Triumph Daytona 675-tråden!

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Ser fram emot att tvangs med dig. Fick ju lite att pilla med när deltagarna ynglade av sig från 3 till 11 st.
Btw hälsa pappa!:yoparty

"Tvangs", vad är det för märklig rotvälska(sörmländska)? Men jag tror att jag hajar! ;)

Från 3 till 11st deltagare, hur gick det till? Tur att du är militär, så att du kunde styra upp'et! :)


Farsgyben hälsar tbax!


Schnyggve! :tummenupp
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag kan voucha för il Capitano, var enda gång man försöker få ett vettigt ord ur honom sitter han i bussen på väg till eller ifrån någon asfaltslinga. Hinner Du passera 45 dagar denna säsong?:confused::näsblod

I believe we have a thread champ 2010 i och med Din bragd:tummenupp

Själv är man rund, svag och lat vilket innebär att det bara blev 17 dagar rundkörning på storbana i år:huvet Tyvärr inkräktar yrkeslivet numera oacceptabelt mycket på de väsentliga och högre värdena i livet:död

Men nästa år satsar jag på en ban-Ironbutt efter de ordinarie fyra kursdagarna på Kemora (med dubbla pass för instruktörer)! :yoparty

Har ju inte gjort något annat i år så därför blir det många mil på hojen:tummenupp...
 

Black_camel

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
skåne
Hoj
TRIUMP DAYTONA 675
Har en 07:a undra om något vet ett shyyst slip-on med bra ljud till hyfsat pris? Eller ett system kanske? Ska lacka hojjen i Audi färger efter vintern samt byta däck så har inte för mycket cash kvar..

Mvh Robban
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Har en 07:a undra om något vet ett shyyst slip-on med bra ljud till hyfsat pris? Eller ett system kanske? Ska lacka hojjen i Audi färger efter vintern samt byta däck så har inte för mycket cash kvar..

Mvh Robban

Den här kör flertalet med och skall låta riktigt skönt :)
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tjenare!

hittat en Daytona som jagär RIKTIGT sugen på nu. bara ett problem, Motorlampan lyser. nuvarande ägaren säger att han haft den inne på triumph och att det endast är pga Avgassystemet, (two brothers.) någon som vart utför samma problem?

känns ju sådär att köra runt med en lysande motorlampa. det kanske inte är någon fara, men OM något händer, så märker man ju inte det.

/ Daniel
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tjenare!

hittat en Daytona som jagär RIKTIGT sugen på nu. bara ett problem, Motorlampan lyser. nuvarande ägaren säger att han haft den inne på triumph och att det endast är pga Avgassystemet, (two brothers.) någon som vart utför samma problem?

känns ju sådär att köra runt med en lysande motorlampa. det kanske inte är någon fara, men OM något händer, så märker man ju inte det.

/ Daniel

Fråga killen vilken verkstad han haft inne den på.
Jag hade nog inte köpt en cykel där motorlampan lyser.
Om det beror på slipon eller spelar ingen roll.
Har han kvar orginaldämparen så be honom montera den så bör ju problemet försvinna.

Mvh
Andreas
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tjenare!

hittat en Daytona som jagär RIKTIGT sugen på nu. bara ett problem, Motorlampan lyser. nuvarande ägaren säger att han haft den inne på triumph och att det endast är pga Avgassystemet, (two brothers.) någon som vart utför samma problem?

känns ju sådär att köra runt med en lysande motorlampa. det kanske inte är någon fara, men OM något händer, så märker man ju inte det.

/ Daniel

Håller ju med "d96angl"..hade den varit hos en Triumph-handlare så hade de rimligtvis släckt lampan åt honom. Det borde ju kommit med mappningen av hojen. Att slip-on:et skulle få lampan att lysa låter märkligt,. Kanske om det är ett helsystem, inte annars...möjligen menar han att avgasventilen är avstängd/bortkopplad, men då borde verkstaden fixat lampan iaf..
Låter inte helt rätt det där. Jag skulle vara försiktig...

(Fast lite beror det nog på vem det är som säljer, om denne är trovärdig..någon härifrån?)
 
Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Håller ju med "d96angl"..hade den varit hos en Triumph-handlare så hade de rimligtvis släckt lampan åt honom. Det borde ju kommit med mappningen av hojen. Att slip-on:et skulle få lampan att lysa låter märkligt,. Kanske om det är ett helsystem, inte annars...möjligen menar han att avgasventilen är avstängd/bortkopplad, men då borde verkstaden fixat lampan iaf..
Låter inte helt rätt det där. Jag skulle vara försiktig...

(Fast lite beror det nog på vem det är som säljer, om denne är trovärdig..någon härifrån?)

Nope, ingen från Halmstad trakten.. I Stockholm, riktigt bra pris är det.. mm, får be honom kolla upp dedär. ingen höjdare om det är något skit med motorn...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Nope, ingen från Halmstad trakten.. I Stockholm, riktigt bra pris är det.. mm, får be honom kolla upp dedär. ingen höjdare om det är något skit med motorn...

Är det denna?
Daytona Stockholm
Helt klart bra pris på den. 9.000 lägre än vad jag gav för min, dock fick jag med packväskor och tankväska värde ca 3.500 kr som var helt oanvända samt att min hade gått 470 mil.
Med tanke på priset så hade jag funderat på om det är något lurt.
Fråga om han har orginaldämparen kvar.

Vill du kan jag kolla med Johans MC här i Götet om motorlampan kan tändas pga slipon.

Mvh
Andreas
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nope, ingen från Halmstad trakten.. I Stockholm, riktigt bra pris är det.. mm, får be honom kolla upp dedär. ingen höjdare om det är något skit med motorn...
Annars kan jag nog tänka mig att sälja min om det inte står rätt till med motorn i den du spekulerar i, kubik hungern gör sig påmind:D.
Kanske inte billigast men maxladdad med dyrt godis och låga mil.
Någon som är intresserad?, pm
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag skulle tro att det är justeringen av avgasventilen som spökar, eller möjligen att den kärvar, det brukar man kunna höra redan när man slår på nyckeln och hojen kalibrerar in dess läge.

Tyvärr krävs TuneECU/Tuneboy om Du ska koppla ifrån eller avaktivera avgasventilen utan att byta avgassystemet, det kan man inte göra med servicedatorn.

Jag skulle inte vara allt för rädd för att handla en moppe med tänd motorlampa om det är den felkoden som visas, däremot inte utan att koden blivit avläst...
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Jag skulle tro att det är justeringen av avgasventilen som spökar, eller möjligen att den kärvar, det brukar man kunna höra redan när man slår på nyckeln och hojen kalibrerar in dess läge.

Tyvärr krävs TuneECU/Tuneboy om Du ska koppla ifrån eller avaktivera avgasventilen utan att byta avgassystemet, det kan man inte göra med servicedatorn.

Jag skulle inte vara allt för rädd för att handla en moppe med tänd motorlampa om det är den felkoden som visas, däremot inte utan att koden blivit avläst...

Yes, det är den i stockholm, tycker också det va bra pris. Ska ringa honom igen, har för mig att han sa något om avgasventil... hmm, så tuneboy krävs, hur mkt pengar pratar vi om där?

StephanD, tror inte din hoj RIKTIGT platsar i min ekonomi :) tyvärr.....
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Yes, det är den i stockholm, tycker också det va bra pris. Ska ringa honom igen, har för mig att han sa något om avgasventil... hmm, så tuneboy krävs, hur mkt pengar pratar vi om där?

StephanD, tror inte din hoj RIKTIGT platsar i min ekonomi :) tyvärr.....

Inte så mycket pengar alls faktiskt.. en ODB II-kabel som ligger runt 10 USD(på EBay) och gratis mjukvara(TuneECU). Kabel kan du få låna min och jag kan nog ge dig mjukvaran med iofs, men då får du vara snabb..jag lämnar landet inom en vecka sådär och återkommer inte på mycket länge.:banana
Men återigen, att få klara papper från verkstaden på vad det är, så är det ju inga bekymmer. Om det bara är avgasventilen, så är det ju inga bekymmer..den är bara att koppla bort ändå, lagom vinterpyssel.

