Honda SP1-tråden

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Sitter dom inte fast ordentligt så klämmer sockeln inte åt ordentligt! Böj stiften eller köp nya socklar!

Har böjt och böjt, men skiten vibrerar loss ändå.
Värt att tillägga är att mitt lykthus är vinklat nedåt ca 20 grader (ombyggd undertail), vilket knappast hjälper till.
 

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
KingCity, Skåne
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Jag ska montera växelindikator på spettan och undrar om någon här har gjort det eller något annat som föranleder tillgång till kunskaper om var på hojen jag hittar rätt kontaktstycken och lämpligt ställe att "stjäla" ström?
Växelindikatorn är en GI Pro X-Type med modellanpassat kablage, så jag behöver i första hand hitta kablaget med hastighetssignalen från växellådan att koppla in mig på, tjuva ström någonstans löser sig alltid...
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har böjt och böjt, men skiten vibrerar loss ändå.
Värt att tillägga är att mitt lykthus är vinklat nedåt ca 20 grader (ombyggd undertail), vilket knappast hjälper till.

Ok, då blir det att köp nya kanske, annars kan jag nog inte hjälpa dig över nätet.....:huvet Vad har du för bakdel som är så vinklad?:va

Jag ska montera växelindikator på spettan och undrar om någon här har gjort det eller något annat som föranleder tillgång till kunskaper om var på hojen jag hittar rätt kontaktstycken och lämpligt ställe att "stjäla" ström?
Växelindikatorn är en GI Pro X-Type med modellanpassat kablage, så jag behöver i första hand hitta kablaget med hastighetssignalen från växellådan att koppla in mig på, tjuva ström någonstans löser sig alltid...

Tjuva ström kan man göra från parkeringsljuset eller halvljuset.
Det ligger massa kontakter (för pc3 etc) under luftburken (montera bort tank+luftburk).... Mer kan jag inte säga utan att veta hur kontakten ser ut, om du fixar en bild så kan jag kolla på min, har tanken av!:tummenupp
 
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Så blev jag då äntligen ägare till en bättre begagnad SP-2! Jag har letat ganska länge efter "rätt" hoj, så när en helt original och extremt fräsch vit 2002a med 1300 garanterade mil dök upp till vettigt pris slog jag till.
Cykeln finns för närvarande på en firma i UK, men kommer att fraktas till Sverige via Mark Jennings. Ett Akrapovic helsystem i titan ligger redan och väntar och en PC3 samt KN-filter skall köpas in.

Är det någon som kan svara på vilken sida halvljuset sitter på? Detta måste bytas ut inför registreringsbesiktningen eftersom hojen kommer från ett land med vänstertrafik. Om någon har ett sådant med korrekt ljusbild för högertrafik är jag mycket intresserad!
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Är det någon som kan svara på vilken sida halvljuset sitter på?

Mitt sitter iaf på vänster sida. :tummenupp

4863965375_c3e4a6b30c.jpg

http://www.flickriver.com/photos/danne68/sets/72157624662246042/
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så blev jag då äntligen ägare till en bättre begagnad SP-2! Jag har letat ganska länge efter "rätt" hoj, så när en helt original och extremt fräsch vit 2002a med 1300 garanterade mil dök upp till vettigt pris slog jag till.
Cykeln finns för närvarande på en firma i UK, men kommer att fraktas till Sverige via Mark Jennings. Ett Akrapovic helsystem i titan ligger redan och väntar och en PC3 samt KN-filter skall köpas in.

Är det någon som kan svara på vilken sida halvljuset sitter på? Detta måste bytas ut inför registreringsbesiktningen eftersom hojen kommer från ett land med vänstertrafik. Om någon har ett sådant med korrekt ljusbild för högertrafik är jag mycket intresserad!

Grattis:tummenupp Plockade också hem min SP2 via Mark Jennings, hur smidigt som helst.

Du behöver, precis som N/A, en europaspecad vänsterlampa för att kunna regga hojen här hemma. Dessvärre är de inte helt lätta att få tag på. Nya ligger de på runt 3000 kr st hos en Hondaåf. Jag hittade min på tyska ebay för 500 kr, jag skulle börja leta där + ett antal mcskrotar.

http://cgi.ebay.de/Ersatzteile-VTR-...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item230621b535

Dyyrt:gnissla
 

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
KingCity, Skåne
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Tjuva ström kan man göra från parkeringsljuset eller halvljuset.
Det ligger massa kontakter (för pc3 etc) under luftburken (montera bort tank+luftburk).... Mer kan jag inte säga utan att veta hur kontakten ser ut, om du fixar en bild så kan jag kolla på min, har tanken av!:tummenupp

Schysst som fan! :tummenupp

Såhär ser kontaktstyckena ut...
 

