PDA

View Full Version : Stulen Stulen Stulen!!!!!!!

JaDeM
2005-03-25, 14:02
Det e ju fan dessa klåfingriga jävlar.

Dagen börjar kanon.varknar upp till 9+ ute,visst mulet med lite dimma men den lättar som alla andra dagar.

snackar med polaren o han har precis blivit färdig med montering av sitt nya 4/1 system,o vid detta laget tittar solen fram.
GÖTT tänkte jag o ville klart att han skulle komma en sväng och så fick det bli.

40 min senare kommer han o efter ett tag så frågar han var jag parkerat min hoj.

Jag skrattar lite lätt o tänker genast " Skämtvarning" o e på väg ut o ska titta, o tänker sammtidigt.Han driver med mig men jag måste glo iaf.

Näfan tittar lite försiktigt ut genom dörren o HELVETE!!!!!! :huvet GUMMAN e borta
Vafan säsongen står för dörren vädret e på vår sida o jag har ingen Hoj.
Fick ringt polisen iaf och FB får jag ringa imorrn då dom har stängt idag men det kommer bli en LÅÅÅNNGGGGG natt.

Ni som råkat ut för detta hur långt tid har det tagit innan ni fått pengar eller ja hur det nu blir.fått hjälp överhuvodtagen.

Ps.ni som inte återfått era hojar,, hur långt tid måste det gå innan FB behöver bry sig då man aldrig vet om hojen dyker upp igen.Ds : :( :( :( :( :( :(

willy
2005-03-25, 14:04
fy fan va trist! stod hojen ute när den blev stulen?

Rosell
2005-03-25, 14:05
Lider med dig... :(

JaDeM
2005-03-25, 14:07
Ja stod ute då det hände har ingenstans o ställa in den,men man kan ju bara tycka att MITT E MITT era jävla kloakråttor (till dom som gjort detta) :tungan

JaDeM
2005-03-25, 14:08
e jävlig orolig nu att om Hojen inte dyker upp så tar väl FB en jävla tid på sig o fixa detta.Nån som har egna erfarenheter om detta.? :rolleyes:

Freakshow
2005-03-25, 14:10
Skit vad trist!

Tyvärr är det väl så att hojen måste vara borta 1 el. 3 månader innan den anses borta för alltid för FB, då får du pengar för värdet på din.

Eller har jag fel?

kajlyl
2005-03-25, 14:11
beskriv hojjen, kännetecken och gärna någon bild

så vi kan hålla utkik...

Bergare
2005-03-25, 14:11
30 dagars lång väntan...

the blue
2005-03-25, 14:12
Tror det är , om dom inte hittar den på 30 dagar så får du pengar, brukar dessvärre ta tid och man förlorar en del tråkigt lider med dig.

Freakshow
2005-03-25, 14:12
Stod den ute över natten på hemma-adressen finns väl risk att inte försäkringen gäller eller med kraftigt höjd självrisk.

JaDeM
2005-03-25, 14:15
RegNr:TRZ 673
inge spec kännetecken tyvärr men det e inte för många som kör en sådan kan jag tänka mig o detta skedde nere i skåne i Landskrona.
Tur jag har SH iaf o vända mig till :(

EDIT. dämparen e original på den, skivorna fram e slut i nitningen o skramlar ganska så bra när man kör,.däcket fram e helt slut, o bak helt nytt, svart kåpglas

annars vet jag inte vad jag ska säga.

kurre3
2005-03-25, 14:16
Fan vad trist!

Min moppe blev stulen när jag precis blivit byxmyndig. Efter tre veckor hade jag 15.000..
Det som tog lite tid för mig var att vi krånglade med nycklar som FB ville ha och som jag tappat bort plus att de kollade upp hur mycket hjälmen och bygellåset som också blev stulet var värt.

Jag vill minnas att polisen fick nån v. att försöka hitta nåt, sedan betalade FB ut pengar. Hittas cykeln där efter, är den givetvis FB:s cykel.

Lycka till, lider med dig...

kurre3
2005-03-25, 14:17
30 dar alltså... Det kanske var skillnad med mopeder då?
Jaja, lycka till i varje fall!

