Honda SP1-tråden

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
RSV_R skrev:
Ska du verkligen lägga upp plåten så? Snygg hoj iaf, och fälgarna blev ju kalas!

Då snutarna är helt tokiga och bötfäller alla som har ej godkände plåtar här i stan så blire denna version.. redan fått för många böter på min gamla hoj...
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
A© skrev:
Då snutarna är helt tokiga och bötfäller alla som har ej godkände plåtar här i stan så blire denna version.. redan fått för många böter på min gamla hoj...

Han menade nog: "Ska du verkligen visa alla på SH vad ditt regnummer är, så att nån kan ta reda på var just din hoj finns och sedan stjäla den?"

:tummenupp
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Kaparn skrev:
Han menade nog: "Ska du verkligen visa alla på SH vad ditt regnummer är, så att nån kan ta reda på var just din hoj finns och sedan stjäla den?"

:tummenupp


Vill dom ha den stå tar dom den ändå... vare sig dom vet reg nummret eller inte... Dock kan jag ju ta bort det... :tummenupp
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
A© skrev:
Vill dom ha den stå tar dom den ändå... vare sig dom vet reg nummret eller inte... Dock kan jag ju ta bort det... :tummenupp

Klart dom vill ha den! Den är ju skitsnygg. Sen om du vill visa nummret eller inte är upp till dig. Själv orkar jag inte heller oroa mig för sånt....

Hoppas vi ses på vägarna :yoparty
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Tackar å bockar.... Vart själv hel nöjd med resultatet... :yoparty
Ändå som fattas nu är att den här jävla snön försvinner...
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Älskar den hojen har varit sugen länge, men som sagt priset är lite styvt tycker jag.
Kan inte så mycket om den, vad är skillnaden på sp1 och sp2, är de bara lite smärre uppdateringar eller är det något revolutionerande?
Är försäkringen lika blodig på den som på andra sporthojar?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Kaparn skrev:
Jag skulle behöva en uppsättning av HRC-dekaler samt honda-dekalen i skrik-gult som sitter frampå kåpglaset.

Vet nån var man hittar dem?

Dom kostar 150 spänn styck.... :4skrika

Och borde finnas hos din lokala Honda försäljare...
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
KillerB skrev:
...vad är skillnaden på sp1 och sp2...
SP-2 är en uppdaterad version av SP-1. Vad som är ändrat ser du i punkterna på sid 4-5 i bifogat dokument. Döp om från *.pdf.doc till *.pdf
KillerB skrev:
Är försäkringen lika blodig på den som på andra sporthojar?
Ja, tyvärr. Men kolla samtliga bolag om du är intresserad av att köpa en, hur de klassar hojen kan skilja vilket kan medföra stora skillnader i premierna.
 

Bifogat

  • RC51_FAQ.pdf.doc
    78.3 KB · Visningar: 4,476

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Kaparn skrev:
Jag skulle behöva en uppsättning av HRC-dekaler samt honda-dekalen i skrik-gult som sitter frampå kåpglaset.

Vet nån var man hittar dem?
Jag gör dekaler.. pm:a så kan vi snacka affär
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
KillerB skrev:
Älskar den hojen har varit sugen länge, men som sagt priset är lite styvt tycker jag.
Kan inte så mycket om den, vad är skillnaden på sp1 och sp2, är de bara lite smärre uppdateringar eller är det något revolutionerande?
Är försäkringen lika blodig på den som på andra sporthojar?


Betalar 11800:- Hel/Helår hos IF. Är 27 och haft kort i 3 år

Självrisk
Vagnskada 15000:-
Stöld 25000:- Dubbla om den blir stulen 2 ggr samma år
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Å nu kan jag börja bygga min på riktigt..........
 

Bifogat

  • PICT0008.JPG
    PICT0008.JPG
    136.5 KB · Visningar: 543

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
A© skrev:
Vill dom ha den stå tar dom den ändå... vare sig dom vet reg nummret eller inte... Dock kan jag ju ta bort det... :tummenupp

Du glömde vem din kompis är......

Protecded by balkanBoyz :7peta
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
VaLLe skrev:
Du glömde vem din kompis är......

Protecded by balkanBoyz :7peta

HaHaHaHa !! Baltic inkasso.... :tummenupp
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Underbara hojar ni har grabbar!

Trots att SP1/2 verkar dras med nagra extra kg och lite so-so fjadringskomponenter etc sa ar det anda nat valdigt speciellt med dom, nastan som att kunna kopa en inreggad tavlingshoj i grund o botten :tummenupp

Blir sa javla sugen pa att kopa en och fixa till den som en del av er har gjort, sa grymt skoj att ha en fin hoj som dessutom gar att forbattra enormt mkt utan att fullkomligt ruinera sig. Designen ar ju dessutom lite pa samma satt som Ducce Hypermodellerna valdigt "tidlos" och star sig fint jmfrt med dagens nya hojar.

Jag ar en av alla dom som inte kan ga forbi en SP1/2 utan att stanna och dregla en stund!

Nasta hoj ar given! Om nan ar sugen pa att salja sin parla framat senhosten sen-PM:a mej :)

/Lasse
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Umm dom gör rätt för smeknamnet "dunderklumpen" :banana Saknar min sp1a (men det gör nog inte mina grannar) får väl se om det blir en sp2a så småningom
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
gamle skrev:
Umm dom gör rätt för smeknamnet "dunderklumpen" :banana Saknar min sp1a (men det gör nog inte mina grannar) får väl se om det blir en sp2a så småningom

Jag förstår att du saknar den, för jag trivs mkt. bra med den.... du har ju skött om den väl........ :tummenupp

Nu ska din gamla älskling in på service så den mår bra inför kommande säsong. Kommer du till Sthlm är det bara å ringa så får du gärna ta en tur med den.....
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Bakdäck

Är det någon som har erfarenhet av att åka på 200-däck på SP1? Tänker främst om det får plats utan att shimsa ut dreven.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
bromsklossen skrev:
2049024 Är det någon som har erfarenhet av att åka på 200-däck på SP1? Tänker främst om det får plats utan att shimsa ut dreven.
Varför vill du ha det, snacka svårsvängt däck mao helt värdelöst!!!!!
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Visst sägs det att det blir svårare att svänga men det spelar inte så stor roll, om jag ens kommer märka nån skillnad. Det är så att jag kom över ett 200-däck till bra pris å tänkte att det borde funka då det är 190-däck original. Just nu sitter ett 180-däck på å det ser ut att bli lite tajt. :confused:


Skulle det visa sig kass att åka på 200-däck är det inget större bekymmer då SP1:an käkar bakdäck till frukost :huvet så jag hinner nog gott å väl byta en gång till innan säsongen e över.

Edit: nån som har tips på bra styrdämpare som inte kostar skjortan? Tog en 11 mila sväng igår å hade kraftigt fladder vid flera tillfällen. Bl a över krön å i kurvor med ojämn asfalt. Kan det mildras om man mjukar upp dämparinställningen lite? Som det är nu är hojen ganska hård, känns nästan lite stum om jag jämför med min gamla Blade -99 jag haft innan.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top