MC-tema på Lidl, billigt!

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
Hehe jo jag också, alla inlägg där jag använder :yoparty är ironiska eller skämtsamma på något sätt.
Jag lovar!
Det är lugnt HanneZ, jag vet vart jag har dig :tummenupp
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
HanneZ skrev:
Mc-semester är da-shitt! Vad tuffingarna på sh än säger :yoparty
Tuffingarna är vi som verkligen använder hojarna på semestern och kör +80 mil per dag oavsett väder.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag komma köpa nåt på torsdag..vad får jag se.
köpte sist tankväska o laddarn...
fungerar klockrent :tummenupp
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Funderar på deras skivlås...vet nån om de är c-godkända eller vad det nu heter :va Så de gäller som ett "försäkringslås"?
Tack // Mayer
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
RedBaron skrev:
Det var tugg om E13 redan förra gången så jag svängde in om Lidl enbart för att kolla detta. Hjälmarna på det varuhuset var märkta E5.

Hjälmarna på Harald Nyborg är enligt hemsidan godkända enligt normen ECE 2205, precis som Lidls hjälmar.
Jo förvisso, men det är för mig bara ytterligare ett bevis på att den regel inom roadracing som säger att en hjälm måste vara ece22-05 godkänd är totalsne..
man kan alltså komma med en haraldnyborg hjälm för 499:- och få köra.
men en 1½år gammal arai eller shoei värsting med ece22-04 märkning (och exakt samma skal som deras ett år senare tillverkade ece22-05 märkta hjälmar av samma modell), ja den får man inte åka i...
 

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r
tankväskan är mycket bra köpte en förra året men då var den billigare, endast 99:-
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
Kommenterar Handla på Lidl???

Jonte*FZ6 skrev:
Ja det säger jag med, men va fan kapellet kan det väl inte vara mycket fel på ?! :va Eller det kanske regnar in !! :brinnerup

En enda kommentar: Du får det du betalar för!

Heja ICA!
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Det ugglar för många märkesbögar på SH.:7peta
Visserligen är Lidl inte känt för sin kvalitet men MC-prylarna är prisvärda och i många fall likvärdiga med betydligt dyrare saker. Skillnaden är ibland att det inte står Arai, Dainese o.s.v. på prylarna (extremexempel).

Köpte tankväska, lås, mc-kapell och regnskydd ifjol. Hade inte allför stora förväntningar på sakerna men regnskyddet är verkligen suveränt. Låset gör vad det ska eftersom inget lås hindrar en tjyv som verkligen vill sno din hoj. Tankväskan är av bra kvalitet den också och MC-kapellet är väl som andra kapell i allmänhet. Ser på hemsidan att de har saltat på priserna i år. Vissa saker har ökat med över 100% i pris. Kan tänka mig köpa ett extra regnställ (kostade typ 80 kr ifjol) för en passagerare.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ahlstrom skrev:
MC-prylarna är prisvärda och i många fall likvärdiga med betydligt dyrare saker. Skillnaden är ibland att det inte står Arai, Dainese o.s.v. på prylarna

Så du säger att en hjälm från LIDL för 399kr är i stort sett lika bra byggd och konstruerad som en hjälm från Arai för 3999kr ?

Dock så kan jag hålla med om att vissa produkter är prisvärda, tex har jag köpt en tankväska som duger och ett extra lås(utöver mitt ABUS för 1900kr) som fungerar lite i avskräckande syfte.

Dock så är det inga säkerhetsprodukter som tex. hjälm, handskar eller ryggskydd.
Det skulle jag absolut inte försöka snåla in på.
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
R2 skrev:
Jo förvisso, men det är för mig bara ytterligare ett bevis på att den regel inom roadracing som säger att en hjälm måste vara ece22-05 godkänd är totalsne..
man kan alltså komma med en haraldnyborg hjälm för 499:- och få köra.
men en 1½år gammal arai eller shoei värsting med ece22-04 märkning (och exakt samma skal som deras ett år senare tillverkade ece22-05 märkta hjälmar av samma modell), ja den får man inte åka i...
Fifan, du får bojkotta Lidl :mad:
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
burner skrev:
Så du säger att en hjälm från LIDL för 399kr är i stort sett lika bra byggd och konstruerad som en hjälm från Arai för 3999kr ?.