JaDeM
2005-03-25, 14:17
Stod den ute över natten på hemma-adressen finns väl risk att inte försäkringen gäller eller med kraftigt höjd självrisk.

Jag har inge försäkring som säger att den måste stå i garage,den e tecknad efter dom förhållande som den stod i idag.så det kan inte vara nåt avgörande eller?

EvilEd
2005-03-25, 14:30
Ska hjälpa dig att hålla koll efter den .
Var i Landskrona stod den parkerad ???

JaDeM
2005-03-25, 14:44
Ska hjälpa dig att hålla koll efter den .
Var i Landskrona stod den parkerad ???

vattenverkallen

tack för hjlpen :fyllisar

Peanutboy
2005-03-25, 14:57
Jag håller utkik efter den här i Ängelholm....
Vilka nötter man blir ju riktig :mad: :mad: :mad:

JaDeM
2005-03-25, 15:12
Mobilnummer.0706-287856
kung_midas@hotmail.com

ser ni den eller nåt liknande bara bomba mig med info MvH Jonas

Dee_cati
2005-03-25, 15:25
Jag har inge försäkring som säger att den måste stå i garage,den e tecknad efter dom förhållande som den stod i idag.så det kan inte vara nåt avgörande eller?

Du får ha den utomhus i rosengård om det är så, har du inte angett att du har garage så är det lugnt. Försäkringen gäller även om du har angett att du har garage men att hojen stod ute vid tillfälle, men möjligtvis med högre självrisk beroende på vad som står i avtalet.

Valentino
2005-03-25, 21:45
Blev av med en R1:a för ett knappt år sedan... (Allmängarage i Gbg centralt)

Efter bara några dagar hittade de bågen ute på hisingen... Hade ett Abus i framskivan men det hade de slagit av! :mad:
De hade brytit upp tanklocket, sabbat tändning och mest av allt crachat cykeln... :gnissla

Visade sig till slut att det blev dyrare att plocka ihop rettan än att ge mig pengarna till en ny. Fick pengarna lagom till sesongen var över. :gråta

Ganska vanligt med tjuvar som snor bågar och "nöjesåker"... Din är ju dessutom 12år gammal och ska man sno en hoj för att sälja hemma i ryssland så tar man väl en nyare... :va

Hoppas ditt bolag jobbar snabbare än mitt och att du snart är ute på vägarna igen... :tummenupp

JaDeM
2005-03-25, 22:59
Blev av med en R1:a för ett knappt år sedan... (Allmängarage i Gbg centralt)

Efter bara några dagar hittade de bågen ute på hisingen... Hade ett Abus i framskivan men det hade de slagit av! :mad:
De hade brytit upp tanklocket, sabbat tändning och mest av allt crachat cykeln... :gnissla

Visade sig till slut att det blev dyrare att plocka ihop rettan än att ge mig pengarna till en ny. Fick pengarna lagom till sesongen var över. :gråta

Ganska vanligt med tjuvar som snor bågar och "nöjesåker"... Din är ju dessutom 12år gammal och ska man sno en hoj för att sälja hemma i ryssland så tar man väl en nyare... :va

Hoppas ditt bolag jobbar snabbare än mitt och att du snart är ute på vägarna igen... :tummenupp

ja hoppas jag med för fan jag e måttligt förbannad nu.o inte fan vill man igentligen ha tillbax en hoj som varit stulen litar inte riktigt på vad dom gjort med den hur fan dom kört med den,men kanske bara jag som e nojig.SAKNAR MIN HOJ.!!!!!!!!

Nappe
2005-03-25, 23:07
synd på din hoj

tyckte den va fin när jag såg den i närheten av mitt jobb i malmö

anledningen till att jag kommer i håg den e för jag har nästan samma reg nr som du

Freakshow
2005-03-26, 01:10
Finns det något fb som inte kräver garage vid parkering på hemadress?

JaDeM
2005-03-26, 09:16
Finns det något fb som inte kräver garage vid parkering på hemadress?

om du tecknar en försäkring o säger att du inte har garage utan att den kommer o stå på gatan då e den ju försäkrad efter det.. :fatta! Hallå?? dom skiter väl i det då då jag får pröjsa premien efter hur jag förvarar den hemma.. :7peta

hojbrud
2005-03-26, 09:33
Det e ju fan dessa klåfingriga jävlar.

