SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ingen som har en sv-1000 till salu?

Det ser lite klent ut på blocket.

Jag funderade ett tag på att försöka sälja min men intresset för beg. hojar har inte varit så stort. Jag menar inte just SV då utan rent allmänt.
Så istället för att sälja och lägga pengarna på att trimma trajan så har jag nog bestämt mig för att behålla den. Blev dock sugen på en Aprilia för en tid sedan men blev av rätt många avrådd att sälja SVn för att köpa Aprilia.

Är det en S eller en N du är på jakt efter?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ingen som har en sv-1000 till salu?

Det ser lite klent ut på blocket.

jo jag har en väldigt extrautrustad svart streetfightad SV1000N -03 (uttagen '04) med ca. 2100-2200 mil på mätarn till salu. säljs gärna omgående pga möjlig utlandsflytt i vår. PM'a för mer info.
 

Bifogat

  • IMG_2482.jpg
    IMG_2482.jpg
    242.2 KB · Visningar: 99

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tja, för den som är ute efter en N så borde ju detta inte vara något att tveka på. Om det inte går att sälja en fin SV till det priset så ska ju inte jag ens försöka.

Näe man tycker ju det men ännu är det lite tidigt. Flyttar vi så blir det i April, senast Maj så lite tid finns. Men man vill ju ha lite marginal.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Trådar

I augusti 2008 skrev jag första inlägget i den här tråden. Då var vi på sid 59 och idag är vi på sid 107.

Sommaren 2009 skrev jag första inlägget i Thruxtontråden. Det var på sid 12. Idag är vi där på sid 127.

Jäkligt tråkigt att det är så lågt intresse i den här tråden men det beror väl på att modellen är nedlagd och många liksom jag själv har gjort de mods som skall göras. Jag menar synd på en sån go hoj som SV1000 är för en rimlig peng.

Det måste ju ändå vara en hel del SV ute. Skriv lite vad ni gör med dem. Det är intressant för andra SV-ägare att läsa även om ni inte tror det.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
I augusti 2008 skrev jag första inlägget i den här tråden. Då var vi på sid 59 och idag är vi på sid 107.

Sommaren 2009 skrev jag första inlägget i Thruxtontråden. Det var på sid 12. Idag är vi där på sid 127.

Jäkligt tråkigt att det är så lågt intresse i den här tråden men det beror väl på att modellen är nedlagd och många liksom jag själv har gjort de mods som skall göras. Jag menar synd på en sån go hoj som SV1000 är för en rimlig peng.

Det måste ju ändå vara en hel del SV ute. Skriv lite vad ni gör med dem. Det är intressant för andra SV-ägare att läsa även om ni inte tror det.

Har väl inte direkt kunnat undgå fenomenet jag heller, det att hojjen börjar kännas "klar" är väl på gott och ont.

Tiden går och hjärnan strävar framåt med nya idéer och projekt, i mitt fall cirkulerade tankarna länge kring hojbyte det blev inget av två olika skäl, för det första har jag lyckats undgå att få "febern" då jag inte funnit någon hoj som väckt habegäret på allvar. Dessutom kunde jag snabbt konstatera att byte till ny eller nästan ny sporthoj som är "ett snäpp värre" skulle kräva sådana euromängder att det känns extremt svårmotiverat ekonomiskt även om en hobby SKA kosta...:)

Sammantaget har detta resulterat i att jag hängt på andra forum den senaste tiden eftersom jag ansåg att det bästa alternativet till "onödigt" hojbyte var införskaffande av en hobbybil (till). Så har nu skett och den ska väl klara av att stilla fantasin ett tag i alla fall...
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
jo jag har en väldigt extrautrustad svart streetfightad SV1000N -03 (uttagen '04) med ca. 2100-2200 mil på mätarn till salu. säljs gärna omgående pga möjlig utlandsflytt i vår. PM'a för mer info.

Måste kolla med dig hur du löste längden på gaswiren när du bytte styre+satte dit höjare .
Har själv bytt styre på min SV 1000 N men det verkar bli tajt åt ena hållet?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Måste kolla med dig hur du löste längden på gaswiren när du bytte styre+satte dit höjare .
Har själv bytt styre på min SV 1000 N men det verkar bli tajt åt ena hållet?

finns längre suzuki original, är väl säkert till V-strom eller nåt! Kolla med en suzuki-handlare! jag fick min bytt på en verkstad. jag lyckades få det att fungera utan att byta vajer först genom att leda om vajern lite och låta den gå lite mer fritt istället för i de öglorna som leder den vanligtvis. men som sagt, det blev tajt. bättre med längre.
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
finns längre suzuki original, är väl säkert till V-strom eller nåt! Kolla med en suzuki-handlare! jag fick min bytt på en verkstad. jag lyckades få det att fungera utan att byta vajer först genom att leda om vajern lite och låta den gå lite mer fritt istället för i de öglorna som leder den vanligtvis. men som sagt, det blev tajt. bättre med längre.
Tackar för svaret:tummenupp jag har lagt den utanför styrningarna men det blev inte hundra.
Jag får helt enkelt knata ner till min lokala Suzuki handlare på lunchen någon dag (ca 200 m) och höra efter längre vajrar.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tackar för svaret:tummenupp jag har lagt den utanför styrningarna men det blev inte hundra.
Jag får helt enkelt knata ner till min lokala Suzuki handlare på lunchen någon dag (ca 200 m) och höra efter längre vajrar.

