MC-tema på Lidl, billigt!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
kommer det finnas i alla lidl butiker eller bara postorder??
Har Lidl överhuvudtaget postorder? :va
Ifjol har jag för mig att grejerna fanns i de flesta butikerna. Men det var en strykande åtgång på vissa grejer och de har bara ett begränsat lager. Så är det något man vill ha är det nog till att hålla sig framme första dagen, och inte tänka "äh, det finns nog kvar om en vecka också".


Visst är det den där tankväskan för 269 som varit rosad tidigare år?
Japp.
Edit: men om det stämmer att du har en V-Strom 1000 så kan det nog vara svårt att få en tankväska att sitta bra på den tanken. Om du vill så kan jag kolla om min tankväska av den modellen passar på en V-Strom 650? :)


Jag vill ha tankväskan för 39:99, modell 1, den för 269 har jag redan, men jag betalade mindre när jag köpte min.
Jag köpte två av den mindre tankväskan ifjol. Men jag har inte använt någon av dem ännu. :D
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har Lidl överhuvudtaget postorder? :va

Jag köpte två av den mindre tankväskan ifjol. Men jag har inte använt någon av dem ännu. :D

Lidl har inte postorder, jag beställde i en Lidl-tråd på SH och fick en väska uppskickad med posten av någon snäll medlem (ska kolla vem det var)
Dock har min tankväska till största delen varit utlånad sedan jag köpte den, jag har kört ett par touringrepor själv med den, men den lilla skulle man ju nästan kunna ha på permanent för mobil/plånbok/annat man inte vill ha i fickorna.

(EDIT) cleaner var det som köpte väskan och stoppade den i ett stort kuvert med destination norrland!

Det är ingen hejd med vad man kan få hjälp med på SH!
Tack till alla hjälpsamma människor där ute!
 
Last edited:

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda ST 1300
Denna verkar trevlig, även om jag tvivlar på kvalitén.
Någon som testat denna modellen? Vore nice att kunna prata med andra mc-kompisar när man är ute o kör trådlöst. Och inte enbart med de man skjutsar. 299:- har man iaf. råd att lägga ut o prova.
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080325.p.Walki-Talkie

Jag har inte precis den, men konceptet fungerar hyfsat. Har själv ett par cobra 725 som flitigt används när jag övningskör med hustrun.

Minns jag inte fel kostade bara headsetet 299:-. Ganska skapligt, m a o!
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
måste dit! deras skivlås ser ju bra ut. har ett skivlås abus granit lr någe sånt men de är ju mera som ett hänglås och går att knippsa med bultsax.
tror lidl låset är för brett för en bultsax.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
måste dit! deras skivlås ser ju bra ut. har ett skivlås abus granit lr någe sånt men de är ju mera som ett hänglås och går att knippsa med bultsax.
tror lidl låset är för brett för en bultsax.
Skulle gärna se hur lidl-låset står pall mot ett stöldförsök. :rolleyes:
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
är det detdär ryggskyddet som fick så bra betyg i nån MC-tidning?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag har inte precis den, men konceptet fungerar hyfsat. Har själv ett par cobra 725 som flitigt används när jag övningskör med hustrun.

Minns jag inte fel kostade bara headsetet 299:-. Ganska skapligt, m a o!

Fast ofta säljs radioapparater i par för ungefär det dubbla men det där verkar bara vara för en apparat. Mao fortfarande kanske billigt men inte sådär jätte....
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Blir man lika hård som han med skinnjackan ser ut på bilden?

Visst är det den där tankväskan för 269 som varit rosad tidigare år?

Jupps...
Har en själv och den har varit med både till bandag och Gotland och funkar
riktigt bra... Inbyggt regnskydd och allt...
Magnet och remfäste...
Går dessutom att öka till nästan dubbla storleken med en dragkedja..
Vill du klämma och känna innan du köper så är det bara att dyka förbi!

Jag vill ha tankväskan för 39:99, modell 1, den för 269 har jag redan, men jag betalade mindre när jag köpte min.

En liten kärringslunga kanske är passande... :D
Den är ju som du sagt tidigare bra för mobil, plånka och annat men
det känns lite halv ghey att springa runt med den på handleden...
*asg*
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
är det detdär ryggskyddet som fick så bra betyg i nån MC-tidning?