Dagen börjar kanon.varknar upp till 9+ ute,visst mulet med lite dimma men den lättar som alla andra dagar.

snackar med polaren o han har precis blivit färdig med montering av sitt nya 4/1 system,o vid detta laget tittar solen fram.
GÖTT tänkte jag o ville klart att han skulle komma en sväng och så fick det bli.

40 min senare kommer han o efter ett tag så frågar han var jag parkerat min hoj.

Jag skrattar lite lätt o tänker genast " Skämtvarning" o e på väg ut o ska titta, o tänker sammtidigt.Han driver med mig men jag måste glo iaf.

Näfan tittar lite försiktigt ut genom dörren o HELVETE!!!!!! :huvet GUMMAN e borta
Vafan säsongen står för dörren vädret e på vår sida o jag har ingen Hoj.
Fick ringt polisen iaf och FB får jag ringa imorrn då dom har stängt idag men det kommer bli en LÅÅÅNNGGGGG natt.

Ni som råkat ut för detta hur långt tid har det tagit innan ni fått pengar eller ja hur det nu blir.fått hjälp överhuvodtagen.

Ps.ni som inte återfått era hojar,, hur långt tid måste det gå innan FB behöver bry sig då man aldrig vet om hojen dyker upp igen.Ds : :( :( :( :( :( :(

va ed et för en hoj.. reg nummer och så..kan ju alltid hjälpas åt att hålla utkik...

Freakshow
2005-03-26, 09:35
Okej okej....... Visste inte!
Trodde alla bolag krävde garage på hemmaadressen nu förtiden.

JaDeM
2005-03-26, 09:49
va ed et för en hoj.. reg nummer och så..kan ju alltid hjälpas åt att hålla utkik...

står på första sidan i tråden men ok här kommer en uppdatering på min Hoj o lite var ni kan lämna info.

Rosa/vit/blå yamaha yzf750r RegNr: TRZ 673.

Jag bor i Landskrona och om någon ser hojen Ring mig på 0706-287856

eller maila mig (kung_midas@hotmail.com) kollar mail typ 20ggr per dag Snälla hjälp mig (jag gråter)

bara bombadera mig om ni har info

MvH Jonas

Eas
2005-03-26, 10:18
Fan va trist att vissa människor inte kan skilja på mitt och ditt! :huvet
Hoppas du hittar boven före farbror blå! Då kan du ju lära honom lite vett och fason! :fatta!
Lider med dig! :(

JaDeM
2005-03-26, 10:24
Fan va trist att vissa människor inte kan skilja på mitt och ditt! :huvet
Hoppas du hittar boven före farbror blå! Då kan du ju lära honom lite vett och fason! :fatta!
Lider med dig! :(

ja jag önskar det med.
Funderar skarpt på o lägga ett slagträ i aluminium i bilen o be varje kväll att jag stötter på dom i trafik.
Bara en enda gång i sitt liv verkligen komma på dom som snott nåt innan polisen gör.
o lära dom mina lagar o regler.

Det retar mig så mycket så jag blir fan nästan kinkig på alla andra i min omgivning.Hoppas jag får tillbax den snart :huvet

pidda
2005-03-26, 10:47
Förbaskat irriterande.
Och precis nu när vädret blir bra...

Jag hoppas du hittar dom och att du spöar upp dom ordentligt :kulspruta

Ozzian
2005-03-26, 10:58
En liten varning.
Något/ra FB har visst som regel att endast lämna ut pengar och då först när du ska till att göra upp köpet av en ersättningshoj.

Läste en tråd förra året, tror det var så att någons hoj blev förstörd/stulen, då drog killen slutsatsen att det skulle ta lång tid för FB att reda ut saken så han köpte genast en annan hoj.
FB menade att han var tvungen att köpa ytterligare en hoj, annars inga pengar, Dvs: FB bestämmer när du får köpa en ny hoj(?)

Men vet som sagt inte om det gäller alla FB eller hur reglerna ser ut nu.

