Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Var och kollade upp bromsslangar idag... Blev överraskad.... Runt 1500:- för fram och bak... DET ÄR JU INTE BILLIGT..... Sorry grabbar, jag pröjsade 800:- för fram och bak där för 2 år sen till min Fireblade.....

Nu är det nära:banana

När får du den? Eller är det nått annat du syftar på?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
lite uppdatering ang min å fazer´s hojar, fick mail idag igen från mark: Hello.

Bike is in container now and waiting for the boat, I expect it in Sweden in 10 - 12 days from now but I will let you know when it arrives and expected date for collection.

Regards, Mark.


surt som fan när man längtar ihjäl sig, jaja då har jag lite tid å piffa till mina DEVIL slip on som anlände till mig idag:tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
lite uppdatering ang min å fazer´s hojar, fick mail idag igen från mark: Hello.

Bike is in container now and waiting for the boat, I expect it in Sweden in 10 - 12 days from now but I will let you know when it arrives and expected date for collection.

Regards, Mark.


surt som fan när man längtar ihjäl sig, jaja då har jag lite tid å piffa till mina DEVIL slip on som anlände till mig idag:tummenupp

Ja men nu är ju de iaf på väg :tummenupp :tummenupp Jag tror personligen det tar kortare tid, en vecka är inte omöjligt. Min gixxer var hemma på 4 dagar från lastning i Goole så hav förtröstan Abbe. :D
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja men nu är ju de iaf på väg :tummenupp :tummenupp Jag tror personligen det tar kortare tid, en vecka är inte omöjligt. Min gixxer var hemma på 4 dagar från lastning i Goole så hav förtröstan Abbe. :D



vi hoppas på det, nu när min homie rayback sticker upp te sveriges baksida:D för att rulla hem sin nya spetta, tror du jag vill ha killen snurrandes runt mina kvarter med sin sp1 bara för å reta gallfeber på mig när han vet om att jag sitter hemma hojlös:mad:

som sagt. köpte mig devilpipor, tyvärr saknades det en fjäder, alltså den fjädern som skall sitta mellan avgasröret och mellanröret, VART kan man få tag på nya sådana? vet inte vad jag ska ha för söknamn på sådana här på ebay, tipsa:) en direktlänk går åsså fint.
 
Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Givetvis Sp1

Var och kollade upp bromsslangar idag... Blev överraskad.... Runt 1500:- för fram och bak... DET ÄR JU INTE BILLIGT..... Sorry grabbar, jag pröjsade 800:- för fram och bak där för 2 år sen till min Fireblade.....



När får du den? Eller är det nått annat du syftar på?

Skall hämta den på onsdag i stockholm, kan bli kallt och köra hem den.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Skall hämta den på onsdag i stockholm, kan bli kallt och köra hem den.

Grattis! :)

Verkar tyvärr bli lite kyligt på onsdag... :( Men du kommer ju att sitta på en drömhoj, så det håller dig nog varm... :D

Jag får nog ta en runda neråt västkusten framöver, för att få köra med ett helt koppel SP1:eek:r..! :tummenupp

//Flying Finn
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
upp upp


som sagt. köpte mig devilpipor, tyvärr saknades det en fjäder, alltså den fjädern som skall sitta mellan avgasröret och mellanröret, VART kan man få tag på nya sådana? vet inte vad jag ska ha för söknamn på sådana här på ebay, tipsa en direktlänk går åsså fint.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
upp upp


som sagt. köpte mig devilpipor, tyvärr saknades det en fjäder, alltså den fjädern som skall sitta mellan avgasröret och mellanröret, VART kan man få tag på nya sådana? vet inte vad jag ska ha för söknamn på sådana här på ebay, tipsa en direktlänk går åsså fint.

Du kan väl testa att höra av dig till "Sunbike" de är generalagent för Devil i Sverige. :tummenupp Kanske kan hjälpa dig? :)

//Flying Finn
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
vi hoppas på det, nu när min homie rayback sticker upp te sveriges baksida:D för att rulla hem sin nya spetta, tror du jag vill ha killen snurrandes runt mina kvarter med sin sp1 bara för å reta gallfeber på mig när han vet om att jag sitter hemma hojlös:mad:

som sagt. köpte mig devilpipor, tyvärr saknades det en fjäder, alltså den fjädern som skall sitta mellan avgasröret och mellanröret, VART kan man få tag på nya sådana? vet inte vad jag ska ha för söknamn på sådana här på ebay, tipsa:) en direktlänk går åsså fint.

BILTEMA har faktiskt avgasfjädrar:

Avgasfjädrar MC, 4 st.
Mycket starka fjädrar med "vridbar" krok i ena änden för smidig montering och för att undvika att fjädern sträcks och vrids. Vid montering används lämpligen fjäderkrok art. 82-332. Säljes i set om 4 st. fjädrar.
Skriv utVisa stor bild
Art nr Pris Antal
82-335 24,90 kr /st
82-336 29,90 kr /st
 

Bifogat

  • Avgasfjädrar.jpg
    Avgasfjädrar.jpg
    23.5 KB · Visningar: 71

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
BILTEMA har faktiskt avgasfjädrar:

Avgasfjädrar MC, 4 st.
Mycket starka fjädrar med "vridbar" krok i ena änden för smidig montering och för att undvika att fjädern sträcks och vrids. Vid montering används lämpligen fjäderkrok art. 82-332. Säljes i set om 4 st. fjädrar.
Skriv utVisa stor bild
Art nr Pris Antal
82-335 24,90 kr /st
82-336 29,90 kr /st



ahh fan, lysande:tummenupp
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
lägger ut en krok här åxå....

undrar om det är någon här som köpte en spetta på blocket i somras...
den hade guldfärgade fälgar och ett "hindle" system....

skulle gärna komma i kontakt med dej så pm:a gärna.... är supernyfiken på ditt system.... hittar ingen återförsäljare på hindle i sverige.... skulle vilja ha en annan vinkel på mina pipor....

om jag inte kan komma i kontakt med hindle-killen... är det någon som har "ändrat" vinkeln på sina slippar... och i så fall... hur har du gjort?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inga problem... :va SP1:an är ju en riktig touringhoj. :rolleyes: Körde 78 mil i lördags... :brinnerup Länge sen jag var så slut som på söndagen..! :död :D

//Flying Finn
'

Haha...ok ja då har du verkligen "ridit in" den...:rolleyes:

Har kört Gbg-Oskarshamn i stort sett i ett svep och fii fan va ont jag hade...att jag hade en 70 liters ryggsäck på ryggen och att det ösregnade 98% av sträckan gjorde förstås sitt till...:gnissla :gnissla :D
 

zulan

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Laholm
Hoj
sp1/fireblade race
är det någon som ska ner till knudan den 15 maj.
vore skoj med några fler spettor där
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
70-Liter

'

Haha...ok ja då har du verkligen "ridit in" den...:rolleyes:

Har kört Gbg-Oskarshamn i stort sett i ett svep och fii fan va ont jag hade...att jag hade en 70 liters ryggsäck på ryggen och att det ösregnade 98% av sträckan gjorde förstås sitt till...:gnissla :gnissla :D

Jag skall oxå ha en backpack på ryggen. Kommer förmodligen att köra med min gamla skiddress utanför skinnstället, fy fan vad fult det kommer att bli.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top