Du noterade tydligen inte "och i många fall" och dessutom skrev jag "extremexempel". Även om hjälmarna från Lidl är godkända så vill jag hellre ha en Araihjälm eftersom de är mer beprövade och dessutom jäkligt sköna.

Tycker fortfarande att det häckar för många märkesbögar i denna tråd, som har sina åsikter om kvaliten trots att de inte har prövat sakerna eller ännu mindre satt sin fot på Lidl. Hade en del av prylarna sålts av någon av de större firmorna så tror jag väldigt få hade haft åsikter om kvaliten.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
njelger skrev:
Kostade inte tankväskan 89 förra året?
Regnstället funkar bra också.
Jag köpte ett par stövlar som jag använde när det var kallt eftersom de var lite större i passformen än mina "riktiga".
Hjälm köper jag nog inte på Lidl men en polare mötte ju mc-handlare på Lidl förra året som köpte vagnar full för att sedan sälja dyrt till Lidl-belackare.

Japp tankväskan kostade 89 kr förra året men det verkar inte vara samma då
årets tankväska är låsbar dessutom.

Intercomet funkade i mina ögon klockrent om man bara såg till att böja upp micen så att vinden inte fick tag i den (vilket lär behöva göras med ett intercom för 2000:- också :) )

I övrigt kan berättas att det tog slut ganska omgående, jagade runt på massa olika lidl för att få tag i två tankväskor, en till mig och en per post till GuW (ska du ha en till nu ? )
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
cleaner skrev:
I övrigt kan berättas att det tog slut ganska omgående, jagade runt på massa olika lidl för att få tag i två tankväskor, en till mig och en per post till GuW (ska du ha en till nu ? )

Näe, men jag funtar på två regnställ, ett L och ett XL, eftersom jag inte kan prova på plats. (186cm x 90kg? lutar åt XL)
Låset blir så jäkla tungt och dyrt att skicka, annars hade jag gärna haft en fetingkätting med mig när jag ska ut och toura :hihi

Däremot blev kompisen grymt avis på min tankväska när han fick köra klassikern plastpåse och silvertejp.
Jag ska nog köpa en packrulle på Klas Olsson att komplettera mitt märkesbögeri med, man kan fylla en Ortleib rulle med klassekopian, och ändå har man spenderat mindre hos klasse....

Tack för servicen i fjol, dig gör jag gärna fler affärer med :tummenupp
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
GuW skrev:
...packrulle på Klas Olsson ...
Vad är detta? Blev nyfiken men hittar inget på Clas Ohlson som heter nåt liknande. Om det finns i sortimenten, kan du skriva en länk?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bodoe skrev:
Vad är detta? Blev nyfiken men hittar inget på Clas Ohlson som heter nåt liknande. Om det finns i sortimenten, kan du skriva en länk?

Fanns i deras broshyr med aktuella produkter art nr 31-3829, men i butiken hade dom flera storlekar och modeller...
/EDIT/

31-3511
13 liter
Röd
115,00


31-3512
23 liter
Blå
125,00

31-3829
41 liter
Silver
139,00
 
Last edited:

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Spännande...

Jag handlar på lidl titt som tätt (bra om man vill lägga sparslantarna i tanken i stället).

Angående prylarna som säljs så håller dom bra pris i jämförelse av pris. I fjol handlade jag lås, laddare å hör å häpna.. EN HJÄLM.... På mitt huvud sitter hjälmen strålande bra. Den har godkänd märkning vilket jag hade som krav innan köpet. Visst det är en plasthjälm, således tar jag inte ut den på banan, men den är strålande som ett komplement när jag åker till å från jobbet (vill inte slita ut å skita ner min fina hjälm på den korta sträckan).

Ni må säga vad ni vill, men jag handlar med nöje på Lidl!! Man hittar ju alltid nått nytt kul å gott att knapra på dessutom....

Mitt råd till er är således:
Handla billigt om ni anser att det når upp till ERA EGNA krav, skit i vad andra TYCKER.. allt tyckande kommer ge nån härtattack en dag, eller så blir ni bara för sura för er omgivning.

/A
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top