Honda X11-tråden

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Ni som var intresserade av verkstadshandbok PM:a mej namn och adress så skickar jag dom i nästa vecka.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Letandet slutar aldrig...

Försöker med ljus och lykta hitta en X11 i Stockholmstrakten til salu utan resultat... finns massor (nåja) i södra sverige men det känns lite dumt att åka 50mil för att testa en hoj innan man vet om man ska slå till. så är det någon som skall sälja sin här uppe i krokarna eller kan tänka sig låta en köpare prova en så blir jag mycket glad! :tungan
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Äntligen

Nu är man så ägare till en X-11... Jippi!:tungan

Sedan jag hämtade den onsdagen den 23/8 så har det blivit ca 70mil (varav 45 för att få hem den) regn har hittils varit det genomgående temat men så är det ju på hösten i Sverige.

Jag är så j..kla nöjd, nu ska det bara bytas däck då det visade sig att bakdäcket var nerslitet när jag kom hem. Otroligt att besiktningen släpper igenom en hoj så nära marginalen. Men byrokratin är bra ibland.

I går lyckades jag träffa ett spänband i metall när jag var ute och snurrade (i regnet) hoppas nu att däcken inte tog någon skada.

Var kan man inhandla däck med omläggning på MC i Stockholm till ett rimligt pris?
Är alla växellådor på X11 klonkiga? och sist min blåa hoj har svarteloxerad ram inte silver som alla bilder påstår att de ska ha vad har ni för färg på ramen?
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Krattis till hojjen, rätt färg och allt. Tidiga modeller var lackade i silver, senare modeller -01 och senare blev mörkgrå. Klonk i lådan? "Aldrig hört talas om det problemet" Joo min blev avsevärt klonkigare iochmed oljebyte, kör på Castrol Superbike. Jag lät Hela Hojen på söder byta mitt bakdäck, bra och snabb service.
 
Last edited:

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Med köpet ingick en "typ R1" ljuskåpa... är det något att ha monterat på fläskiga XEleven eller förstör man bara?
Original är ju trots allt original.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Det stora prolemet är att få till en snygg montering, intrumenteringen sitter "ivägen" för snygg placering av kåpan. Alternativet är att demontera orginal instrumenten och ersätta med något smidigare.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Demonterade originalljuset i går och testade men det verkar som jag behöver en liten monteringsinstruktion från det säljande företaget då jag inte riktigt kom fram till rätt lösning... ser ju bra ut i profil men väldigt skum ut framifrån. Vet inte hur jag ska göra, för tillfället sitter originalet på plats igen.

Tror dock att man kanske kan bli av med lite av fartvinden men den moterad.

Annars blir den kanske till salu! :)
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Nihlen skrev:
2432764 Demonterade originalljuset i går och testade men det verkar som jag behöver en liten monteringsinstruktion från det säljande företaget då jag inte riktigt kom fram till rätt lösning... ser ju bra ut i profil men väldigt skum ut framifrån. Vet inte hur jag ska göra, för tillfället sitter originalet på plats igen.

Tror dock att man kanske kan bli av med lite av fartvinden men den moterad.

Annars blir den kanske till salu! :)

Är den bänkad hos MC-Varuhuset i S-holm? Tycker mig känna igen den de siffror du nämner på effekten. Isf är det min gamla hoj, köpte den ny, såldes till en kille på s-malm som sålde den söderut (tor det var GBG).
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Intressant! Stämmer bra det den kommer här ifrån Stockholm och jag köpte den i Göteborg (Floda)!

Går finfint!

Bara så ingen missförstår mitt tidigare inlägg... Jag kanske säljer kåpan, inte X:n

Trevligt att stötapå försteägaren. En välskött cyckel må jag säga!
Snygg och väldockumenterad
 
Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Nihlen skrev:
2432934 Intressant! Stämmer bra det den kommer här ifrån Stockholm och jag köpte den i Göteborg (Floda)!

Går finfint!

Bara så ingen missförstår mitt tidigare inlägg... Jag kanske säljer kåpan, inte X:n

Trevligt att stötapå försteägaren. En välskött cyckel må jag säga!
Snygg och väldockumenterad

Jorå, en av få hojar som jag ångrar att jag sålde. Gick som en drömm, billig försäkring samt en udda look. Ful eller snygg, åsikterna går isär.
Hade den i ca 600 mil.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Det bästa med den är ju tanken... känns som man har en farmartank mellan benen!

