GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Apropå bilder :D.

Tog årets oskuld idag alltså första körningen för i år :tummenupp.

Vart endast -11 i morse 7.30 när jag tog skönheten till gymmet :näsblod.

Men nu är den värsta abstinensen stillad :D.

undrar varför folk glodde :va :rolleyes: :D .

Hann bli en knappa 5mil idag .

Nä nu får the bli en liten wirre skål :öl

/Maveric
 

Bifogat

  • mcvinterpic's 005b.jpg
    mcvinterpic's 005b.jpg
    237.1 KB · Visningar: 98
  • mcvinterpic's 006b.jpg
    mcvinterpic's 006b.jpg
    247.2 KB · Visningar: 106
  • mcvinterpic's 007b.jpg
    mcvinterpic's 007b.jpg
    237.4 KB · Visningar: 88
  • mcvinterpic's 008b.jpg
    mcvinterpic's 008b.jpg
    234.8 KB · Visningar: 91

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
AAhhhh!!! Jag är så avundsjuk Maveric. Vill också ut!!:huvet:huvet:huvet

Får väl ändå vara glad för din skull :yoparty:tummenupp
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
AAhhhh!!! Jag är så avundsjuk Maveric. Vill också ut!!:huvet:huvet:huvet

Får väl ändå vara glad för din skull :yoparty:tummenupp

Bara lugn de kommer våren alltså :D.

Kan säga att det var riktigt kallt bitvis helst fingertopparna:näsblod.

O imorrn blir det till o tvätta av allt vägdamm som laggt sig på hela hojen:gnissla.

Trots det känns det skönt nu :).

Hoppas du inte behöver vänta länge till :krama.


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Bara lugn de kommer våren alltså :D.

Kan säga att det var riktigt kallt bitvis helst fingertopparna:näsblod.

O imorrn blir det till o tvätta av allt vägdamm som laggt sig på hela hojen:gnissla.

Trots det känns det skönt nu :).

Hoppas du inte behöver vänta länge till :krama.


/Maveric

Har du inte monterat värmehandtag???


Javist ja... du bor ju på "rivieran" :wiggle :wiggle :crash :D :D :D
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Har du inte monterat värmehandtag???


Javist ja... du bor ju på "rivieran" :wiggle :wiggle :crash :D :D :D

Värme handtag hade inte varit fel idag :död

:hihi:hihi:hihi:hihi jup här är varmt som bara den :rock:D just nu -11 svetigt tror jag tar shorten nu :krama.


/Maveric
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Najs! Seså.. upp med mer bilder!

Ja upp med klara fina bilder!! Grattis Bear!!:tummenupp

Hm, vete fan om jag vill lägga upp så klara bilder. Den är så satans skitig. ;) Men jag får väl ut och fota lite imorgon kanske.
Det är lite jag skulle vilja göra inför sommaren om man säger så:

¤ Fixa ett stenskott som blivit på tanken och lacka undertail och hugger i samma vita färg som övriga plasten samt klarlacka om allt som är lackat.
¤ Lacka om broms- och kopplingsvätskebehållarna (solblekta). Samt bättra lite andra svarta detaljer som oljekylaren t ex.
¤ Fixa en ny eller bättre beg passagerarfotpinne på vänster sida pga att han haft skivbromslåset hängande där och skramla.
¤ Ska byta ut de två runda bakljusen mot två runda vita bakljus med LED. Har hittat E-godkända med skyltbelysning i. Kommer bli mycket snyggare. :)

Någon som vet var man kan få tag på färg alternativt färgkoderna till den blå och pärlemovita färgen?
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14

Jag har varit in där ett par gånger med. :) Kanske dags att bli medlem nu då. Det är mycket som är spärrat för icke medlemmar, så det är väl bara att skicka en request i guess.

Så jag kan inte komma åt länken nu tyvärr, du skulle inte kunna vara hygglig och skicka ett PM med den viktigaste infon? Det ska ju ta ett tag att få medlemsskap vad jag förstått.
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jag har varit in där ett par gånger med. :) Kanske dags att bli medlem nu då. Det är mycket som är spärrat för icke medlemmar, så det är väl bara att skicka en request i guess.

