SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nice ja vet redan nu att ja inte kommer kunna i slutet av maj o i början Av juni pgr av att vi väntar på tillökning i familjen ngg då men efter de är det frittfram så för min del skulle de passa bäst i mitten av juni o sen framåt

Definitivt så för mig också. Med tiden alltså, tillökning av baranaskaran är avklarad för länge sedan. Jag jobbar som mattelärare på gymnasiet och i maj kommer alla nationella prov och sedan alla reservprov och betygsättning så före midsommar brukar inte jag ha så mycket tid.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
"Nu har jag junte läst hela tråden" men kan ni rekommendera någon pålitlig näthandlare för motordelar ? .
Tänkte mig något på andra sidan vattnet.
Det blir eventuellt en pillestund med motorn i vinter och vill då ha någon som kan leverera allt, packningar, kolvar, mm.
Vill gärna slippa sälja min förstfödde för en renovering. Hustrun kan bli bister då..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
"Nu har jag junte läst hela tråden" men kan ni rekommendera någon pålitlig näthandlare för motordelar ? .
Tänkte mig något på andra sidan vattnet.
Det blir eventuellt en pillestund med motorn i vinter och vill då ha någon som kan leverera allt, packningar, kolvar, mm.
Vill gärna slippa sälja min förstfödde för en renovering. Hustrun kan bli bister då..

http://www.bikebandit.com/

Jag har dock aldrig testat dem då grundfrakten är så dyr att det inte lönat sig för de smådetaljer jag har beställt. Priserna är ju annars väldigt mycket lägre än här.

Det jag i övrigt har hört om dem här på forumet är att det funkar bra men att det kan ta lite lång tid ibland att få grejerna.

Sen får man ju alltid räkna med att man kan åka på tull.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Om men ska vi försöka få ihopp ett gäng i juni ngg då? Efter som de verkar som att de skulle kunna passa iaf oss 2 hehe så får dom andra anpassa sig efter oss haha
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu verkar de som om tråden är sten död.

Jo, som vi konstaterade här för ett tag sedan några stycken så är nog många av de som är med i tråden rätt "färdiga" med sina hojar för tillfället. Då blir det inte att man skriver så mycket. Läser gör jag dock.

Min hoj är vinterservad inpackad och klar. Trodde jag. Nu ska jag plocka fram den och ta loss en skiva för att kunna beställa nya bromsskivor fram. Det blir ISR skivor och sintrade belägg. Hoppas att det kommer att hjälpa för att få stopp på eländet lite snabbare.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
hahah ok de låter bra mm stanna bör man ju kunna göra .. tänkte kolla me dig lite vet hur mkt du kan om att byta fram gaffel o styrkronor .. har nu fått ett kalas bra pris på usd gaffel samt bromsok.övre/undre styr krona ..vet du vilken gsxr gaffel som passar sv 1000 03 :an
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
hahah ok de låter bra mm stanna bör man ju kunna göra .. tänkte kolla me dig lite vet hur mkt du kan om att byta fram gaffel o styrkronor .. har nu fått ett kalas bra pris på usd gaffel samt bromsok.övre/undre styr krona ..vet du vilken gsxr gaffel som passar sv 1000 03 :an

Det låter ju klart intressant. Inget jag vill uttala mig om men om du får med både gaffel och styrkronor som passar både hoj och gaffel så ska det väl inte vara så stora problem.

Vet inte viken Gsxrgaffel som passar men det finns beskrivet ett byte på http://www.suzukisv1000.com/, Kolla FAQ så hittar du.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok tack som f#n mm jo vet inte vilken gixxer den kommer från men det är ett komplet sett Dvs broms ok, bromshantag,slang, axel, övre/undre styrkrona och gaffelbenen Som ja får för ca 5-6000 så ja e bra sugen på att slå till men de känns lite trist o kirra dem om dom inte passar eller om de för mkt PUL me de. Men ja tror ja slår till så får ja se hur dem sitter osv passar dem inte så säljer ja dem igen.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Det låter ju klart intressant. Inget jag vill uttala mig om men om du får med både gaffel och styrkronor som passar både hoj och gaffel så ska det väl inte vara så stora problem.

Vet inte viken Gsxrgaffel som passar men det finns beskrivet ett byte på http://www.suzukisv1000.com/, Kolla FAQ så hittar du.


Fan de vart Inge me usd gaffeln han sålde hela kitet när han viste att ja ville ha dom . Aja då blir de tillbaka till plan 1 då så får ja lägga usd projektet på hyllan till svirade . Hur går det för dig då ?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fan de vart Inge me usd gaffeln han sålde hela kitet när han viste att ja ville ha dom . Aja då blir de tillbaka till plan 1 då så får ja lägga usd projektet på hyllan till svirade . Hur går det för dig då ?