Det bästa är väl om du orkar montera loss din vajer och ta med den dit, så du kan jämföra fästen m.m. Om de nu har några alternativ hemma dvs.
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
Det bästa är väl om du orkar montera loss din vajer och ta med den dit, så du kan jämföra fästen m.m. Om de nu har några alternativ hemma dvs.

jag provade att dra dem innanför tändningslåset och det verkar som att det funkar:banana
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
jag provade att dra dem innanför tändningslåset och det verkar som att det funkar:banana

ok, minns inte exakt hur jag gjorde men det kan nog vara lite farligt när du svänger fullt, har du kollat så att det ligger helt fritt?
 

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Buell xb9r
Hej!

Jag funderar på att köpa mig en SV1000s till våren och funderar lite på hur den är att toura med..?

Är rätt lång, 189 cm och väger typ 97 pannor :)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hej!

Jag funderar på att köpa mig en SV1000s till våren och funderar lite på hur den är att toura med..?

Är rätt lång, 189 cm och väger typ 97 pannor :)

Fråga "mother" här på forumet. han är också lång och lite tyngre (100+ haha) och kör en SV1000S. han har kört ner till balkan med sin och tillbaka så han lär kunna ge lite svar. vet att han har moddat lite grejer, typ fotpinnar, spegelfästen och kanske t.o.m. styret, minns inte. PM'a å kolla.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hej!

Jag funderar på att köpa mig en SV1000s till våren och funderar lite på hur den är att toura med..?

Är rätt lång, 189 cm och väger typ 97 pannor :)

Inga problem, den är tvärtom rymlig och bekväm...tycker jag i alla fall. Är själv 190 cm och väger typ lika mycket (på nedgång för tillfället dock...:tummenupp)
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Tackar för svar! :)

mbrannst: vart köper man helkåpor? Blir stört snyggt måste jag säga!

Ptjaa...de borde väl fortfarande gå att beställa via Suzuki, det är orginaltillbehör och de kommer färdigmålade...eBay kan ju vara lönt att kolla också, man kan säkert göra klipp i t.ex. england...

Själv valde jag i tiderna den enklaste vägen, handla lätt begagnad hoj av likasinnad som följdaktligen redan investerat i kåpor...:tummenupp

Svenska Suzuki har dem tydligen inte längre i sin katalog, men finnarna har den gamla .pdf:en kvar på nätet:
http://www.suzukifinland.com/prospekte/zubehoer_sv_2006.pdf
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ptjaa...de borde väl fortfarande gå att beställa via Suzuki, det är orginaltillbehör och de kommer färdigmålade...eBay kan ju vara lönt att kolla också, man kan säkert göra klipp i t.ex. england...

Själv valde jag i tiderna den enklaste vägen, handla lätt begagnad hoj av likasinnad som följdaktligen redan investerat i kåpor...:tummenupp

Svenska Suzuki har dem tydligen inte längre i sin katalog, men finnarna har den gamla .pdf:en kvar på nätet:
http://www.suzukifinland.com/prospekte/zubehoer_sv_2006.pdf

För bara något år sedan vimlade det av annonser om kåpunderdelar till SV på eBay i alla kulörer. Har inte kollat alldeles nu men på det senaste verkar de ha försvunnit mer eller mindre. Har från annat håll hört motsvarade att de inte längre går att beställa av svenska Suzuki.

Kolla upp Suzukihandlare i UK och Tyskland. Där har det funnits ganska nyligen och till bättre priser än i Sverige.

Sen finns det ju andra kåpunderdelar än de som sålts som Suzuki original. (Det är aldrig Suzuki som tillverkat dem. Tror de är gjorda i Spanien. Fast snygga är de och de passar bra och finns som mbrannst nämner i Suzukis originalkulörer.)

Om jag letar så har jag nog en adress till en svensk firma som säljer kåpundelar till SV som inte är "Suzuki original" men jävligt snygga. Fast då får du sköta lackjobbet själv. Hör av dig om jag ska kolla.


Svar till Walle:
När det gäller touring med SV. Jag är visserligen bara 182 men väger 100 pannor efter många års slit med vikter i gymmet. Jag sitter jättebra och kan köra långt på en SV men jag har haft passagerare på som dömt ut den totalt jämfört med mina tidigare hojar så där kommer en fråga, ska du ha passagerare?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top