Så jag kan inte komma åt länken nu tyvärr, du skulle inte kunna vara hygglig och skicka ett PM med den viktigaste infon? Det ska ju ta ett tag att få medlemsskap vad jag förstått.

Hmmm... egentligen borde du kliva in i klubben istället.
Vill inte kopiera in klubbspecifik info i ett externt forum.
Så det är bara att frächa upp engelsla och joina! Det kostar inte ens något så det är bara att ta tjuren vid hornen. :)
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
BEAR!! Har du putsat färdigt nu? Vi väntar :)

Solen skiner här i Göteborgsområdet. Synd att vår lilla väg ut till landsvägen är belagd med tjocka isvallar/isbark. Går ej att säkert köra ut. Annars hade jag fanimej också tagit oskulden på säsong 2011 idag!! :gnissla

Putsade bort klet och oljerester bakom plastkåpan som täcker bland annat framdrev. skall snart beställa baklampan och sitter och kikar på en innerskärm....heter det "hugger"?...Bear du har en sådan monterad på din såg jag. Det är en mycket snygg detalj anser jag. skall också kapa lite på bakskärmen. Det ger ett litet sportigare intryck på hojen.
:D
---------> Jodix
 

Bifogat

  • rengöring.2.jpg
    rengöring.2.jpg
    242.4 KB · Visningar: 108
  • rengöring.1.jpg
    rengöring.1.jpg
    238.9 KB · Visningar: 114

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Jag lägger upp några bilder som jag fick på mailen. Hon behöver lite kärlek som sagt. Ska även byta ut bakljusen mot klarglas med LED. Har hittat ett par riktigt niceiga. :)

Det är till o grattulera till hojvalet:tummenupp. Bra att det är tid kvar o serva o fixa innan det blir till o öppna spjällen i vår:yoparty.

Värme handtag hade inte varit fel idag :död

:hihi:hihi:hihi:hihi jup här är varmt som bara den :rock:D just nu -11 svetigt tror jag tar shorten nu :krama.


/Maveric

Ja då blev du först blev lite avig, här ser det ut o kunna dröja en bra stund innan det bär av ut på vägen blir väl sist ut för det är en hel del snö som ska bort (eller näst sist). Hade:tummenupp

Putsade bort klet och oljerester bakom plastkåpan som täcker bland annat framdrev. skall snart beställa baklampan och sitter och kikar på en innerskärm....heter det "hugger"?...Bear du har en sådan monterad på din såg jag. Det är en mycket snygg detalj anser jag. skall också kapa lite på bakskärmen. Det ger ett litet sportigare intryck på hojen.
:D
---------> Jodix[/QUOTE]

Bra puts, så där ska de se ut.
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
BEAR!! Har du putsat färdigt nu? Vi väntar :)

Nä, tyvärr inget putsande. Den behöver en rejäl tvätt kan jag lova och jag har tyvärr ingen golvbrunn i garaget. :( Ser ut som att han kört över nån lerig gräsäng det sista han gjorde innan hösten. Fullt med intorkad skit. Har inte funnits någon tid att fota idag ens, barnkalas på schemat bl a. :p Men din hoj var det en jävla puts på, precis som det ska vara.
Jag kan hålla med om att huggern gör bra mycket, men även den ska snyggas till i kanterna. (ojämnt skuren)

Det är till o grattulera till hojvalet:tummenupp. Bra att det är tid kvar o serva o fixa innan det blir till o öppna spjällen i vår:yoparty.

