Man kanske skulle slå till?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Synd att man inte har 35 000 £ som ligger och skräpar...

http://www.tz350.net/andrew_hyett_roc_yzr500_for_sale.htm
roc-yamaha-02.jpg
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Skulle ju lösa Teddys problem i alla fall ;-)
 
Last edited by a moderator:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nyteknik skrev:
Jag undrar hur duktig en förare måste vara för att på en typisk svensk bana köra snabbare med denna än med en Yamaha R6.

Säkerligen bättre än vad du (och definitivt jag )är men tror inte det krävs någon enorm talang för det, även om den säkerligen är betydligt elakare än dagens 250r så lär den nog gå snabbare än en r6a med vilken av toppgubbarna i 250r som helst.

Snälla Nyteknik köp den inte jag mördar den som skulle få för sig att hälla i pumpbensin i en sådan skönhet....:pannkyss

1989 åktes det ju 1,32 på A-torp i 500VM med ung motsvarande material och idag åker de bästa svenska förarna på 1,38 så det bör väl gå att kapa minst en sekund med denna skönhet
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Gustav O skrev:
Nej det är verkligen inget för Svensson och priset är helt rimligt.

Det är det som är det mest tragiska, det är nästan billigt om man jämför med de som vill ha 20000£ för semifabriks 250 från mitten av 90-talet.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Boris JR skrev:
Säkerligen bättre än vad du (och definitivt jag )är men tror inte det krävs någon enorm talang för det, även om den säkerligen är betydligt elakare än dagens 250r så lär den nog gå snabbare än en r6a med vilken av toppgubbarna i 250r som helst.

Snälla Nyteknik köp den inte jag mördar den som skulle få för sig att hälla i pumpbensin i en sådan skönhet....:pannkyss

1989 åktes det ju 1,32 på A-torp i 500VM med ung motsvarande material och idag åker de bästa svenska förarna på 1,38 så det bör väl gå att kapa minst en sekund med denna skönhet
Det beror på vad man menar med att åka fortare än med en R6:a. Jag skulel nog vara snabbare på R6:an men de snabbaste i SVerige skulle vara snabbare med denna.
Pumpsoppa i den hojen... :rädd
Mårtensson åkte 1.37.4 i år.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Gustav O skrev:
Det beror på vad man menar med att åka fortare än med en R6:a. Jag skulel nog vara snabbare på R6:an men de snabbaste i SVerige skulle vara snabbare med denna.
Pumpsoppa i den hojen... :rädd
Mårtensson åkte 1.37.4 i år.

Man kanske skulle ta lägenhets pengarna och slå till!?
Jag hade gärna sovit på wellpap i garaget om man hade haft den hojen................
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Wow - det är otroligt att dessa kommer ut till försäljning. Vad gör den stackare som köper en, tävlar med den, vurpar och behöver reservdelar?

Nortons wankel-racer är nästan ännu värre att dyka upp med på ett B-race:

http://www.classic-motorbikes.com/stock.asp?StockID=102624


Man får väl göra som tidigare ägaren gjorde i mars: lämna den till Cagiva för servicen. :)

Tror nog dom tycker det är kul att den används. Man kör ju med mycket äldre och lika ovanliga märken i classic fortfarande. Kolvarna tex är ju säkert inköpta av Cagiva från någon kolvtillverkare så dom kanske t.o.m finns i en annan hojmodell. Men värre med vev osv.. Men kul att det är en riktig fabrikare! Honda V2 får man ju nästan räkna som en köphoj i jämförelse.

Undrar om dagens MotoGP-hojar också kommer släppas om ca 10 år? Man byter ju motorkonstruktion igen och om 10 år så finns det inget som är hemligt längre på en sån hoj.


Ser att Abe's WSBK säljs nu! Där var det inte så lång tid innan dom kom ut. Kanske nått för ERF för Nr:18? :)
http://www.classic-motorbikes.com/stock.asp?StockID=102793
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top