Behöver du låna grejerna kan du PM:a...eller om du vill ha bättre förklaring på vad vi pratar om så kan du också höra av dig, så löser vi det :)
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Inte så mycket pengar alls faktiskt.. en ODB II-kabel som ligger runt 10 USD(på EBay) och gratis mjukvara(TuneECU). Kabel kan du få låna min och jag kan nog ge dig mjukvaran med iofs, men då får du vara snabb..jag lämnar landet inom en vecka sådär och återkommer inte på mycket länge.:banana
Men återigen, att få klara papper från verkstaden på vad det är, så är det ju inga bekymmer. Om det bara är avgasventilen, så är det ju inga bekymmer..den är bara att koppla bort ändå, lagom vinterpyssel.

Behöver du låna grejerna kan du PM:a...eller om du vill ha bättre förklaring på vad vi pratar om så kan du också höra av dig, så löser vi det :)

Fan va nice! :) hur länge blir du borta? jag kommer förmodligen inte få ner hojen till Halmstadtrakten förrän till våren om det blir köp.

Har lagt ett bud som jag väntar på att få svar på. så vi får se hur det blir.

Pluggar i Luleå för tillfället så håller på att lösa allt med logistiken :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Fan va nice! :) hur länge blir du borta? jag kommer förmodligen inte få ner hojen till Halmstadtrakten förrän till våren om det blir köp.

Har lagt ett bud som jag väntar på att få svar på. så vi får se hur det blir.

Pluggar i Luleå för tillfället så håller på att lösa allt med logistiken :)

Luleå?? Det är ju nästgårds till Roffe_s :va
Nja, jag är borta ett år lite drygt...hoppas på att få komma hem o köra Kemora o Gotland iaf, men jag vet inte om det går. I annat fall blir det Spanien till nästa vinter..köra skall jag, på något vis och någonstans :yoparty

Nåja, lycka till med köpet om det nu blir så, men se till att få klara papper på vad som krånglar...
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Luleå?? Det är ju nästgårds till Roffe_s :va
Nja, jag är borta ett år lite drygt...hoppas på att få komma hem o köra Kemora o Gotland iaf, men jag vet inte om det går. I annat fall blir det Spanien till nästa vinter..köra skall jag, på något vis och någonstans :yoparty

Nåja, lycka till med köpet om det nu blir så, men se till att få klara papper på vad som krånglar...

Yes! nästgårds med Roffe_s

Tanken är att jag ska köpa cykeln nu, ha den på vinterförvaring i Sthlm, ställa på den och köra hem först i vår (fyller 25 i april, och det är ju först då försäkringen är skälig..)

Tanken är att ha ban-premiär på Gotland ring under Lelle veckan :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Yes! nästgårds med Roffe_s

Tanken är att jag ska köpa cykeln nu, ha den på vinterförvaring i Sthlm, ställa på den och köra hem först i vår (fyller 25 i april, och det är ju först då försäkringen är skälig..)

Tanken är att ha ban-premiär på Gotland ring under Lelle veckan :)

Jaja, du får ju höra av dig om det är så att du vill ha ett handtag med ngt..Jag har lyckats lära mig lite om 675:an..jag har ju haft några nu.
Säg till så får vi väl se om jag kan hjälpa dig om det behövs.

Gotland (Fast för min del med SMC då) låter som det kan passa..hon gör sig bättre på bana än på gata, så mycket har jag konstaterat:yoparty
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Tack! Ser riktigt shyyst ut! det svarta kommer nog passa fint till lacken, oso fixar man den här insatsen så det låter lite också :p

Rekomenderar även dettahttp://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=675arrro_5621.jpg för att göra dig lite villrådig:D, kör med det själv och sången i det efter att du bränt ur det lite är obetalbar, följer även med db-killer som ska ta ner det till bilprovnings nivå, utan så :banana:banana, du gör ingen diskret éntre kan jag lova.
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Tjoho
Nån som vet vart man kan köpa drivpaket?
Skulle vilja dreva om lite men det verkar som det bara finns 47T bakdrev till vår hoj.
Nån som vet vart man kan hitta andra utväxlingar, vill helst inte gå ner till mindre kedje storlek.

//MAX
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top