Tackar, ja mycket ska fixas. Men det känns lååååååååångt till våren tyvärr, så det borde nog hinnas ett och annat. Grymt sugen på att få gasa, jag köper ju grisen i säcken lite kan man säga. Jag har aldrig haft förmånen att provköra en 14 förut. Men vad jag läst så låter det lovande iaf. :)

BTW: Jag fick med en omonterad bellypan om det är någon som är intresserad. Personligen tycker jag den är snyggare utan.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Kan inte låta bli att hänga i "moppeförrrådet". Min fru tycker jag är skitjobbig:confused::D. Ikväll kapade jag av lite av bakskärmen. Inte direkt nöjd, man kan ju alltid kapa lite till :)
 

Bifogat

  • kapad bakskärm.jpg
    kapad bakskärm.jpg
    234.5 KB · Visningar: 94

lilleroger

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Ort
skurup skåne
Hoj
gsx 1400 k6 honda cbx 600e 83
Kan inte låta bli att hänga i "moppeförrrådet". Min fru tycker jag är skitjobbig:confused::D. Ikväll kapade jag av lite av bakskärmen. Inte direkt nöjd, man kan ju alltid kapa lite till :)

Dem där fruarna dem har inte rätta känslan :D
jag har också gått och tittat på bakskärmen
men inte nännts o skära i den :gnissla
men den dagen kommer nog för orginal
så är den inte vacker :död

//Roger :)
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Dem där fruarna dem har inte rätta känslan :D
jag har också gått och tittat på bakskärmen
men inte nännts o skära i den :gnissla
men den dagen kommer nog för orginal
så är den inte vacker :död

//Roger :)

Ja, jag var nog så tveksam jag med. Stod med vinkelslipen i handen länge och väl innan jag slutligen bestämde mig för att kapa. Kapade ungefär 55mm. Får se om det blir mer längre fram.

Nu väntas olje/oljefilterbyte...bara jag kan få henne på en liten tur så hon blir uppvärmd nog för ett oljebyte så skall det också snart vara gjort.

Vad säger de lärde om denna lösningen? ------------------------

-------------------> http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4&feature=player_detailpage

// Jodix
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja, jag var nog så tveksam jag med. Stod med vinkelslipen i handen länge och väl innan jag slutligen bestämde mig för att kapa. Kapade ungefär 55mm. Får se om det blir mer längre fram.

Nu väntas olje/oljefilterbyte...bara jag kan få henne på en liten tur så hon blir uppvärmd nog för ett oljebyte så skall det också snart vara gjort.

Vad säger de lärde om denna lösningen? ------------------------

-------------------> http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4&feature=player_detailpage

// Jodix

Jo du jag känner igen funderingarna har gått samma väg själv vilket slutade med att hela plastbiten åkte :D.
O gjorde en plåt i rostfritt att fästa nummerplåten i samt satte blinkersen i sidorna på plastbaljan som sticker ner :tummenupp
Ville inte mista en bit av platsen under sadeln annars är ju en undertail det mest rena så detta fick bli min kompromiss :).


/Maveric
 

Bifogat

  • mcvinterpic's 003c.jpg
    mcvinterpic's 003c.jpg
    225.3 KB · Visningar: 103

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jo du jag känner igen funderingarna har gått samma väg själv vilket slutade med att hela plastbiten åkte :D.
O gjorde en plåt i rostfritt att fästa nummerplåten i samt satte blinkersen i sidorna på plastbaljan som sticker ner :tummenupp
Ville inte mista en bit av platsen under sadeln annars är ju en undertail det mest rena så detta fick bli min kompromiss :).


/Maveric

Hej!! Ja det ser ju riktigt bra ut faktiskt. Hur ser det ut där bak när du kört i regn? :)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!! Ja det ser ju riktigt bra ut faktiskt. Hur ser det ut där bak när du kört i regn? :)

Dom gånger jag kört när det varit riktigt blött så har jag haft toppboxen på vet ej hur det påverkar resultatet.
Men det är inget jag märkt så mycket av faktiskt, möjligen dom som ligger bakom märker det mer :D


/Maveric
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Här kommer ett par bilder till på pärlan, dock i usel kvalitet pga usel kamera.
Blir fler och bättre bilder när jag fräschat upp henne lite. :) Vill ha vår NUUU!
 

Bifogat

  • P2230006.JPG
    P2230006.JPG
    133.3 KB · Visningar: 120
  • P2230008.JPG
    P2230008.JPG
    134.9 KB · Visningar: 112
  • P2230009.JPG
    P2230009.JPG
    142.4 KB · Visningar: 100
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top