Honda X11-tråden

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Någon som vurpat under året eller reparerar sin x-11:a så finns här lite delar.http://www.sporthoj.com/annonser/?id=50265:banana

Bilder på min best när den är färdig kommer upp i denna tråd.:tummenupp
Omsvetsad bakram, bakkåpa från racehoj, pulverlackad ram/sving/fälgar.
Omlackad i mattgrå, ny framlampa/styre/mätare mm mm mm:D:D

Vad använde du för bakdel? Och hur blev resultatet? Jag är på g att bygga om mïn Blackbird.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Har nu varit ute 2 turer jag och tjejen... Måste säga att jag alltid blir lika glad och förvånad över draget i hojen... Efter vinterns stillastående turer med c-klass dieseln så är det en fröjd för kroppen att komma ut å gasa lite.

I juni blir första riktiga långturen för mig med hojen (trots inköpet 2006) då drar jag och några kollegor på en mc-träff i Tyskland. Hoppas bara att att trivs lika bra på naket efter denna tur.

Inga uppdateringar har i övrigt skett under vintern men funderar starkt på inlägget vid bakdämparen.

Blir det någon X-11 träff så är det mycket intressant :)
 

ÄlgMc

TokHenke™, the one and only...
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Honda X11-2001 & XR650R -2001 där "R" står för renoveringsobjekt...
Nybliven X11-ist!

Ännu en nöjd ägare till X11 sällar sig till skaran med likasinnade!

Efter att ha kört Blackbird ett antal år såldes den när andra barnet kom, för att blidka frugan... Saknar den än idag.
Den ersattes efter 6 dagar med en XRV750 Africa Twin som nu är i himlen, och jag var nära att följa med...
Har harvat runt i skogen på en XR650R sedan dess, men då blinkersen gick sönder dagen innan besiktningen för ett år sedan plockade jag ner framgaffeln och...

I söndags kunde jag inte hålla mig längre, och då tredje barnet fyllt 3 hämtade jag hem en X11 -2001 från Småland och är 100% nöjd.
Den låter kanske lite mycket med sina dubbla Micron-puffror (sheriffen tyckte också det med jag slank undan med en uppmaning om att "byta till original" så fort jag kunde, vad han nu menade med det..:confused:) men det ska ju höras när man kommer, tänk trafiksäkert :)

Miniblinkers som ersätter pingisracketarna till original och blåsen är väl det enda som är bytt, samt monterat fäste för gps och kameran.
Tips på andra "måsten"? (jo, en undertail borde man väl skaffa...). Svart pearl-lackad av tidigare ägaren och knappt 2000 mil på mätaren.

Ses på vägarna, alla X11:eek:r!

/TokHenke, Pepsodent i ÄlgMc, Lund.

... En fördel med Holland, förutom den längre säsongen, är att man SKA åka mellan bilarna och ställa sig längst fram vid rödljusen och vid bilkö. Bekvämt när det är mycket trafik, och bilarna släpper fram utan knussel...

Och en nackdel med Holland är att de fotar en bakifrån från anonyma plåtskåp och skickar bötern hem till reg. ägare...
 
Last edited:

ÄlgMc

TokHenke™, the one and only...
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Honda X11-2001 & XR650R -2001 där "R" står för renoveringsobjekt...
Re: Strypt X11

Vad jag har läst så ska X11:an vara strypt med några brickor i insuget. Nån som har mer info om det stämmer?

Min är reggad med 78Kw men lämnar full effekt vad jag kan avgöra (drog en Retta igår...).
Om jag kommer ihåg matten rätt delar man den siffran med 0.736 för att räkna om till Hk och då blir det knappt 106Hk i reg. effekt, så visst kan det ligga något i vad frågeställaren har hört?!

Det står också 232Km/h som toppfart, vilket känns rimligt med +100Hk.
Hur fort går en X11 med full effekt egentligen?
Jag har haft gps-fart på 242 men då höll jag på att blåsa av...
Hann inte kolla på mätaren utan kollade gps:ens reggade toppfart efter sessionen.

Och jo, min är Svensksåld.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Och en nackdel med Holland är att de fotar en bakifrån från anonyma plåtskåp och skickar bötern hem till reg. ägare...

Ja, men det är ganska billigt och de kan inte ta körkortet utan att stanna föraren personligen.

Har fått två böter av kameror, den ena kostade 16 Euro och den andra 25. Billigt nöje! :D

Beställde ett höjningskit på Ebay. Märkte efteråt att jag hade min gamla adress reggad på Ebay.:huvet
 
Last edited:

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Beställde ett par bitar från Ebay.

uploadfromtaptalk1304407391176.jpg

Levererades med FEM beräkning, vilket känns lite fånigt med tanke på att de var tämligen väl tilltagna.

uploadfromtaptalk1304407518670.jpg

En blodig knoge senare satt de på plats.
uploadfromtaptalk1304407626589.jpg
uploadfromtaptalk1304407650460.jpg

Och den blev lite högre där bak.


Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
uploadfromtaptalk1304408282291.jpg

Sittställningen blev bättre, så det känns bra.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Köpte samma styr-hållare som svenesse hade på sin hoj, men hur monteras de på den här hojen?

Verkar inte finnas npgra färdiga hål. uploadfromtaptalk1304408517946.jpg

Svenesse, hur såg det ut på din hoj?

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Köpte samma styr-hållare som svenesse hade på sin hoj, men hur monteras de på den här hojen?

Verkar inte finnas npgra färdiga hål. View attachment 335285

Svenesse, hur såg det ut på din hoj?

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

Det satt en extra styrkrona på min lsl eller va den nu hette
annars kan du ju bara borra nya hål & gänga det gjorde jag på min vtr
 

ÄlgMc

TokHenke™, the one and only...
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Honda X11-2001 & XR650R -2001 där "R" står för renoveringsobjekt...
Dags för däckbyte.

Bakdäcket snart slut, föredrar livslängd/många mil före bandäck/mycket nedlägg pga körstil och budget.
Önskar förslag på prisvärd däcktyp till X11. Någon?
Eller så skirver alla X11-ägare vad de kör på och hur nöjd man är så sållar jag från det...
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Bakdäcket snart slut, föredrar livslängd/många mil före bandäck/mycket nedlägg pga körstil och budget.
Önskar förslag på prisvärd däcktyp till X11. Någon?
Eller så skirver alla X11-ägare vad de kör på och hur nöjd man är så sållar jag från det...

Jag kör Bridgestone Battlax bt-023

Funkar bra, men jag har aldrig provat banåka.

Vet inte vad det kostar, prutade med däckbyte när jag köpte hojen och har avverkat typ 400 mil sen dess.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Bakdäcket snart slut, föredrar livslängd/många mil före bandäck/mycket nedlägg pga körstil och budget.
Önskar förslag på prisvärd däcktyp till X11. Någon?
Eller så skirver alla X11-ägare vad de kör på och hur nöjd man är så sållar jag från det...

Jag har kört på
Dunlop Sportmax D 208 180/55 o
Dunlop Sportmax Qualifier RR 180/55
Helnöjd med båda, RR har en lite kortare livslängd.
 
Last edited:

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Nu har jag också blivit lycklig ägare (för jag hoppas att det bara finns sådana?) till en X11 -00'a svart.
 
  • Gilla
Reaktioner: D_J

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Hoppas att nån av er kan svara, bromsar (fram) och drivpaket till X11'an är det sammalika som till CBR1100xx?
 

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Hoppas att nån av er kan svara, bromsar (fram) och drivpaket till X11'an är det sammalika som till CBR1100xx?

Bromsar är iaf, vet att blackbirden drivpaket passar. men vet inte om det är samma antal kuggar original på dom.
Jag beställde med 2kuggar extra bak och en mindre fram. Då stod det tex VFR800 på påsen. Men det satt som en smäck:tummenupp

Bakdäcket snart slut, föredrar livslängd/många mil före bandäck/mycket nedlägg pga körstil och budget.
Önskar förslag på prisvärd däcktyp till X11. Någon?
Eller så skirver alla X11-ägare vad de kör på och hur nöjd man är så sållar jag från det...

Avon Azaro 180/55-17. Kom nästan 1000mil på det och jag körde mycket på slangen:tummenupp

Negativt med detta däck är dock att när du börjar pressa det i kurvor med nerlägg mm så har du grepp, fortfarande grepp, grepp. Helt plötsligt inget grepp. Var lite obehagligt... Men det höll länge iaf:D
 
Last edited:

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Vad använde du för bakdel? Och hur blev resultatet? Jag är på g att bygga om mïn Blackbird.

Sjukt sent svar jag vet, glömmer o kolla i denna tråden:D

Jag använde mig av en race bakkåpa från en R6:a 99-02. Sen har den kapats och modifierats till något helt annorlunda. Får komma till ett TT så ni får se den :tummenupp

Har lovat bilder på bygget till alla här, men har varit jätte dålig på att fota.
Ska strax ner och hämta styrändar och krashpuckar på posten från LSL. Lite dyrare men snyggare:yoparty

Här kommer en bild på framlampan som kom i fredags iaf. Lackeraren ska få den idag så den blir färdig samtidigt som bakkåpan/framskärmen/tanken. Den kommer lackas tvärtom i färgerna. Dvs svart metallic med vita/silver highlights
galleri


galleri


Går fan inte o ladda upp bild...
La upp den i garaget istället
 
Last edited:

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Bromsar är iaf, vet att blackbirden drivpaket passar. men vet inte om det är samma antal kuggar original på dom.
Jag beställde med 2kuggar extra bak och en mindre fram. Då stod det tex VFR800 på påsen. Men det satt som en smäck:tummenupp

Tackar :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top