krävs för att få köra dessa måndagspass? (Kan ju vara bra att veta om man blir biten av bankörningen efter SMC kursen.)

Jag antar att ni snackar om Falken, eller?

Vore grymt tacksam för svar.

http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/shownews2.php?nid=63
Dom brukar inte bry sig om ljudet:D
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Lawner skrev:
2225183 Vilka ska ner på måndag då?

JAg ska ner och köra.

Mål komma ner 2 sekunder. Körde strax under 56 sist någon som är lite snabbare än vad jag är ? vill ha någon att ta rygg på.

Tar du hojen på släpp eller??
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
back in black skrev:

Tack!

Men brukar det finnas föråkare eller är det en ovanlighet?
När det gäller ljudet så var SMC övertydliga, det är därför jag fortfarande är lite orolig. Har ju frågat förr i någon tråd om detta. Men fattar jag rätt så borde det finnas någon med en mätare någonstans iallafall, även om den inte används.
Jag kanske skulle åka ner på måndag, finns det ingen utrustning eller föråkare kan jag ju kolla på alla som tränar.
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Thunder skrev:
2226099 Tack!

Men brukar det finnas föråkare eller är det en ovanlighet?
När det gäller ljudet så var SMC övertydliga, det är därför jag fortfarande är lite orolig. Har ju frågat förr i någon tråd om detta. Men fattar jag rätt så borde det finnas någon med en mätare någonstans iallafall, även om den inte används.
De första varven är det föråkare som ingen får köra om, sedan när han ger tecken så är det fullt ös..medvetslös!!

Ska du ned måndag eller???
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top