SV 1000-tråden

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
E det någon som vet vart man kan hitta snygga solocuts/ singelcuts ?? Ja har fan kollat o kollat man ja hittar fan inte snygga
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
E det någon som vet vart man kan hitta snygga solocuts/ singelcuts ?? Ja har fan kollat o kollat man ja hittar fan inte snygga

Snyggast är väl "Suzuki original"? Det är väl alla överens om. Sen har mbrannst fått på sin mycket snyggare än vad jag har fått på min. Det är helt klart! Fast snyggare har ingen hittat vad som rapporterats här i a f. Gillar du inte den så är du fan ensam! :)
EDIT: Ska försöka få dit min lite snyggare under vintern. Lite mindre springa alltså.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Snyggast är väl "Suzuki original"? Det är väl alla överens om. Sen har mbrannst fått på sin mycket snyggare än vad jag har fått på min. Det är helt klart! Fast snyggare har ingen hittat vad som rapporterats här i a f. Gillar du inte den så är du fan ensam! :)
EDIT: Ska försöka få dit min lite snyggare under vintern. Lite mindre springa alltså.

Nu får jag nog beställa synundersökning...det har jag inte märkt innan du förde det på tal men det är ju sant! Din ligger liksom inte i linje med bakdelens överkant. Vad det sedan kan bero på vete gudarna, det är ju bolt-on greijjer och vi har båda haft våra bakdel i molekyler många gånger och närapå beredda att montera ihop korrekt med förbundna ögon antar jag....måste ju gå att banka ner dedär öronen i bakkant och justera ner låsmekanismen kanske?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ja tycker att orginal cutsen är lite tråkig o formlös ,iaf den ja har hittat ja har försöker hitta en sådan som ni har som har lite form uppe på . Så vart hittar ja en sådan ??
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu får jag nog beställa synundersökning...det har jag inte märkt innan du förde det på tal men det är ju sant! Din ligger liksom inte i linje med bakdelens överkant. Vad det sedan kan bero på vete gudarna, det är ju bolt-on greijjer och vi har båda haft våra bakdel i molekyler många gånger och närapå beredda att montera ihop korrekt med förbundna ögon antar jag....måste ju gå att banka ner dedär öronen i bakkant och justera ner låsmekanismen kanske?

Jag ska göra det under vintervilan. Det har bara inte blivit av. :)

Ja tycker att orginal cutsen är lite tråkig o formlös ,iaf den ja har hittat ja har försöker hitta en sådan som ni har som har lite form uppe på . Så vart hittar ja en sådan ??

De vi har är de som kallas "Suzuki original". Det är nog inte Suzuki som tillverkar dem men de säljs av Suzukihandlare.

Kan du få tag på av Suzukihandlare i UK eller Tyskland så är de betydligt billigare där. Finns ibland på ebay till riktigt bra pris men då får man ha tur med att den finns i rätt färg.

EDIT: På Global ebay finns det nu två stycken, en blå och en grå. De kostar 537 kr + frakt från USA. Vad har du för färg på hojen?

Om inte frakten blir för dyr så är priset riktigt bra. Har för mig att min kostade 1600 kr här i Sverige.
 
Last edited:

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok ok ska kolla upp dom men du kommer inte ihåg vart du köpte den i Sverige? Har en ljus silver eller ja den silver som fans på 03orn :) tack i för hand
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ok ok ska kolla upp dom men du kommer inte ihåg vart du köpte den i Sverige? Har en ljus silver eller ja den silver som fans på 03orn :) tack i för hand

Jag tog kontakt med S-Racing så beställde han åt mig. Brukar ofta göra så. Han är bra på att veta vad som funkar och inte.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vinterservice klar

Ok, då var vinterservicen klar.

Har bytt olja filter och tändstift samt gjort rent och oljat in luftfiltret. Highflow filter från Pipercross. Originalfiltret ska inte se vatten men kanske lite tryckluft.

Körde lite lite med SV:n i år den den blev stående en längre tid pga missmek med byte av växelförare. Därför slipper jag ventiljustering denna vinter.

Senaste turerna med SV:n var dock helt underbara. Fjädring bak och fram samt motor är ett rent nöje. Däcken, Michelin Pilot Road 2 är också helt underbara. Det enda jag skulle vilja förbättra just nu är bromsarna. De är definitivt inte i klass med vad jag var van vid på min XJR1300.
Säger jag som tycker att 110 bakhjulshästar är rätt bra kräm på små krokiga 70-vägar utan mittlinje.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Nice så du va ute o åkte. sj har ja inte kört på ca 1 månad, fan va ja längtan efter sol o värme så man kan ta ut hojen igen o köra slingriga vägar o leva i nuet

Hmm ja hade ju tänkt o köpa en massa saker men vet inte vad ja ska börja med första tanken va Ja skulle köpa ljuddämparna först o pc3 men sen började ja spåna på om ja inte ska köpa undertail, solocut, kylvingarna o styrkronan o allt som till hör den biten först hmm de här va inte lätt .
Hur gjorde ni ? I vilken ände började ni ?
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nice så du va ute o åkte. sj har ja inte kört på ca 1 månad, fan va ja längtan efter sol o värme så man kan ta ut hojen igen o köra slingriga vägar o leva i nuet

Hmm ja hade ju tänkt o köpa en massa saker men vet inte vad ja ska börja med första tanken va Ja skulle köpa ljuddämparna först o pc3 men sen började ja spåna på om ja inte ska köpa undertail, solocut, kylvingarna o styrkronan o allt som till hör den biten först hmm de här va inte lätt .
Hur gjorde ni ? I vilken ände började ni ?

