MC-tema på Lidl, billigt!

njelger

Guest
Kostade inte tankväskan 89 förra året?
Regnstället funkar bra också.
Jag köpte ett par stövlar som jag använde när det var kallt eftersom de var lite större i passformen än mina "riktiga".
Hjälm köper jag nog inte på Lidl men en polare mötte ju mc-handlare på Lidl förra året som köpte vagnar full för att sedan sälja dyrt till Lidl-belackare.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Verkar som att var och varannan har köpt tankväska eller regnställ på Lidl. De måste ha sålt som smör i solsken. :tungan
 

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Tankväska å regnstället var toppengrejer
Regnstället motsvarar nog nåt som kostar betydligt mer :)
Riktigt vasst å lätt att ta av å på , diagonal-kedja så inga problem att hoppa i :)
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
RedBaron skrev:
Ditt viktigaste skydd är hjälmen. Gå till en MC-butik och prova ut en hjälm som sitter som den ska och snåla inte på kvaliteten.

Ryggskyddet är ditt näst viktigaste skydd. Är alternativet att köra utan ryggskydd så är det bättre att handla på Lidl och köra med det tills du har råd med ett skydd av känt märke. Att spara till ett bra ryggskydd kostar bara två krogbesök.

Kängorna för 299 kan mycket väl vara OK. Förvänta dig inte speciellt mycket skydd och förstärkningar på utsatta ställen bara. Dyrare skor är säkert bättre, men dessa är bättre än gympaskor.

Av låsen ser kättingen mest seriöst ut.

ja!dom skyddar mycket bätre en ingeting! det är så jag tänker! ska ju köpa grejer fram över! men tills dess så skulle det vara bra om man kunde få lite bätre skyd en ett par gympa dojer & inge lås alls! tänker inte köra med dom på nån längre tid det vill säga :)
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Man ska nog inte glömma användningsområdet innan man börjar klanka ner.

För "normal" stadskörning är nog hjälmen/ryggskyddet ok. Ska ner och klämma på det och se. Alltid bra att en extra hjälm liggandes ifall någon söt tjej tvunget vill åka ner till korvkiosken eller så...

Hade _aldrig_ dragit ut på landsväg/motorväg med Lidls säkerhetsprylar på mig.

Å andra sidan ser man ju jet-hjälmar i för 5-700 pix i riktiga butiker så vem vet? Same shit?
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
TukTuk skrev:
Man ska nog inte glömma användningsområdet innan man börjar klanka ner.

För "normal" stadskörning är nog hjälmen/ryggskyddet ok. Ska ner och klämma på det och se. Alltid bra att en extra hjälm liggandes ifall någon söt tjej tvunget vill åka ner till korvkiosken eller så...

Hade _aldrig_ dragit ut på landsväg/motorväg med Lidls säkerhetsprylar på mig.

Å andra sidan ser man ju jet-hjälmar i för 5-700 pix i riktiga butiker så vem vet? Same shit?

Jag hoppas att ingen jag känner kommer att åka med dig...
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Savage skrev:
Regnstället verkar ju helt okej. MEN vilken storlek ska man ha?
Ställ i storlek 52=L eller M?
De är lite små i storlekarna...
Jag har 50 på skinnstället och 52 på Lidl's regnställ
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det får bli en kråssjälm för 400 pistoler. kan va bra o ha om man köper minimoto eller nått.. :tummenupp

kan man inte ha dom till att åka Snowboard med försten?
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
kräver svar här nu :) har en yamaha R1 -98 och har inte en susning om hur tankväskor funkar. funkar tankväskan till min hoj? billig väska men känns ändå som onödiga pengar om den inte passar + blir det några märken på tanken efter man haft den på?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
MestHemlig skrev:
kräver svar här nu :) har en yamaha R1 -98 och har inte en susning om hur tankväskor funkar. funkar tankväskan till min hoj? billig väska men känns ändå som onödiga pengar om den inte passar + blir det några märken på tanken efter man haft den på?
Ja den funkar bra på R1:an. Det är lite svårt att se hur fort man kör så det är ju nåt bra o skylla på om man blir stoppad :)
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
HanneZ skrev:
Ja den funkar bra på R1:an. Det är lite svårt att se hur fort man kör så det är ju nåt bra o skylla på om man blir stoppad :)
haha.. stoppad.. pfff ingen som hinner se mig så snabb är jag.. men blir det märken på tanken eller KAN det bli märken på tanken efter väskan? vill inte ha massa fula avtryck ju :(
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
MestHemlig skrev:
haha.. stoppad.. pfff ingen som hinner se mig så snabb är jag.. men blir det märken på tanken eller KAN det bli märken på tanken efter väskan? vill inte ha massa fula avtryck ju :(
Jag fick inga på 100 mil iaf, se till att det _INTE_ finns nåt skit mellan magneterna och tanken bara så klarar du dig nog fint.
 

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
r1packad.jpg
Bara packväskorna, öppen hjälm och fransar som saknas :tummenupp ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top