GSX-R 1100-tråden

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag går och lurar fram och tillbaka på om jag ska sälja min.
Anldeningen till funderingarna är av ett enda skäl.
Jag har hittat en Katana som ligger i bitar som jag kommer kunna få till bra pengar men ändå med rätt godsaker till.

Jag ska tillägga att under mina 26år som hojåkare så är det endast två cyklar som fått min puls att slå hårt.

Den ena är just Katana i 80tals stuk (original är för andra utom mig) och den andra är röd/svart Gixxer och i allmänhet men 91-92án i synnerhet och det är just en röd/svart 92 som jag nu har.

Det finns egentligen inget direkt behov att sälja så det pris jag i så fall kommer begära är högt.

Cyklen var till salu i höstas men då var den pga div omständigheter mycket billigare än den är idag.
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Urtagning av förgasare

Hej! skall ta bort förgasarna på min gsxr 750 -88. Är det nån som har tips på hur man gör detta på ett smidigt sätt. Har lyft bort tanken men ser att det är djävulskt trångt!!! Måste man bort med luftburken eller!!??
 

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Blentarp
Hoj
gsxr 1100
Hej! skall ta bort förgasarna på min gsxr 750 -88. Är det nån som har tips på hur man gör detta på ett smidigt sätt. Har lyft bort tanken men ser att det är djävulskt trångt!!! Måste man bort med luftburken eller!!??

Du behöver inte ta bort luftburken..Bara lossa gummina som sitter i luftburken..Lite kneppigt är det o trångt men det går..
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
:) Nu jävlaranamma så drog man igång "Busken" RW-1100 94:an med dom nya RS40:eek:rna, de vart bra skillnad mot org.-föggarna :tummenupp
Så nu ska dom ställas in så får vi se vilken total skillnad de blir å åka me dom...
 

Tribalj*vel

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Vilhelmina
Hoj
-?? Suzuki GSX-R1100(Blandras)
Ja har en fråga som någon kanske kan svara på.. Har ju haft min i molekyler å lackat ram å så, tyckte de verka för trångt för att få loss orginal luftburk utan att plocka ut motorn, kan de verkligen var så bökigt gjort eller går den att få loss med motor på plats?

Cykeln i fråga är en 88......
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ja har en fråga som någon kanske kan svara på.. Har ju haft min i molekyler å lackat ram å så, tyckte de verka för trångt för att få loss orginal luftburk utan att plocka ut motorn, kan de verkligen var så bökigt gjort eller går den att få loss med motor på plats?

Cykeln i fråga är en 88......

Motorn måste ut :banana Om du inte tar tigersågen och sågar isär burken.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Då har man köpt en gammal sukka igen, så nu hoppas man på att få gasa lite i sommar.
 

Bifogat

  • Gsx1100R liten.jpg
    Gsx1100R liten.jpg
    95.7 KB · Visningar: 161

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Det är en 1216cc med lite små fix så som lätt portad och rs36 (tyvärr dropparde om ena förgasaren,Blir vinter fix). Den har gått rätt fort 6,22 på 201m och en 60fot på 1,55 men det är med en erfaren chafför. Jag har inga förhoppningar att vara snabbast utan kommer köra för det är skoj.

Vet ej någon effekt men den funkar bra, nu skall jag bara försöka få igenom den besiktningen. Den är ju som sakt lite lägre och längre :hihi
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det är en 1216cc med lite små fix så som lätt portad och rs36 (tyvärr dropparde om ena förgasaren,Blir vinter fix). Den har gått rätt fort 6,22 på 201m och en 60fot på 1,55 men det är med en erfaren chafför. Jag har inga förhoppningar att vara snabbast utan kommer köra för det är skoj.

Vet ej någon effekt men den funkar bra, nu skall jag bara försöka få igenom den besiktningen. Den är ju som sakt lite lägre och längre :hihi

Grattis :tummenupp

Stod den i Mjölby? I så fall har jag kikat på den där men då var den defintivt besiktigad.

Frågan är om det är en 90 dock, gaffel och framskärm är 89 medan kåpor/dekaler helt klart är 90 stuk.
 
Last edited:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Grattis :tummenupp

Stod den i Mjölby? I så fall har jag kikat på den där men då var den defintivt besiktigad.

Frågan är om det är en 90 dock, gaffel och framskärm är 89 medan kåpor/dekaler helt klart är 90 stuk.

Möjlig att det är den vad vet jag, jag vet att inte gaffeln stämmer, men i reggpapperet är det en -90
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Fan vad irriterad jag blir :mad: skulle bara byta kopplings olja (vilket jag har gjort förut på min 750 två gånger) och nu får jag inget tryck. Funkade perfekt innan förutom att oljan så inte så fräch ut längre.

Har nu provat med en vakum pump utan att det blir bättre, snart dragit igenom två småburkar (skulle köpt ett bigpack).

På min gamla Gsxr 750-85 anände jag ingen vacumpump utan luftade på gamla vanliga viset som med bromsarna och det funkade direkt.

Vad är det som krånglar igentigen, någon som haft samma problem ?
 

1435

Medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
garaget
Hoj
GSXR 1340cc..Psb Gsxr 1435cc
Fan vad irriterad jag blir :mad: skulle bara byta kopplings olja (vilket jag har gjort förut på min 750 två gånger) och nu får jag inget tryck. Funkade perfekt innan förutom att oljan så inte så fräch ut längre.

Har nu provat med en vakum pump utan att det blir bättre, snart dragit igenom två småburkar (skulle köpt ett bigpack).

På min gamla Gsxr 750-85 anände jag ingen vacumpump utan luftade på gamla vanliga viset som med bromsarna och det funkade direkt.

Vad är det som krånglar igentigen, någon som haft samma problem ?

Luftficka uppe i handtaget...pumpa lite i handtaget dra in det å släpp på banjobulten....Hade samma problem förut en gång å det funkade för mig sen..

Jens
 

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
växjö
Hoj
ducati
Har länge gått och funderat på att byta sving på min gsxr 750-88.
Tycker den både ser trist ut och är stenålder till konstruktionen.

Ngn vänlig själ här som har tips på en lämpligare sving man kan skruva dit utan att behöva modifiera (läs svarva och fräsa) allt för mkt ? Dessutom ska ju stötdämparen dit oxå.

Behöver inte vara just en suzuki sving även om det är trevligt att hålla sig till märkes grejor. Har sett många varianter i england men vet inte hur mkt jobb de lagt ner på sina byten.

Har hört ngt rykte om att aprilia mille 99-03 svingen går att få dit någorlunda lätt (Hmmm!) .

Vad säger panelen ?????

Mvh Z
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top