Honda SP1-tråden

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
OK, nu har vi problem. Har bytt tändstift och tändspolar...men cykeln går fortfarande bara på en burk!
Detta börjar bli duktigt kostsamt så jag är högst angelägen om att igång henne snarast. Det jävliga är att när jag bytt diverse delar går cykeln bra en kort stund..för att sen börja trilskas på en burk. Alltid främre...

Någon som har några ideér? Förmodligen så lämnar jag in knarren på felsökning om inte detta fenomen löser sig inom kort...

Tack på förhand!
//Calle
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
OK, nu har vi problem.. börjar bli duktigt kostsamt ..för att sen börja trilskas på en burk. Alltid främre...
Varför köpte du nya polar innan du visste var felet var:confused: :rolleyes:
När den inte går, vet du att det inte kommer gnista?

Nåja... I detta läget, hade jag provat att byta insprutningmunstyckena. (alltså, växla mellan bakre o främre cylindern). Om nu detta än möjligt.

För övrigt, ser kablaget helt o fint ut? Så du inte upplever värmeproblem, då värmen skapar glappkontakt?

Lycka till.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hade ett liknande fel på min gamla ninja, felet va att en av kablarna som gick till en av tändspolarna hade nöts av lite, ca 30 cm in på kabelstammen innan för ramen, fråga mig inte hur, skit konstigt ställe, men som gjorde att det låg och jorda, så jag hade konstant ström lite då och då på ena tändspolen... Testa och mät upp tändspolarna....
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Att det inte kommer gnista på främre burken är fastställt. Bytte spolen för att jag fick för mig att den var boven i dramat då jag bytte tändstift ett par dagar innan utan bättre resultat(kollade ej gnistan då).

Näst på tur står tändhatten...det enda jag kan tänka innan styrboxen.

Kablagestammen är kollade...ska dock göra det igen. Känns som jag dubbelkollat det mesta men men.

Bränslerelaterat är det inte iaf. Stinker soppa...så ny olja är ett måste.

Ska kolla vad en felsökning kostar på firma. Har tappat tålamodet kan jag lova...usch

Mvh Calle
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Att det inte kommer gnista på främre burken är fastställt.
Då tar du ett mätinstrument, o mäter om du har spänning fram till spolen... om o när den isf försvinner... Kika i min byggtråd om du vill se hur kablaget kan se ut när det är avskalat... Kanske kan ge ett hum om hur kablarna går.
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
tackar! ska kika i tråden!

en annan teori...kan det vara så att en spridare "hänger sig" och släcker stiftet? Att knarren får soppa är ingen tvivel om, men om den får för mycket?

Mvh Calle
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
tackar! ska kika i tråden!

en annan teori...kan det vara så att en spridare "hänger sig" och släcker stiftet? Att knarren får soppa är ingen tvivel om, men om den får för mycket?

Mvh Calle
Mnja... Dryper det soppa om stiftet när du tar ut det?
Den kan gå men fett, o då borde det ryka rätt bra...

Jag föreslår att du lyfter ditt problem, väl beskrivet i detalj, till MEKFORUMET. Där är en del riktigt duktiga personer. Dr Bike bla o en som kör dragracing (ses på hans avtar med, fast HD eller nått :rolleyes: ).
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
tackar...e så otroligt nöjd, mycke pga. ljudet och vridet.

har haft v-tvin tidigare , dock custom hoj (xv1000se midnight special) sedan några radfyror....men denna tar priset. :yoparty

Blanda inte ihop mig med min son, marqus, han är dock på rätt väg och börjar med en yzf r125 å tradar bort sin fina AF-1'a... sååå tråkigt att ligga bakom honom i oljeröken....:arsele
Med bakom menar jag att han övningskör!!!! :tungan Får ju bara köra på typ tvåan ...*suck*

Bilderkommer på skönheten så fort det är möjligt.

Nån som har *godis*liggande typ titan slippon etc...carbon flterbox skulle sitta fint oxo...:tummenupp

mvh // jonas
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Har bytt båda spolarna och stiften utan bättre resultat. Så en tanke var spridarstrul.
Tappade motivationen för en stund...så nu står den och skämms i garaget. Ska försöka få tid till helgen.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ingen som råkar ha en vänster strålkastarlykta liggandes och skräpandes ???
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top