SV 1000-tråden

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag tycker den är snyggare utan helkåpa, just det att man ser motorn gör den fetare. Men jag har inte sett nån med helkåpa i verkligheten och det är möjligt jag får ändra uppfattning då.
 

IronMike

Guest
Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.

Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
IronMike skrev:
Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.

Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?
Jodå..visst blir det bättre med mappning och filter..jag har dock bara slipons på..
Men visst..refererar du med Millen är väl sv:n lite tamare :(
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Är det ingen som gör nåt kul med sin sv i vinter, själv har jag polerat upp aluminium detaljer, kapat dämpare ska på med helkapa när den kommer, nya styrändar, diodblinkers fram och lite annat pyssel. :tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kosz skrev:
Är det ingen som gör nåt kul med sin sv i vinter, själv har jag polerat upp aluminium detaljer, kapat dämpare ska på med helkapa när den kommer, nya styrändar, diodblinkers fram och lite annat pyssel. :tummenupp
har du bild på det där med aluminium...
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
porec skrev:
har du bild på det där med aluminium...
Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag bla
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kosz skrev:
Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag bla
ser lite mer glänsande ut.. hur gör du? jag har några repor på fälgarna, hur får man bort dom?
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
IronMike skrev:
Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.

Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?

Får tillbaks min hoj efter bänkning med helsystem i början av nästa vecka, så då hör jag av mig här i tråden.
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
kosz skrev:
Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag bla
Fasen vad nice...
Jag skulle oxå vilja "pimpa" till min lite..
Men det är orken som sätter mina gränser nu käns det som.
Vore såå fett med allt aluminium högglanspolerat...men det ligger måga timmar bort :tungan
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Daniel410 skrev:
Fasen vad nice...
Jag skulle oxå vilja "pimpa" till min lite..
Men det är orken som sätter mina gränser nu käns det som.
Vore såå fett med allt aluminium högglanspolerat...men det ligger måga timmar bort :tungan
Det är inte så farligt du kan få det hyfsat med att bara strippa färgen och en polering men det blir inte kromglans :)
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
kosz skrev:
Det är inte så farligt du kan få det hyfsat med att bara strippa färgen och en polering men det blir inte kromglans :)
Ja.. och om man nu får till en riktigt glans så e det väl ett elende att hålla rent.. :confused:
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Jag har precis köpt en sv1000s -04:a :tuttar :tummenupp :D :yoparty

Återkommer med bilder!


Försöker ett hitta en sånhär kombinerad hugger/kedjeskydd, var hittar
jag det bäst o billigast?

Blir kanske snyggast med en silvrig på en silvrig cykel :confused:
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
IronMike skrev:
Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.

Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?

Fick tillbaks hojen från mappning med helsyst och filter... återkommer med kurvorna.
 

IronMike

Guest
Nypan83 skrev:
Fick tillbaks hojen från mappning med helsyst och filter... återkommer med kurvorna.
Cool :tummenupp ...intressant. Står lite mellan bättre beggad mille eller ny sv. Det enda som talar mot SV'n enl mitt tycke -är effekt. Endasom talar mot millen är att man sitter ngt för mkt ovanpå hojjen..

:4skrika
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
IronMike skrev:
Cool :tummenupp ...intressant. Står lite mellan bättre beggad mille eller ny sv. Det enda som talar mot SV'n enl mitt tycke -är effekt. Endasom talar mot millen är att man sitter ngt för mkt ovanpå hojjen..

:4skrika

Om det är effekten så är det lungt... om du är redo att lägga pengarna på en Mille kan du lika gärna lägga mellanskillnaden på att söka effekt.

Jag kollade lite roliga grejer till min hoj... men tyckte det drog iväg. På MPracing kan du fixa ett bigbore kit som innebär 1150cc och mycket mera godis... så ring MP om du är riktigt seriös.
 
Last edited:

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrland
Hoj
Jo
SV 1000 bromsskivor

Är det någon av er SV 1000 förare som har ett par bromsskivor i bra skick som ni vill sälja eller eventuellt byta mot ett par från en gsxr 1000 01 02 och en massa fler årsmodeller av gsxr 750, dessa är 320 mm men jag vill ha ett par som är 310 mm
PM:a i så fall mig.
 

IronMike

Guest
Nypan83 skrev:
Om det är effekten så är det lungt... om du är redo att lägga pengarna på en Mille kan du lika gärna lägga mellanskillnaden på att söka effekt.

Jag kollade lite roliga grejer till min hoj... men tyckte det drog iväg. På MPracing kan du fixa ett bigbore kit som innebär 1150cc och mycket mera godis... så ring MP om du är riktigt seriös.
Motiverar det slantarna då? ... man kan ju få en betydligt trevligare hoj från början isf?

:rolleyes:
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top