Bygga crossbuss "lastförskjutningsskydd "?

955

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Kumla
Hoj
Daytona 955
Hej.
Jag har tänkt flytta/göra nytt lastförskjutningsskydd i en citroen Jumper, som skall bli crossbuss.
Någon som vet reglerna på hur det skall utföras. Jag har även tänkt sätta in extra passagerar stolar så att fler får åka med.

Jag vill gärna ha byggbeskrivning eller regelverk. Jag har sökt på flera ställen men inte hittat något av värde:

/Björn
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
955 skrev:
Hej.
Jag har tänkt flytta/göra nytt lastförskjutningsskydd i en citroen Jumper, som skall bli crossbuss.
Någon som vet reglerna på hur det skall utföras. Jag har även tänkt sätta in extra passagerar stolar så att fler får åka med.

Jag vill gärna ha byggbeskrivning eller regelverk. Jag har sökt på flera ställen men inte hittat något av värde:

/Björn
Ingen Ide att leta här eller för mig att besvara din fråga, reglerna är många och ringer du till bilprovningens tekniska upplysning får du alla svar du behöver!
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Kan inte svara på dina frågor. Men posta gärna svaren du finner här, så kan fler av oss skåpbilsåkare kanske ta del av din forskning.
 

955

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Kumla
Hoj
Daytona 955
Asfaltbarn skrev:
Ingen Ide att leta här eller för mig att besvara din fråga, reglerna är många och ringer du till bilprovningens tekniska upplysning får du alla svar du behöver!

Klart det är ide att leta här. Det måste vara någon här som byggt om en bil till mctransport. Jag skall även kontakta bilprovningen men min förhoppning var ju att någon byggt om just en Jumper. Kanske till och med skulle skänka bort alla delar då han/hon tröttnat :) .

När jag har lite svar på mina frågor så postar jag gärna här.

/Björn
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top