Honda SP1-tråden

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Sumpan
Hoj
Tl1000R
Finns snyggare på blocket som gått mindre och är billigare.... Silver blir svårsålt den dan du ska sälja.... Annars så önskar jag dig välkommen redan nu, när du provkört den är du fast!:tummenupp:yoparty

Nyfiken fråga, varför blir Silver mer svårsåld? själv tycker jag silver är snyggare än den röda.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Dom allra flesta föredrar den röda, det är "mer" honda över den. Honda förknippas med rött!:tummenupp Men alla tycker olika!

Faaan, hann inte innan de stängde kl 16 redan... ja tänkte just provköra för att se om de e modellen för mig typ :)

Å färgerna som fanns på 80-talet vit pärlemo, röd candy å blåmetallic på typ CB1100R, VF1000R som va Hondas tävlingsfärger då, kommer nog inte tllbaka tyvärr..
Synd man inte e en klippa på lackering, då skulle man fixa till nå snuggt själv. :)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Faaan, hann inte innan de stängde kl 16 redan... ja tänkte just provköra för att se om de e modellen för mig typ :)

Å färgerna som fanns på 80-talet vit pärlemo, röd candy å blåmetallic på typ CB1100R, VF1000R som va Hondas tävlingsfärger då, kommer nog inte tllbaka tyvärr..
Synd man inte e en klippa på lackering, då skulle man fixa till nå snuggt själv. :)

Min kommer inte vara röd länge till......:yoparty
Jag moderniserar den så som den skulle sett ut om den såldes ny idag!:yoparty


FÖRRESTEN ALLA SP1 ÄGARE!!!!!

Ingen som vill byta sina KOLFIBER slipon mot ett par i titan som jag har?!:krama
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Passa dig, risken är att du fastnar där. ;) /Nicke (inne på 10:e säsongen med VTR (F & SP-1).

Faaan , vart inge provköra. Den va såld kl 10 idag :rolleyes:
Får kolla vidare på blocket, för testa ska jag fan såja vet om de e maskinen för mig.

Men då återstår de intressanta OM ja skaffar en maskin.
Finns det och vad för trimprylar till denna ?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Faaan , vart inge provköra. Den va såld kl 10 idag :rolleyes:
Får kolla vidare på blocket, för testa ska jag fan såja vet om de e maskinen för mig.

Men då återstår de intressanta OM ja skaffar en maskin.
Finns det och vad för trimprylar till denna ?

Vad har du för budget? :tummenupp Pc3, avgassysytem, portning, kammar med mera.... Några enkla mods man kan göra själv. Lättning av hoj och förare...:tummenupp
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Vad har du för budget? :tummenupp Pc3, avgassysytem, portning, kammar med mera.... Några enkla mods man kan göra själv. Lättning av hoj och förare...:tummenupp

He-ge, budget :näsblod
Om ja kan kasta ut 8500kr utan att blinka på en RS40-brygga till nuvarande GSX-RW för att sprätta isär å anpassa den till RW:n så tror ja vi vet liite av nivån :)
Den kommer att kostas på säkert 30000kr till innan motorn e som ja vill.

Den enda "egenmodden" som INTE fungerar e lättning av idioten bakom styret tyvärr :D
Han tycker om fika å bakelser, å mindre att röra på sig...

Vet man vad det är för diameter och vinkel på spjällhusena?
Varför ja frågar e att ja då inte e främmande att anpassa antingen Mikuni HSR eller Keihin FCR då ja känner gassvaret från dessa föggar då de är rätt inställda.
Portning låter som en självklarhet :)

Finns det någon specifik trimsida för SP1 måntro?
Så man vet mera av detaljerna i rovan som kan påverkas.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
He-ge, budget :näsblod
Om ja kan kasta ut 8500kr utan att blinka på en RS40-brygga till nuvarande GSX-RW för att sprätta isär å anpassa den till RW:n så tror ja vi vet liite av nivån :)
Den kommer att kostas på säkert 30000kr till innan motorn e som ja vill.

Den enda "egenmodden" som INTE fungerar e lättning av idioten bakom styret tyvärr :D
Han tycker om fika å bakelser, å mindre att röra på sig...

Vet man vad det är för diameter och vinkel på spjällhusena?
Varför ja frågar e att ja då inte e främmande att anpassa antingen Mikuni HSR eller Keihin FCR då ja känner gassvaret från dessa föggar då de är rätt inställda.
Portning låter som en självklarhet :)

Finns det någon specifik trimsida för SP1 måntro?
Så man vet mera av detaljerna i rovan som kan påverkas.

Sp:n har sprut
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Nu gränsar detta till en köpesannons, men jag är mycket intresserad av att köpa en välvårdad SP2 i fint skick så om du själv funderar på att sälja, eller vet någon som kan vara intresserad får du gärna kasta iväg ett PM.
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Jo, vet de men vill veta uppgifterna för att ev. bygga om :)

Vore det inte bättre att köpa en SP2 direkt istället för att köpa en SP1 och byta till SP2 sprut?? ;-)

Då kan man ju få en fin vit hoj (ev med Castrol kit) som var färgsättningen Edwards vann SBK 2002 (och SBK 2000 med SP1)...

Dessutom får man ju alla andra uppdateringar/förbättringar jämfört med SP1 - och det är en hel del.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vore det inte bättre att köpa en SP2 direkt istället för att köpa en SP1 och byta till SP2 sprut?? ;-)

Då kan man ju få en fin vit hoj (ev med Castrol kit) som var färgsättningen Edwards vann SBK 2002 (och SBK 2000 med SP1)...

Dessutom får man ju alla andra uppdateringar/förbättringar jämfört med SP1 - och det är en hel del.

finns inte så många av dom här i sverige bara och alla kan inte/vil inte importera en egen....:tummenupp Annars håller jag med dig! Dom ändrade mycket på modellerna men den blev inte så mycket bättre...:tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top