345 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 4 av 4
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Hoj
    Daytona 955

Bygga crossbuss "lastförskjutningsskydd "?

Hej.
    Jag har tänkt flytta/göra nytt lastförskjutningsskydd i en citroen Jumper, som skall bli crossbuss.
    Någon som vet reglerna på hur det skall utföras. Jag har även tänkt sätta in extra passagerar stolar så att fler får åka med.

Jag vill gärna ha byggbeskrivning eller regelverk. Jag har sökt på flera ställen men inte hittat något av värde:

/Björn

*Fartberoende*
    Reg.datum
    Apr 2005
    Hoj
    Honda CBR 1000 F -95
    Citat Ursprungligen postat av 955
    Hej.
    Jag har tänkt flytta/göra nytt lastförskjutningsskydd i en citroen Jumper, som skall bli crossbuss.
    Någon som vet reglerna på hur det skall utföras. Jag har även tänkt sätta in extra passagerar stolar så att fler får åka med.

Jag vill gärna ha byggbeskrivning eller regelverk. Jag har sökt på flera ställen men inte hittat något av värde:

/Björn
    Ingen Ide att leta här eller för mig att besvara din fråga, reglerna är många och ringer du till bilprovningens tekniska upplysning får du alla svar du behöver!

Ska snart börja meka Qwertys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Piaggio Liberty 2T
    Kan inte svara på dina frågor. Men posta gärna svaren du finner här, så kan fler av oss skåpbilsåkare kanske ta del av din forskning.
    Nu med skägg...

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Hoj
    Daytona 955
    Citat Ursprungligen postat av Asfaltbarn
    Ingen Ide att leta här eller för mig att besvara din fråga, reglerna är många och ringer du till bilprovningens tekniska upplysning får du alla svar du behöver!
    Klart det är ide att leta här. Det måste vara någon här som byggt om en bil till mctransport. Jag skall även kontakta bilprovningen men min förhoppning var ju att någon byggt om just en Jumper. Kanske till och med skulle skänka bort alla delar då han/hon tröttnat .

När jag har lite svar på mina frågor så postar jag gärna här.

/Björn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]