Honda SP1-tråden

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Har för mig att de finns/fanns i två versioner till SP-1/2, typ "street legal" och "race". "Street legal-versionen" bör vara tystare än de flesta slipon.
Helt klart finns det olika versioner/generationer. halfevil hade tre system som alla hade olika dimension på "endcapen" vilket verkade vara enda skillnaden.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kolla ebay england så ser du att massa system är road legal, dom får nämligen inte köra med annat där....

Jag vill byta mina slipon i TITAN mot ett par i kolfiber!!!! SNÄLLA NÅN?!
 

rusty_13

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Ort
varberg
Hoj
r6
Märkligt att den har 3 ägare från -03 men har varit avställd sen -06?! :va
Men den ser fin ut och hittar du papper som styrker miltalet så är det:tummenupp


ja,det kan ju va så att tidigare ägare gort ett ägarbyte för att slippa betala försäkringen hela året.eller så har den helt enkelt bytt ägare varje år.men han har även en annons med massa delar på blocket?
 
Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Då var det dags att byta drivpaket.
Eftersom jag tidigare bara köpt orginaljunk så tänkte jag passa på att köpa något annat om bättre.
Kör med 55-profil bak (50 är orginal va?) och funderar på att dreva ner hojen.

Kort och gott; vad ska jag köpa för kedja och vilken drevning rekommenderar ni?
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Då var det dags att byta drivpaket.
Eftersom jag tidigare bara köpt orginaljunk så tänkte jag passa på att köpa något annat om bättre.
Kör med 55-profil bak (50 är orginal va?) och funderar på att dreva ner hojen.

Kort och gott; vad ska jag köpa för kedja och vilken drevning rekommenderar ni?
Jag köpte Renthals drev, mest för att det var vad Edwards körde med och ska det vara replica så ska det. Dessutom är de enligt mig sjukt snygga och extremt lätta. Jag tor det finns några bilder tidigare i tråden. Jag har för övrigt Renthals kedja också, just det jag kör 520 med drevning 15/42 -1/+2 vilket känns helt perfekt. Speedohealer är att rekomendera.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
ja,det kan ju va så att tidigare ägare gort ett ägarbyte för att slippa betala försäkringen hela året.eller så har den helt enkelt bytt ägare varje år.men han har även en annons med massa delar på blocket?

Håller med softish: kolla så mkt historik du kan, miltalet låter optimistiskt. Har den servicebok?

Å andra sidan så är ju skicket det avgörande och på bilderna ser det ut att vara en fin originalhoj (förutom att HRC dekalen saknas strax nedanför sadeln, den är faktiskt original).

Bort med originalburkarna så får du fin sång också :tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
ja,det kan ju va så att tidigare ägare gort ett ägarbyte för att slippa betala försäkringen hela året.eller så har den helt enkelt bytt ägare varje år.men han har även en annons med massa delar på blocket?

Vad säljer han mera? Kan cykeln vara ett ihopplock efter vurpa och därför inte rullat mera?!:va Detta kräver mycket forskning!
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Då var det dags att byta drivpaket.
Eftersom jag tidigare bara köpt orginaljunk så tänkte jag passa på att köpa något annat om bättre.
Kör med 55-profil bak (50 är orginal va?) och funderar på att dreva ner hojen.

Kort och gott; vad ska jag köpa för kedja och vilken drevning rekommenderar ni?

Hur långt har era drivpaketet gått? Är det ca 1500-3000 mil beroende på skötsel?
 
Last edited:

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 300 exc
Sitter och kollar försäkringar på sp1:an... verkar dyrt. Bästa f-bolaget? Hört lite olika men dela gärna med er med lite info. Har inte haft kortet särskilt länge så premien är ju rätt blodig men men.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Någon som har ett par speglar över att sälja så hojta till. Jepp ebay all tajm men det börjar bli ganska akut.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top