MC-tema på Lidl, billigt!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
DETTA ÄR EN GAMMAL TRÅD, LÄNKEN TILL DET SENAST AKTUELLA ERBJUDANDET FINNER DU HÄR (för 2010)

Gäller från tisdag 6 april

http://lidl.se/cps/rde/xchg/SID-FC85FD4B-D45016C6/lidl_se/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=9125




Gammal text:
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20060323.index

Har tidigare år handlat regnställ, kapell, balaklava, interkom, lås och tankväska! MYCKET PRISVÄRT! Inget har visat dålig kvalitet under dessa år utom interkomen som mest var kul för en dag.

Gäller från torsdagen 23/3!
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
bara att klistra på ett biltema klistermärke på 399:- hjälmen, så den lika bra som en corsair sen...
för den är ju gjord av plast och rund,,,
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Kan man beställa över nätet? Har inget lidl här!
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
köpte intercom å 2 lås förra året dom hade den rean. men har för mig att låsen kostade 119kr då
 

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
Jag skulle ju själv aldrig köpa nåt från Lidl som har med säkerhet att göra. men det är ju jag det.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag har köpt den tank väskan, Och den är hur bra som helst.. :yoparty
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
köp en fodrad mössa och sätt på ett Arai klistermärke det skyddar bättre. Sätter 100 spänn på att antingen hittar du ingen E stämpel i dom hjälmarna eller så står det E13 vilket betyder i 9 fall av 10 att det är rena skiten, så att dom har varit tvugna att få hjälmen godkänd i Luxenburg=e13 där det inte ens finns något test labb. Skicka ner en kartong med 2 hål i till Luxenburg och du får ditt E godkännande vilket är skrämmande efter som det gäller folks säkerhet. E stämplen är inget mer en just bara en stämpel pga av detta och betyder inte ett skit.
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Om ni ska köpa mc kappel så kan jag tipsa harald nyborg.För 160 kr kannon bra kvalite hade kostat 600-700 på louis.kannon passform också.
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
är det på alla lidl eller några utvalda? kanske köpa ett extra lås bara för sakens skull när det är så billigt :3freak
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nicke_K skrev:
köp en fodrad mössa och sätt på ett Arai klistermärke det skyddar bättre. Sätter 100 spänn på att antingen hittar du ingen E stämpel i dom hjälmarna eller så står det E13 vilket betyder i 9 fall av 10 att det är rena skiten, så att dom har varit tvugna att få hjälmen godkänd i Luxenburg=e13 där det inte ens finns något test labb. Skicka ner en kartong med 2 hål i till Luxenburg och du får ditt E godkännande vilket är skrämmande efter som det gäller folks säkerhet. E stämplen är inget mer en just bara en stämpel pga av detta och betyder inte ett skit.


Tydligen extremt insatt i Europeriska mätnormer och utländska hjälmtillverkares produkter?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nicke_K skrev:
köp en fodrad mössa och sätt på ett Arai klistermärke det skyddar bättre. Sätter 100 spänn på att antingen hittar du ingen E stämpel i dom hjälmarna eller så står det E13 vilket betyder i 9 fall av 10 att det är rena skiten, så att dom har varit tvugna att få hjälmen godkänd i Luxenburg=e13 där det inte ens finns något test labb. Skicka ner en kartong med 2 hål i till Luxenburg och du får ditt E godkännande vilket är skrämmande efter som det gäller folks säkerhet. E stämplen är inget mer en just bara en stämpel pga av detta och betyder inte ett skit.
Förra årets hjälmar var märkta E5 = Sverige...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nicke_K skrev:
köp en fodrad mössa och sätt på ett Arai klistermärke det skyddar bättre. Sätter 100 spänn på att antingen hittar du ingen E stämpel i dom hjälmarna eller så står det E13 vilket betyder i 9 fall av 10 att det är rena skiten, så att dom har varit tvugna att få hjälmen godkänd i Luxenburg=e13 där det inte ens finns något test labb. Skicka ner en kartong med 2 hål i till Luxenburg och du får ditt E godkännande vilket är skrämmande efter som det gäller folks säkerhet. E stämplen är inget mer en just bara en stämpel pga av detta och betyder inte ett skit.

Men det är ju ändå upp till var och en!!
Värderar jag mitt huvud till 399kr så ska jag väl få göra det utan att få den svenska präktigheten nerkörd i halsen.. eller hur..
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Chronic skrev:
Tydligen extremt insatt i Europeriska mätnormer och utländska hjälmtillverkares produkter?

Säljer c:a 15 000 hjälmar om året och har leverantörer från Italien, Frankrike, Kina

wannagofast skrev:
Men det är ju ändå upp till var och en!!
Värderar jag mitt huvud till 399kr så ska jag väl få göra det utan att få den svenska präktigheten nerkörd i halsen.. eller hur..


Helt rätt men jag tror inte att dom står på Lidl och talar om för kunderna att dom här hjälmarna är skitdåliga för det garanterar jag att dom är för det priset.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nicke_K skrev:
Säljer c:a 15 000 hjälmar om året och har leverantörer från Italien, Frankrike, Kina
Då är det kanske läge att kolla fakta innan du misskrediterar konkurrenterna.
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Köpte kättinglåset för 129 då och det funkar kanon, har klarat vintrarna perfekt. Balaklavan är mkt varm och fin, kan rekommenderas.

LIDL for the wiN!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nicke_K skrev:
Säljer c:a 15 000 hjälmar om året och har leverantörer från Italien, Frankrike, Kina




Helt rätt men jag tror inte att dom står på Lidl och talar om för kunderna att dom här hjälmarna är skitdåliga för det garanterar jag att dom är för det priset.

Näe, men talar du om för dina kunder att dina grejor är skitdåliga då?
(för handen på hjärtat, alla lågprisalternativ du säljer är väl inte heller bra)
Det är väl faktiskt upp till säljaren att sälja och upp till kunden att vara kritiskt granskande?

Om fjolårets hjälmar var märkta E5=Sverige så uppfyller dom svenska krav.

Det var lite uppkäftigt av en som ska vara seriös att gå ut och säga "dom har säkert skickat dom till luxemburg för att få dom e-märkta, för där e-märker dom pappkartonger", att det sedan visade sig att dom i fjol var e-märkta i sverige var rätt åt dig.
Är alla dina hjälmar e-märkta i det land dom ska säljas?
(det måste väl ändå vara bäst, att dom e-märks av det lands provningsanstalt, där dom sedan ska säljas)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top