Nu är läget detta att till helgen så monterar jag av framhjulet för att kolla om en bromsskiva fram till GSX-R 750 passar rakt av. Troligtvis gör den inte det. Hjulen är samma som på SV1000 så den går garanterat att skruva dit men diametern är olika. GSX har haft 320 mm och gick vid någon årsmodell över till 300 mm medan SV1000 har 320 mm. Det här gäller ISR-skivor så det blir väl till att ISR får tillverka till SV 1000 också.

Så har jag köpt ett par extra fotpinneplattor fram som jag ska blästra och polera till högglans. Så ska jag göra något mer också men kan inte bestämma vad. Bifogar två förslag (photoshop). Om någon känner sig hågad så använd den "tomma" bilden och ge mig ett förslag.
 

Bifogat

  • DSC_0025.jpg
    DSC_0025.jpg
    232.5 KB · Visningar: 84
  • DSC_0025test.jpg
    DSC_0025test.jpg
    233.2 KB · Visningar: 68
  • Skärmavbild 2010-12-16 kl. 05.51.06.jpg
    Skärmavbild 2010-12-16 kl. 05.51.06.jpg
    80.1 KB · Visningar: 65
Last edited:

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Nu är läget detta att till helgen så monterar jag av framhjulet för att kolla om en bromsskiva fram till GSX-R 750 passar rakt av. Troligtvis gör den inte det. Hjulen är samma som på SV1000 så den går garanterat att skruva dit men diametern är olika. GSX har haft 320 mm och gick vid någon årsmodell över till 300 mm medan SV1000 har 320 mm. Det här gäller ISR-skivor så det blir väl till att ISR får tillverka till SV 1000 också.

Så har jag köpt ett par extra fotpinneplattor fram som jag ska blästra och polera till högglans. Så ska jag göra något mer också men kan inte bestämma vad. Bifogar två förslag (photoshop). Om någon känner sig hågad så använd den "tomma" bilden och ge mig ett förslag.

Om du känner någon med tillgång till CNC-fräs / vattenskärare el dylikt kunde det ju vara en idé att istället för hål fräsa in eller skära ut t.ex. Suzuki eller SV-loggan i "hälplattorna"?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Om du känner någon med tillgång till CNC-fräs / vattenskärare el dylikt kunde det ju vara en idé att istället för hål fräsa in eller skära ut t.ex. Suzuki eller SV-loggan i "hälplattorna"?

Har funderat i dom banorna också men kom inte på vad jag då skulle ha. SV-loggan är ju oslagbart. Fan att jag inte tänkte på det.
Tack!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Har funderat i dom banorna också men kom inte på vad jag då skulle ha. SV-loggan är ju oslagbart. Fan att jag inte tänkte på det.
Tack!

Man borde kanske fundera mera i "KISS-banor" överlag tror jag...:gnissla

Lägg upp bilder pronto om det blir bra...så ska jag göra likadant...:tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Man borde kanske fundera mera i "KISS-banor" överlag tror jag...:gnissla

Lägg upp bilder pronto om det blir bra...så ska jag göra likadant...:tummenupp

Först måste jag hitta någon som fräser/skär. Jag vet att det kan vara svårt att få dem att göra såna här småjobb om man inte känner dem privat.

Sen kommer (frånsett det med bromsskivorna till SVn) den närmaste tiden att helt gå åt till de jobb kan tänker göra med Trajan.

Men givetvis kommer det bilder när SV-loggan pryder fotplattorna.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
CAD-programmerare

Finns det såna här?

Jag har själv jobbat lite med CAD med betoning på lite. Får väl ladda ner en trialversion och prova igen. Fick höra att det är mycket större möjligheter att få något urfräst/utskuret om man kommer med en färdig CAD-ritning så om någon sitter och jobbar med CAd som kan göra en SV-logga så hör av er.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Finns det såna här?

Jag har själv jobbat lite med CAD med betoning på lite. Får väl ladda ner en trialversion och prova igen. Fick höra att det är mycket större möjligheter att få något urfräst/utskuret om man kommer med en färdig CAD-ritning så om någon sitter och jobbar med CAd som kan göra en SV-logga så hör av er.

Det borde ju gå att "fuska" via t.ex. Adobe Illustrator också? Leta rätt på loggan i valfri vektorform, öppna o ändra efter bästa förstånd. Det borde gå att exportera som .dwg i Adobe...? (tror jag, har inte testat men jag har möjligheten...)
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Finns det såna här?

Jag har själv jobbat lite med CAD med betoning på lite. Får väl ladda ner en trialversion och prova igen. Fick höra att det är mycket större möjligheter att få något urfräst/utskuret om man kommer med en färdig CAD-ritning så om någon sitter och jobbar med CAd som kan göra en SV-logga så hör av er.

De bästa är att göra en ritning i dxf format. Samma som Autocad. För då är det enklet att föra över till CNC. Själv ritar man i Solid Works å de funkar de med bara man tar ut en 2-D ritning i dwg eller dxf. För jag antar att du ska fräsa genom hela och inte bara fräsa ner ett par mm???
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top