Nej, det är tyvärr inte samma ryggskydd.

Däremot har jag testat det ryggskydd som säljs nu, och jag kan bara säga att man får vad man betalar för. Säkerheten har jag ingen aning om, men den är förmodligen högre än om man inte använder något ryggskydd alls.

Tankväskan däremot är ett lysande undantag från den regeln. Jag tycker den är lika bra som någon för tredubbla pengarna.
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
är det det där ryggskyddet som fick så bra betyg i nån MC-tidning?

Nej, det är tyvärr inte samma ryggskydd.

Däremot har jag testat det ryggskydd som säljs nu, och jag kan bara säga
att man får vad man betalar för. Säkerheten har jag ingen aning om, men den är förmodligen högre än om man inte använder något ryggskydd alls.

Är det inte:huvet
Hade planer på att köpa det, men då är alltså detta inte CE-2 godkänt:va
 

Dark_Messenger

Guest
är det detdär ryggskyddet som fick så bra betyg i nån MC-tidning?

Jag har klotat rätt ordentligt i ett lidl-ryggskydd, det gjorde sitt jobb mvg. Tror det hette b-square (b-gay) och kostade runt trehundringen. :D

EDIT: Ambulansnissarna klippte sönder det för mig, annars hade jag nog fortfarande åkt med det.:tummenupp
 

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda ST 1300
Fast ofta säljs radioapparater i par för ungefär det dubbla men det där verkar bara vara för en apparat. Mao fortfarande kanske billigt men inte sådär jätte....
Ett tvåpack med Cobra 750 ligger på ca 600 kr och ett headset till hjälmen kostar väl ca 300 kr. 299 för en apparat och ett headset verkar ju mao vara ett ganska bra pris!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jupps...
Har en själv och den har varit med både till bandag och Gotland och funkar
riktigt bra... Inbyggt regnskydd och allt...
Magnet och remfäste...
Går dessutom att öka till nästan dubbla storleken med en dragkedja..
Vill du klämma och känna innan du köper så är det bara att dyka förbi!



En liten kärringslunga kanske är passande... :D
Den är ju som du sagt tidigare bra för mobil, plånka och annat men
det känns lite halv ghey att springa runt med den på handleden...
*asg*


Så de där tankväskorna funkar bra? :tummenupp Då ska jag inhandla en i stl S för jag vill inte ha min jumbojet varje gång man är ute över dan :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Så de där tankväskorna funkar bra? :tummenupp Då ska jag inhandla en i stl S för jag vill inte ha min jumbojet varje gång man är ute över dan :D

Å den lilla tankväskan är klockren! Får plats med det viktigaste. Har en sådan hemma bara komma förbi och känna och klämma!:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Å den lilla tankväskan är klockren! Får plats med det viktigaste. Har en sådan hemma bara komma förbi och känna och klämma!:tummenupp

Beutybox för MC :D

Jag ska nog ha en sån jag med, men då är det inte en beutybox utan ett survivalkit... (det låter mycket manligt, man överlever alltid om man har börs och mobiltelefon med sig, då kan man ringa taxi när hojen rasar)
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Haha. Är hemma från Lidl i Örebro. Köpte hjälm (öppningsbar integral) som tänkt extrahjälm, men den känns minst lika bra som min Nolan, så vi får se. Plus 3 balaclavor och en mini-tank-väska som jag hört mycket gött om, om det nu var den.

Det roliga var att jag 20 över kom till butiken och gick runt, när jag plockat och provat så kom jag på att jag skulle ha intercom. Hittade det inte så jag frågade en snubbe i personalen. Han sa att det var ett "lemmeltåg" som rasade in 09:05 och köpte allt. Han var smått chockad.

Jag hoppas att det är MÅNGA som köpte dem och fick god nytta av systemen och inte EN girigburk som ska sälja på blocket!

Mvh

Johan
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
@Johan:
Såg du om dom hade några underställ i butiken? Tidigare år så har dom haft ett underställ som "höll in" kroppen, min kusin har ett sånt när han åker hoj och han tyckte det var suveränt. Jag hittade inte det i erbjudandeannonsen i år:huvet

Och ja, det verkar ju onekligen märkligt att en delegation dundrar in 5 minuter efter öppningstid och gör rent bord på intercoms:va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top