Bifogat

  • DSC00536.JPG
    DSC00536.JPG
    224 KB · Visningar: 60

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Så blev jag då äntligen ägare till en bättre begagnad SP-2! Jag har letat ganska länge efter "rätt" hoj, så när en helt original och extremt fräsch vit 2002a med 1300 garanterade mil dök upp till vettigt pris slog jag till.
Cykeln finns för närvarande på en firma i UK, men kommer att fraktas till Sverige via Mark Jennings. Ett Akrapovic helsystem i titan ligger redan och väntar och en PC3 samt KN-filter skall köpas in.

Är det någon som kan svara på vilken sida halvljuset sitter på? Detta måste bytas ut inför registreringsbesiktningen eftersom hojen kommer från ett land med vänstertrafik. Om någon har ett sådant med korrekt ljusbild för högertrafik är jag mycket intresserad!

Nice!

Bilder? Skippa k&n filtret och slå till på en öppen luftburk istället!:tummenupp

Schysst som fan! :tummenupp

Såhär ser kontaktstyckena ut...

Ska kolla senare i veckan, får för mig att dom sitter till vänster innanför toppkåpan framför kylaren där.... :va
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Så blev jag då äntligen ägare till en bättre begagnad SP-2! Jag har letat ganska länge efter "rätt" hoj, så när en helt original och extremt fräsch vit 2002a med 1300 garanterade mil dök upp till vettigt pris slog jag till.
Cykeln finns för närvarande på en firma i UK, men kommer att fraktas till Sverige via Mark Jennings. Ett Akrapovic helsystem i titan ligger redan och väntar och en PC3 samt KN-filter skall köpas in.

Är det någon som kan svara på vilken sida halvljuset sitter på? Detta måste bytas ut inför registreringsbesiktningen eftersom hojen kommer från ett land med vänstertrafik. Om någon har ett sådant med korrekt ljusbild för högertrafik är jag mycket intresserad!
Jag glömde att säga det, men K&N filter verkar inte fungera så bra enligt http://www.rc51.org
Kolla in "Mods" / Aftermarket high flow air filters. På deras sida.

Den här moddningen kanske fungerar? http://www.rc51.org/airf.htm Den är betydligt billigare också.

Gratis till hojen :tummenupp
 

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
KingCity, Skåne
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Ska kolla senare i veckan, får för mig att dom sitter till vänster innanför toppkåpan framför kylaren där.... :va

Kanon. Jag såg i installationsmanualen att jag behöver hitta ECU-boxen för att få ett varvtal också. Titta gärna efter den samtidigt, om det inte är någon som spontant vet var den sitter?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kanon. Jag såg i installationsmanualen att jag behöver hitta ECU-boxen för att få ett varvtal också. Titta gärna efter den samtidigt, om det inte är någon som spontant vet var den sitter?

ECU sitter i bak kutsen! Stor svart låda med två stora rektangulära kontakter! Vet du vilket stift du ska ta signalen från? Vart köpte du din växelvisare? Kosta?
 
Last edited:

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
KingCity, Skåne
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
ECU sitter i bak kutsen! Stor svart låda med två stora rektangulära kontakter! Vet du vilket stift du ska ta signalen från? Vart köpte du din växelvisare? Kosta?

Enligt manualen ska man koppla in sig på en gul kabel med grönt streck från ECU:n.

Jag köpte en GI Pro X-type från Bikersneed, 995:-.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
köpa Spetta

Hej på er.

Funderar på att köpa en spetta nu. Har haft en vanlig VTR innan å har en SV1000 nu. Men eftersom det blivit mycket bankörning nu så känns de som en spetta skulle va perfekt:yoparty (Eller en RSV men man ska inte svära i kyrkan)

Har alltid gillat Honda men funderar på om det är något specielt men ska kolla innan man cashar upp. Å då tänker jag inte på försäkring eller däck drivpacket utan mer motor el-fel mm
Vill ju inte ha ett problem-barn:tungan
Några kända standad probelm??

Peace out
 

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Där hojen står...
Hoj
Honda SP2 2005
Sitter och letar lite efter infällda blinkers som passar fint i hålen på orginalkåpan.

Någon som har något tips?

Duells har något på denna sidan med artikelnummer 15-946 (bild 10). Men jag har ingen aning om de sitter bra.
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Sitter och letar lite efter infällda blinkers som passar fint i hålen på orginalkåpan.

Någon som har något tips?

Duells har något på denna sidan med artikelnummer 15-946 (bild 10). Men jag har ingen aning om de sitter bra.
Jag kör med biltemas 42-412, fungerar prima.
 

Bifogat

  • DSCF2114.jpg
    DSCF2114.jpg
    78 KB · Visningar: 59
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top