Honda SP1-tråden

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Mappad köra med orginal ljuddämpare?

Tänkte jag skulle köra en endel hoj på Lördag och tänkte samtidigt besikta hojen lördag eftermiddag. Är det ok för att köra utan slip-on under längre tid fast hojen är mappad m PC3? Inga problem kan uppstå? Den borde gå för fett.
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Helt ok, en del roliga kurvor men räkna med o bli frånåkt på långrakan...

Va??? Du får väl GASA!

Skämt o sido, hände samma sak för mig på Gotland...tyckte jag hade kanonspår och alla nm klara men alla gixxers och blejds bara försvinner i fjärran..:gnissla

Antar att +40 hästar och -30 kg faktiskt spelar roll....:rolleyes:
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Va??? Du får väl GASA!

Skämt o sido, hände samma sak för mig på Gotland...tyckte jag hade kanonspår och alla nm klara men alla gixxers och blejds bara försvinner i fjärran..:gnissla

Antar att +40 hästar och -30 kg faktiskt spelar roll....:rolleyes:

Om du bantar 60 kg så borde du ju hänga på...:tummenupp:krama

Tänkte jag skulle köra en endel hoj på Lördag och tänkte samtidigt besikta hojen lördag eftermiddag. Är det ok för att köra utan slip-on under längre tid fast hojen är mappad m PC3? Inga problem kan uppstå? Den borde gå för fett.

Kör på bara.... Kommer kanske ryka lite....
 
Last edited:

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Om du bantar 60 kg så borde du ju hänga på...:tummenupp:krama



Kör på bara.... Kommer kanske ryka lite....

Ska montera huggern jag köpte av dig snart, fixat ett fäste för höger sidan. Hoppas det räcker med med att fästa där kedjeskyddet sitter och sen på höger sida ett fäste.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Va??? Du får väl GASA!

Skämt o sido, hände samma sak för mig på Gotland...tyckte jag hade kanonspår och alla nm klara men alla gixxers och blejds bara försvinner i fjärran..:gnissla

Antar att +40 hästar och -30 kg faktiskt spelar roll....:rolleyes:

Bara inse att man kör nostalgiracing..
Hojen blir jue trots allt 10 bast i år.. :rolleyes:
Har väl hänt lite i utvecklingen sen den kom ut på marknaden???:va

Men man tillhör jue definitivt inte de långsammaste i snabba gruppen!!:banana

Funderar på o bänka skrotet innan man drar till Gotland..
Kanske kan få lite mer i mellanregistret som e lite klent ida..
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Ska köpa nytt bakdäck hur är skillnaden mellan 180 / 190, 180 borde bli mer lättsvängd hoj, Men tappar man grepp? Några erfarenheter och rekommendationer?
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag kör 190/55, "samma" profil som 180/55, men lite högre gör det lite mer snabbsvängt. Sen sticker jag inte under stolen med att det är snyggare :)
 

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
en omdrevad Sp1 med 15-40 drevning hur pass tillförlitlig blir hastighetsmätaren? mäter den via drevet ?
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
en omdrevad Sp1 med 15-40 drevning hur pass tillförlitlig blir hastighetsmätaren? mäter den via drevet ?

Det blir ännu mer fel än orginaldrevning (som redan den brukar visa 8-10% för högt). Skulle tippa på att du får en mätare som visar 15-20% för högt.

Har precis gjort 15/40-drevningen på min SP2:a och fick "vrida ner" 16% med en speedo healer.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bara inse att man kör nostalgiracing..
Hojen blir jue trots allt 10 bast i år.. :rolleyes:
Har väl hänt lite i utvecklingen sen den kom ut på marknaden???:va

Men man tillhör jue definitivt inte de långsammaste i snabba gruppen!!:banana

Funderar på o bänka skrotet innan man drar till Gotland..
Kanske kan få lite mer i mellanregistret som e lite klent ida..

Visst är det så men att vara lite av "underdog" är en del av charmen tycker jag. Och i böjarna har jag inga större problem att hänga på...so far :tummenupp

Hmm...kommer dessvärre inte att bli något Gotland för mig i år, känns riktigt surt. Hade planer på Actionpics eller Yellows fyradagarsstyrning men tillökning i familjen får gå före :)

Jag kör 190/55, "samma" profil som 180/55, men lite högre gör det lite mer snabbsvängt. Sen sticker jag inte under stolen med att det är snyggare :)

Samma här :tummenupp
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Sådär nu är öhlinaren på plats därbak, passade på att höja den lite också. Hur har ni andra som höjt gjort med stödet? Det blir ganska rejäl lutning på hojen med originalstöd.

Med lite tur så blir det Falkenberg imorgon :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sådär nu är öhlinaren på plats därbak, passade på att höja den lite också. Hur har ni andra som höjt gjort med stödet? Det blir ganska rejäl lutning på hojen med originalstöd.

Med lite tur så blir det Falkenberg imorgon :)

hojta te om du kommer till falken imorrn, jag kommer att vara där vid 3-tiden, fan va sugen jag är på att få smiska gixxern nu asså:D

btw. jag har redan anmält mig och betalt, ser ju ut att bli fint väder så det kan nog komma en del folk, hojta till om du vet att du ska komma så kan jag sticka ut till banan och anmäla samt betala för dig så du inte blir utan plats, skicka pm isåfall, behöver ditt namn samt personnummer:)
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
hojta te om du kommer till falken imorrn, jag kommer att vara där vid 3-tiden, fan va sugen jag är på att få smiska gixxern nu asså:D

btw. jag har redan anmält mig och betalt, ser ju ut att bli fint väder så det kan nog komma en del folk, hojta till om du vet att du ska komma så kan jag sticka ut till banan och anmäla samt betala för dig så du inte blir utan plats, skicka pm isåfall, behöver ditt namn samt personnummer:)
åh fan, visste inte att man kunde anmäla sig innan. Det vore ju kanon, jag hör av mig under dagen imorgon när jag ser om jag kommer loss. Min hoj hittar du nog lätt så det är bara att komma fram :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
åh fan, visste inte att man kunde anmäla sig innan. Det vore ju kanon, jag hör av mig under dagen imorgon när jag ser om jag kommer loss. Min hoj hittar du nog lätt så det är bara att komma fram :)

pm;ar nummer så kan du ringa mig imorgon, helst innan 14 för att vara safe:tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Sådär nu är öhlinaren på plats därbak, passade på att höja den lite också. Hur har ni andra som höjt gjort med stödet? Det blir ganska rejäl lutning på hojen med originalstöd.

Med lite tur så blir det Falkenberg imorgon :)

Inget gjort tå stödet... Det fungerar ändå!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top