Honda X11-tråden

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Vi är inte många men vi är starka! Här snackar vi bara muskelpaketet X11. Jag inviger med att posta ett par bilder av min egen guldklimp. Fyll gärna på med egna.
 

Bifogat

  • honda.JPG
    honda.JPG
    71.3 KB · Visningar: 974
  • honda2.JPG
    honda2.JPG
    68.9 KB · Visningar: 737

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag funderar på att skaffa en liten vindavvisare till semestern nästa år. Någon som har ett tips på en liten diskret som ändå är effektiv? Denna verkar rätt okej, åtminstone till utseendet.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Lite bilder på min lilla "pärla"
 

Bifogat

  • x11a.JPG
    x11a.JPG
    81 KB · Visningar: 755
  • x11b.JPG
    x11b.JPG
    95.4 KB · Visningar: 1,311
Last edited:

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Jag blev stoppad tidigare i höstas på klarastrandsleden mitt i rusningen. :huvet Polisen som stoppade mej joddlade om att "med skylten placerad sådär fungerar inte nummerskyltsbelysningen, men du var sjysst som inte drog oss" :va
Men ingen böter, snälla poliser var det. :tummenupp
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
HILL skrev:
Hur går det me undertailen? kanske är fler här som e sugna...
Ser otroligt stilren ut :tummenupp


Jag är också sugen om det blir nåt :)
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
PeP skrev:
Jag är också sugen om det blir nåt :)

Det blir, måste ställa av först. Mecka loss undertailen, köpa modellera för att "lappa" hål och justera lite annat innan jag gjuter formen.

SEN får NI välja om undertailen ska vara i "bling bling" kevlar eller aramid eller dylikt eller vanlig glasfiber för att lackeras i valfri färg.

Miks
 

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda X11
Miks skrev:
Det blir, måste ställa av först. Mecka loss undertailen, köpa modellera för att "lappa" hål och justera lite annat innan jag gjuter formen.

SEN får NI välja om undertailen ska vara i "bling bling" kevlar eller aramid eller dylikt eller vanlig glasfiber för att lackeras i valfri färg.

Miks

Låter ju jäkligt bra, den undertailen rockar :yoparty
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Håller på att fixa för att ställa av hojen. När jag skulle vaxa den läste jag på flaskan att lacken först bör rengöras med ett annat medel, annars kan den bli flammig. Stämmer det eller är det bara ett knep för att få kränga lite mer prylar?
 

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda X11
Prylar till x11:an

Tjena X11 bröder (och systrar?)

Är på jakt efter lite fräna prylar att stajla upp hojen lite med, men utbudet är jävligt begränsat tycker jag.
Är det någon som har lite tips på någon bra butik? Är på jakt på allt från avgas,undertail osv.
Är på g att byta bort det fula orginalstyret till ett med mer streetfighterstuk.

Kan ju också vara kul att höra vad ni andra har gjort i vinter och om ni har varit ute och gasat bort vinterdammet än. Själv har jag varit ute hela helgen och gasat. :banana
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
=Drex= skrev:
2055426 Du, var fick du tag i din undertail? För en kompis räkning så har vi letat & letat och hittade en tysk firma men dom lyckas inte leverera :död

Tack på förhand!

/D[/QUOTE

Jag tillverkade den själv. Hade planer på att gjuta upp fler men det sket sej.
 

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Tjenare!
Var håller alla x-11 ägarna hus?

Blev med x11 för 2 veckorssen :tuttar :D

Så här ser hon ut, Miniblinkers e på ingång!!!

img44770a01927f1.jpg


Mvh Ola
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Satt o kollade runt lite efter hojar som kunde lämpa sig som streetfighterbyggen och X11:an har ju en del bra egenskaper...

Fet motor med massa effekt och en rejäl ram som ger det rätta stuket på hojen. Försäkringen är ju dessutom bra mkt billigare än om man skulle bygga om en Ninja eller R1:a.

Nackdelarna som jag ser det är vikten, dual bromsarna och möjligen fjädringen.

Vikten reduceras ju en hel del med ett helsystem, men hojen kommer fortfarande att vara tung. Efter vad jag har läst så ska den ju trots det vara relativt smidig så det borde ju kunna funka iaf.

Dualsystemet ska gå att koppla förbi, så det är ju också lugnt.

Frågan är ju fjädringen, hur pass mjuk är den? Den har väll inge vidare inställningsmöjligheter? Behöver man åtgärda den för att kunna köra "aktivt"?

Finns det någon som bytt fjädrar och olja i framgaffeln och som vet hur pass mycket styvare den blir?

Hur är bakfjädringen?


Funkar det att göra stoppies med en X11:a eller är den alldeles för tung för det? Bakhjulskörning lär ju inte vara nått problem med den motorn, skulle det behövas kan man ju alltid dreva ner hojen lite också.
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Trevligt med en x11 tråd :) Om det är någon som har en verkstadshandbok eller länk till en sådan som fungerar i dag så posta gärna den.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Mc-sökande

Hej!

Jag är en MC-letande kille som för några veckor sedan såg detta monster och måste säga att det verkar vara den perfekta kombinationen Mycket effekt/låg försäkring... Men hur är hojen som körmaskin den väger en del och är ju ganska stor men funkar den bra ändå som fnattarunt i stan mc och ut å gasa ibland?

Hur är bränsleekonomin på en så bastant snurra?
Vet att honda är kända för gediget bygge och bra motorer men har ni varit med om något som ni inte gillar med er MC?

Tack för hjälpen.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Det finns ett par enkla modifieringar att göra på elvan för att förhöja körbarheten.
1. Höj bakfjädringen med 3-5mm ovanför bakstötdämparen.(den blir otroligt mycket lättare att svänga, innan fick man bryta ner den)
2. Montera distanser i framgaffeln ca 12mm långa 25mm diameter ovanför fjädrarna, eventuellt tjockare olja.(har inte gjort denna modifiering på min hoj)
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Nemal skrev:
2191636 Tjenare!
Var håller alla x-11 ägarna hus?

Blev med x11 för 2 veckorssen :tuttar :D

Så här ser hon ut, Miniblinkers e på ingång!!!

Mvh Ola

De e ju min polares ex X11 (Anders E), kul att se att den gick till en sporthoj.com'are :tummenupp :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top