Å jag hade inte en tanke på att byta ut någonting annat än ljuddämparna så det var det första jag beställde. Sen blev det lite till.:D
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Hehe de blir lätt så tyvärr har ju ja planerat att göra om den lite till en streetfighter men ja tror ja börjar me burkarna vill ju få lite kallare ljud hehe få se sen hur man gör hur som helst måsta ja få bort den fula läppen bak .
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Sv 1000 2011

Springan på cutsen ännu inte fixad men annars blir det så här till sommaren.
 

Bifogat

  • DSC_0135.jpg
    DSC_0135.jpg
    250.9 KB · Visningar: 107
  • DSC_0137.jpg
    DSC_0137.jpg
    242.3 KB · Visningar: 69
  • DSC_0138.jpg
    DSC_0138.jpg
    232.6 KB · Visningar: 66
  • DSC_0141.jpg
    DSC_0141.jpg
    228.9 KB · Visningar: 73
  • DSC_0142.jpg
    DSC_0142.jpg
    239 KB · Visningar: 75

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Fan va fin den e :) nu blir man ju nästan lite avis hehe ska själv ska ja beställa burkarna i slutet av månaden samt ett pc3 så de ska bli kul o sen funderar ja på en undertray me men vet dock inte vilken som e snyggast.
Har någon lite råd på streetfighter lysen som är bra och snygga
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Fan va fin den e :) nu blir man ju nästan lite avis hehe ska själv ska ja beställa burkarna i slutet av månaden samt ett pc3 så de ska bli kul o sen funderar ja på en undertray me men vet dock inte vilken som e snyggast.
Har någon lite råd på streetfighter lysen som är bra och snygga

kan inte rå för att tänka på det igen men det låter som att du försöker bygga exakt det du hade kunna köpa av mig för en bråkdel av priset (och du som skyllde på att du inte hade råd) ;). men men... alla gör vi våra val.

angående framlyktan... de ända som ser bra ut egentligen är väl den jag har på min, Barracuda's "new dinamik" framlyktan. den går dock på strax över 2 lax tror jag, klart värt det dock. annars finns väl yamaha mt-03 lyktan att köpa löst, sett att en del har sådana på sina streetfighters.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jo va vet att ja hade kunnat köpa din hoj men tyvärr så hade inte ja dom pengarna vid den tidpunkten men nu har ja jobbat som ett djur o kommit ikapp lite me ekonomi.

Ok tack. vet du vart man kan beställa den ifrån ??
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jo va vet att ja hade kunnat köpa din hoj men tyvärr så hade inte ja dom pengarna vid den tidpunkten men nu har ja jobbat som ett djur o kommit ikapp lite me ekonomi.

Ok tack. vet du vart man kan beställa den ifrån ??

ok, skiljde iaf bara 3 lax efter att jag gått ner till det slutgiltiga "höstpriset". ;) men ja...

beror på vilken framlykta du syftar på, barracudas hittar du på deras sida: http://www.barracudamoto.it/DettaglioProdotto.aspx?IDP=1132&CAT=52

mt-03 lyktan finns nog lite överallt, du får googla.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
SV-tur

Tomb surrade lite om en SV-tur till sommaren så jag föreslår en. Tvådagarstur för de flesta. Första dagen till Askersund där vi ses vid 12-tiden. Sedan östersidan ner kring Vättern på småvägar enligt Duccekartan. Övernattning på A6 i Jönköping. Andra dagen västersidan upp och avtag för hemfärd där det faller sig.

Är det någon som är på eller ska jag köra själv?:va
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jupp ja e lätt på :D måste bara planera när den ska ske. De måste iaf ha blivit varmare än +10 grader tycker ja annars e de Inge vidare mysigt sen måste vi kunna va lite flexibla då de kan va så att vi kanske inte ska köra när de regnar o vissa har fruntimmer:Bugar att rätta sig åt hehe men ja e helt klart på:yoparty
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jupp ja e lätt på :D måste bara planera när den ska ske. De måste iaf ha blivit varmare än +10 grader tycker ja annars e de Inge vidare mysigt sen måste vi kunna va lite flexibla då de kan va så att vi kanske inte ska köra när de regnar o vissa har fruntimmer:Bugar att rätta sig åt hehe men ja e helt klart på:yoparty

OK! Det blir helst i maj-juli någon gång- Hoppas att några fler kan haka på.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Nice ja vet redan nu att ja inte kommer kunna i slutet av maj o i början Av juni pgr av att vi väntar på tillökning i familjen ngg då men efter de är det frittfram så för min del skulle de passa bäst i mitten av juni o sen framåt
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top