Bankörning & RR

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Ja det gick fort på många håll i helgen :gnissla topp 4 i R600 körde 1.40-tider, det är bara inse att man är fast i mid-pack rookie träsket föralltid :huvet

Ja toppen i R600 imponerade verkligen. Grymt kört, men även "midpack'et" kör ju fort som fan nu. Oskar körde 1.43 och slutade på 20:e plats. Tur att man stod på läktaren...

Sedan tror man ju att man skall ta några kliv uppåt i tabellen när man blir av med alla snabba efter säsongen, men på något konstigt vis kommer det alltid nya snabba jäklar varje säsong.
 

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg/Onsala
Hoj
Jodå
Ja toppen i R600 imponerade verkligen. Grymt kört, men även "midpack'et" kör ju fort som fan nu. Oskar körde 1.43 och slutade på 20:e plats. Tur att man stod på läktaren...

Sedan tror man ju att man skall ta några kliv uppåt i tabellen när man blir av med alla snabba efter säsongen, men på något konstigt vis kommer det alltid nya snabba jäklar varje säsong.

Ja visst fasen är det imponerande. Allt under 1.45 får man ju ta i ordentligt med en 600. Men om du testar att visa dig på banan i stället för på läktaren nån gång så kanske du oxå kommer ner under 1.50 :D
Kommer bli härligt fight på torpet sen om några veckor, vi får se till att ha samma pass du och jag.

Förresten Mårten, du ska tanka på söndag och inget köra själv glöm inte det...
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ja toppen i R600 imponerade verkligen. Grymt kört, men även "midpack'et" kör ju fort som fan nu. Oskar körde 1.43 och slutade på 20:e plats. Tur att man stod på läktaren...

Sedan tror man ju att man skall ta några kliv uppåt i tabellen när man blir av med alla snabba efter säsongen, men på något konstigt vis kommer det alltid nya snabba jäklar varje säsong.

Man borde ju veta bättre vid det här laget, men efter första kvalet så vågade man ju nästan tro det, då min 1.43-tid räckte till 5:e plats! Menmen den glädjen blev kortvarig, fast man ska nog vara nöjd med en tiondeplats ändå.:)
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Man borde ju veta bättre vid det här laget, men efter första kvalet så vågade man ju nästan tro det, då min 1.43-tid räckte till 5:e plats! Menmen den glädjen blev kortvarig, fast man ska nog vara nöjd med en tiondeplats ändå.:)

En 10:e plats är ju skitbra. Speciellt för sånna gamlingar som du eller jag :)
Du slog ju brorsan placeringsmässigt väl? Tidsmässigt också?

Ja visst fasen är det imponerande. Allt under 1.45 får man ju ta i ordentligt med en 600. Men om du testar att visa dig på banan i stället för på läktaren nån gång så kanske du oxå kommer ner under 1.50 :D
Kommer bli härligt fight på torpet sen om några veckor, vi får se till att ha samma pass du och jag.

Va fick du luft ifrån????

Det skall bli skoj. Kör jag ifrån dig otränad med en 600moppe så lär du få höra det tills du dör hehehehe...
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
En 10:e plats är ju skitbra. Speciellt för sånna gamlingar som du eller jag :)
Du slog ju brorsan placeringsmässigt väl? Tidsmässigt också?
Jovisst, jag är nöjd men man vill ju alltid ha lite mer :tungan
Jo jag slog brorsan :) inte tidsmässigt dock på kvalen. Fast man ska nog inte dra för stora växlar på det med tanke på i vilket skick han var i denna helgen, feber, yrsel och konstant hosta... :näsblod bara väntar att han ska ha smittat mig med...

Va fick du luft ifrån????

Det skall bli skoj. Kör jag ifrån dig otränad med en 600moppe så lär du få höra det tills du dör hehehehe...
Ahh... vi syns i REC? i Anderstorp då antar jag? Om allt går som planerat vill säga...
 

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg/Onsala
Hoj
Jodå
Va fick du luft ifrån????

Det skall bli skoj. Kör jag ifrån dig otränad med en 600moppe så lär du få höra det tills du dör hehehehe...

Tss att du kör ifrån mig på Anderstorp är ju inget som kommer hända...
(Hoppas jag för då blir det jobbigt :huvet )
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Jovisst, jag är nöjd men man vill ju alltid ha lite mer :tungan
Jo jag slog brorsan :) inte tidsmässigt dock på kvalen. Fast man ska nog inte dra för stora växlar på det med tanke på i vilket skick han var i denna helgen, feber, yrsel och konstant hosta... :näsblod bara väntar att han ska ha smittat mig med...


Ahh... vi syns i REC? i Anderstorp då antar jag? Om allt går som planerat vill säga...

Aha det var därför han inte körde fortare. Han körde ju ungefär lika snabbt med 600 och på Anderstorp är ju 1000cc en klar fördel.

Ja om det blir som jag har tänkt så skall jag köra REC på Anderstorp :)
 

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Gbg
Hoj
YZF-R6 2007
Härligt med all denna racing hets:D

jag skall göra allt för att fortsätta slå Lawner, 1-0 efter årets första race, men tiderna är farligt lika:yoparty
 

Ceke

Back in business
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Mölnlycke
Hoj
Nada:(
Kul att träffa Knut o Förgöraren för första gången:tummenupp Hoppas vi syns fler gånger under säsongen:D

Rock On!!:yoparty
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Gissa men som vet hur det känns att bli omblåst på Mantorp....:yoparty

Inte var det jag i alla fall. Men någon på M. :D

/P

Vafan, det var ju gör-länge sedan ... det är fan överspelat:)

Men fortsätt du påminna mig så ska du få fan för det på Gotland:D

\m/
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Kul att träffa Knut o Förgöraren för första gången:tummenupp Hoppas vi syns fler gånger under säsongen:D

Rock On!!:yoparty

Detsamma mannen:tummenupp

Ett par bilder förresten ...
 

Bifogat

  • IMG_0044_mini.jpg
    IMG_0044_mini.jpg
    159.4 KB · Visningar: 77
  • IMG_0046_mini.jpg
    IMG_0046_mini.jpg
    220.7 KB · Visningar: 78

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
... Å stort Grattis:2cool till Strider å Simpa för 11an i REC:et!!!

Stabilt som fan, å grymt sköj såg det ut att vara:tummenupp

\m/
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Härligt med all denna racing hets:D

jag skall göra allt för att fortsätta slå Lawner, 1-0 efter årets första race, men tiderna är farligt lika:yoparty

Önskar dig all lycka och välgång! :gnissla :huvet

Körde enligt slapptimern 49.39 på falken i fredags vet inte om jag ska tro på det men jag vill tro på det.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Önskar dig all lycka och välgång! :gnissla :huvet

Körde enligt slapptimern 49.39 på falken i fredags vet inte om jag ska tro på det men jag vill tro på det.

Jag körde låga 50-tider sen la laptimern av men jag kände att det gick fortare så jag har också kört 49-tider.

Det vill jag tro på iallafall :D

... Å stort Grattis:2cool till Strider å Simpa för 11an i REC:et!!!

Stabilt som fan, å grymt sköj såg det ut att vara:tummenupp

\m/

Grymme mek i det laget hörde jag. :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top