Honda SP1-tråden

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Det är väl de som lyfter under gafflarn som fått kritik?! Har du sett något negativt om det som lyfter i kronan också?

Jag har deras bakre depåstöd och det fungerar hur bra som helst.

Inte för att jag har testat Biltemas depåstöd, men tänk på att SP2:an har större hål i botten på gaffelkronan än vad som kommer med Biltemas depåstöd. SP2 behöver 27mm tapp på depåstödet, men det största som följer med verkar vara 18mm. Går säkert att fixa utan större problem, men värt att veta.

SP1 har 13mm om jag minns rätt, så åtminstone den biten bör funka med Biltemas depåstöd...
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Det är väl de som lyfter under gafflarn som fått kritik?! Har du sett något negativt om det som lyfter i kronan också?

Jag har deras bakre depåstöd och det fungerar hur bra som helst.


Detta har hänt en kille som haft Biltemas stöd som lyfter i kronan.
Själv har jag precis inhandlat deras bakre stöd men nu vet jag inte om jag törs lämna hojen uppställd. Får bli att det bara används till att smörja kedja och liknande.

Mitt depstöd från biltema som lyfter från styrkronan veck sig idag och smälldes upp så framskärmen gick i två delar, hjulet var av monterat men tur nog hindrade några verktyg på backen depåstödet att helt flyga åt helvete då de hindrade hjulet att rulla vidare.

Det som veck sig var armen som man trycker in under styrkronan, nu är jag så förbannad och vill ha tips och råd att få biltema att ersätta mig en ny framskärm och ny depåstöd eller pengarna tillbaks. Vad kan jag kräva av dem, ska jag ta mig till deras kundservice eller kontakta högsta hönset?
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Det är väl de som lyfter under gafflarn som fått kritik?! Har du sett något negativt om det som lyfter i kronan också?

Jag har deras bakre depåstöd och det fungerar hur bra som helst.

Har använt det som lyfter i kronan sen förra sommaren, hade hojen i det under vintern. Funkade utmärkt:tummenupp
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Inte för att jag har testat Biltemas depåstöd, men tänk på att SP2:an har större hål i botten på gaffelkronan än vad som kommer med Biltemas depåstöd. SP2 behöver 27mm tapp på depåstödet, men det största som följer med verkar vara 18mm. Går säkert att fixa utan större problem, men värt att veta.

SP1 har 13mm om jag minns rätt, så åtminstone den biten bör funka med Biltemas depåstöd...

Jag har redan en tapp, så det problemet bör vara lätt att fixa.

Detta har hänt en kille som haft Biltemas stöd som lyfter i kronan.
Själv har jag precis inhandlat deras bakre stöd men nu vet jag inte om jag törs lämna hojen uppställd. Får bli att det bara används till att smörja kedja och liknande.

Där ser man, inte sett tidigare.
Jag har haft min hoj på biltemas bakre stöd hela vintern och större delen av övrig garagetid också. Ser inget som antyder på problem

Har använt det som lyfter i kronan sen förra sommaren, hade hojen i det under vintern. Funkade utmärkt:tummenupp

Verkar vara olika bud på detta, mao som vanligt när det gäller biltema, det stödet jag provat tidigare vill gärna ta i frontkåpan. Du hade inga såna problem med Biltemas?

Finns det nåt som är prismässigt jämförbart?
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Jag har redan en tapp, så det problemet bör vara lätt att fixa.



Där ser man, inte sett tidigare.
Jag har haft min hoj på biltemas bakre stöd hela vintern och större delen av övrig garagetid också. Ser inget som antyder på problem



Verkar vara olika bud på detta, mao som vanligt när det gäller biltema, det stödet jag provat tidigare vill gärna ta i frontkåpan. Du hade inga såna problem med Biltemas?

Finns det nåt som är prismässigt jämförbart?

Inga problem med att det inte skulle passa. Men köp ett och prova. Du kan kanske lämna tillbaks om det inte passar. Prata m dem.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Grattis till hojen! :tummenupp har en PC3 som funkar kanon. Tror den kostar 3000kr om du ska byta.

Tackar! Ok ska ha det i åtanke när jag tittar över det.

Skulle inte våga prova biltemas depåstöd, tror det finns/fanns en tråd om dom här på sh förut....:va
Dom fick ingen bra kritik om vi säger så....

En ögla i takbalken och spännband runt styrkronan så hänger den där!:tummenupp



Grattis! En pc3 och en mappning kommer nog få ordning på det! Dom äldre går inte att justera in lika fint/mycket som dom nya....

Tackar! Precis vad jag anade.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Detta har hänt en kille som haft Biltemas stöd som lyfter i kronan.
Själv har jag precis inhandlat deras bakre stöd men nu vet jag inte om jag törs lämna hojen uppställd. Får bli att det bara används till att smörja kedja och liknande.

framhjulet var bortmonterad så blir mörkrädd när jag tänker på ifall verktygen inte hindrade hjulet att rulla helt och hojen legat på backen eller om jag låg under och mekade.

nu slutade det bra, en framskärm fattigare och inge depåstöd fram, men ska försöka lösa det med biltema. de brukar inte strula med sånt.
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
framhjulet var bortmonterad så blir mörkrädd när jag tänker på ifall verktygen inte hindrade hjulet att rulla helt och hojen legat på backen eller om jag låg under och mekade.

nu slutade det bra, en framskärm fattigare och inge depåstöd fram, men ska försöka lösa det med biltema. de brukar inte strula med sånt.
Vart vek sig stället? Funderar på om man kan stabilisera det lite. Hade du bakre depåstöd när det hände?
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Du kommer bli sååå frånåkt.... Och vara så avundsjuk på alla SP1:eek:r....:arsele:D

Frånåkt vetefan, jag satsar rätt hårt å viker sällan i böjen om nån försöker men avis på spettan/spettorna lär man juh va :gnissla.

Just nu retar jag mej på att jag skulle byta blinkers på duccen till samma som jag satte bak på spettan å nu funkar inte nån blinker, får inte ens blinkpulsen till reläet :huvet !
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Byte däck idag

Första rundan som blev försiktig med de nya däcket kändes det skillnad satte på 190 / 55. Körde med standard innan..
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Tja! Samma här slängdes på nya friska gummi idag 190/55 vilken skillnad! Bra snabbsvänd också hade jag aldrig annat, höll på att lägga den vid första tankstoppet. Då jag inte räknade med att stödet inte har den höjden den hade tidigare:gnissla:D Så det blev ganska bra lutning.

Nu skulle man bra gärna vilja ut och testa den på bana, får se vad som dyker upp. Ciao
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nu börjar det hända saker i mitt garage iaf.... Tanken ska iväg snart och riktas, sen är det "bara" lack kvar. Nya dekaler skall beställas från italien.... Nya puckar har kommit hem oxå, tack ellex!

Nästa år, då jävlar skall det gasas SP1!!!!
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Tja! Samma här slängdes på nya friska gummi idag 190/55 vilken skillnad! Bra snabbsvänd också hade jag aldrig annat, höll på att lägga den vid första tankstoppet. Då jag inte räknade med att stödet inte har den höjden den hade tidigare:gnissla:D Så det blev ganska bra lutning.

Nu skulle man bra gärna vilja ut och testa den på bana, får se vad som dyker upp. Ciao

Ja, 190/55 svänger ju bättre än orginal. Men imorrn ska det testas nå nytt, slängt på 190/65!!:D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top