Har avklarat dryga 100 glada mil med den och mer lär det bli innan snön lägger sig. Brukar du vara med på onsdagsåkningarna från Väsby?
Tänkte försöka (vid väder) haka på nu på onsdag. Vore kul att träffa den prick som ligger bakom att jag till slut fick en så fin hoj.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Nihlen skrev:
2432983 Det bästa med den är ju tanken... känns som man har en farmartank mellan benen!

Har avklarat dryga 100 glada mil med den och mer lär det bli innan snön lägger sig. Brukar du vara med på onsdagsåkningarna från Väsby?
Tänkte försöka (vid väder) haka på nu på onsdag. Vore kul att träffa den prick som ligger bakom att jag till slut fick en så fin hoj.

Åker inte så ofta med nuförtiden, har bara gjort det en gång i år. Blev lite för mycket olyckor just den gången jag var med, för att man skulle kunna slappna av och ha kul.
 

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Hej.
Jag är en nybliven ägare till en X11. Otroligt häftig hoj.
Precis hemtagen från tyskland.
Efter att i många år kört V-twin (Honda Shadow 1100) blev jag väldigt trött på detta när vi var i Skottland ett gäng och körde. Flera av kompisarna körde lite mer racinghojar och dom körde åttor runt mig på dom härligt smala kurviga vägarna uppe i highlands. Då bestämde jag mig för att byta hoj till något mer roligt.
X11 var en hoj som jag suktat efter länge så det var bara att göra sig av med "skuggan" och åka och köpa en X11. Ångrar mig inte en sekund.
Nu har jag beställt ett Scorpion slip-on också så att vi får lite mer ljud i bågen. Det måste ju höras att man kommer.
Är det någon som vet hur många X11 det finns i Sverige?
Vad jag förstår så har ju inte Honda tagit in några, utan alla som finns är privatimporterade.
Vi syns förhoppningsvis ute på vägarna.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
lite frågor..

är X11:an detsamma som en Blackbird-fighter, eller blir en fighter (såklart blir de vad man gör den till) roligare/inte o isf varför..

Fick nämligen en idé om att bygga fighter av xx:n (cbr).

samma motor/vikt/ram som cbr:n?

//Nyfiken
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Grattis alla nyblivna X11:a ägare! Upp med bilder på guldklimpen då för fan :yoparty
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Fighter

Möjligtvis ingen x11 ägare som har en extra tank liggandes i nåt förråd o skräpar ?Håller på o bygger om min blackbird till fighter o vill feta till utseendet lite !
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Chassie fundering Honda x11

Är det samma chassie, gaffel, mätaruppsättning, på x11an som någon annan Honda?

Har en fundering på om det går att få på någon orginal halvkåpa från någon annan Honda modell. Bolt on rakt på, utan störe smides jobb.

Är riktigt sugen på en x11a men tvekar då jag hittills kört halvkåpat.

/Nicke Lilltroll
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag är lite nyfiken på vad ni pröjsar i försäkring för er X11. Själv har betalar jag ca 7000 per år hel via IF (zon 1). Den är dock inte avställningsbar vilket suger lite.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Min e Svensksåld...
Härligt med lite fler XElevenåkare på våra svenska vägar... man känner sig lite ensam ibland

sannybo skrev:
2446561 Hej.
Jag är en nybliven ägare till en X11. Otroligt häftig hoj.
Precis hemtagen från tyskland.
Efter att i många år kört V-twin (Honda Shadow 1100) blev jag väldigt trött på detta när vi var i Skottland ett gäng och körde. Flera av kompisarna körde lite mer racinghojar och dom körde åttor runt mig på dom härligt smala kurviga vägarna uppe i highlands. Då bestämde jag mig för att byta hoj till något mer roligt.
X11 var en hoj som jag suktat efter länge så det var bara att göra sig av med "skuggan" och åka och köpa en X11. Ångrar mig inte en sekund.
Nu har jag beställt ett Scorpion slip-on också så att vi får lite mer ljud i bågen. Det måste ju höras att man kommer.
Är det någon som vet hur många X11 det finns i Sverige?
Vad jag förstår så har ju inte Honda tagit in några, utan alla som finns är privatimporterade.
Vi syns förhoppningsvis ute på vägarna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top