Första semesterdagen, förra året, ringde garagepolaren och sa att garagedörren var inkörd, som tur var så var inget stulet.
Jag vet hur det kändes, kan inte tänka mej om hojen verkligen varit borta.
Tillbaka med spöstraff, avhuggna händer, stegling, sträckbänk och alla de andra, "klassiska" metoderna. Håll fingrarna borta!! :fatta!

JaDeM
2005-03-26, 11:03
Förbaskat irriterande.
Och precis nu när vädret blir bra...

Jag hoppas du hittar dom och att du spöar upp dom ordentligt :kulspruta

Hittar jag dom så ska dom få lära sig att aldrig mer röra min saker.
som sagt det e bäst för dom att polisen tar dom först.ARHHGGGGG

FUCK VA JAG VILL KÖRA:!:!:!:!!::!!:1 :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

JaDeM
2005-03-26, 11:05
En liten varning.
Något/ra FB har visst som regel att endast lämna ut pengar och då först när du ska till att göra upp köpet av en ersättningshoj.

Läste en tråd förra året, tror det var så att någons hoj blev förstörd/stulen, då drog killen slutsatsen att det skulle ta lång tid för FB att reda ut saken så han köpte genast en annan hoj.
FB menade att han var tvungen att köpa ytterligare en hoj, annars inga pengar, Dvs: FB bestämmer när du får köpa en ny hoj(?)

Men vet som sagt inte om det gäller alla FB eller hur reglerna ser ut nu.

Första semesterdagen, förra året, ringde garagepolaren och sa att garagedörren var inkörd, som tur var så var inget stulet.
Jag vet hur det kändes, kan inte tänka mej om hojen verkligen varit borta.
Tillbaka med spöstraff, avhuggna händer, stegling, sträckbänk och alla de andra, "klassiska" metoderna. Håll fingrarna borta!! :fatta!

hoppas ju innerligen att jag inte måste köpa en ny hoj för att få ut nåt jag menar får jag bara en struntsumma för min hoj så måste jag kanske lägga till hur mycket som helt för vi e ju på väg in i säsongen o det e inte planerat i min budjet.HELVETE om det e så då e det ännuvärre detta,fan va dom kan ställa till det för en dom jävla tjuvapacken,,,... äckliga jävla parasiter e fan va dom e :huvet

Mavve
2005-03-26, 13:34
Ja stod ute då det hände har ingenstans o ställa in den,men man kan ju bara tycka att MITT E MITT era jävla kloakråttor (till dom som gjort detta) :tungan

Det var en väldigt fin hoj du hade men att ställa den på gatan???????????????????????????????????????

Man gör som man vill men förstår man inte att man inte kan ha den utomhus så känner jag inte värst mycket medlidande.

Hojarna måste stå inomhus.
Man måste låsa dem och ett larm kostar väl inte så värst mycket?

Har jag ingenstans att ställa hojen så det är säkert kör jag heller inte. Aldrig värt det att bli av med hojen, speciellt inte mina.

JaDeM
2005-03-26, 13:55
Det var en väldigt fin hoj du hade men att ställa den på gatan???????????????????????????????????????

Man gör som man vill men förstår man inte att man inte kan ha den utomhus så känner jag inte värst mycket medlidande.

Hojarna måste stå inomhus.
Man måste låsa dem och ett larm kostar väl inte så värst mycket?

Har jag ingenstans att ställa hojen så det är säkert kör jag heller inte. Aldrig värt det att bli av med hojen, speciellt inte mina.

e du verklig eller?????????? så du menar att där jag bor finns inget garage för mig så jag bör inte köra motorcykel,och om jag så väljer o göra det så får jag skylla mig själv för att det ända stället jag kan ställa denär i ett cykelskjul.fan att jag inte tänkte på det.hmm men tack för upplysningen MAVVE ska tänka¨på det tills nästa gång :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Mavve
2005-03-26, 13:59
e du verklig eller?????????? så du menar att där jag bor finns inget garage för mig så jag bör inte köra motorcykel,och om jag så väljer o göra det så får jag skylla mig själv för att det ända stället jag kan ställa denär i ett cykelskjul.fan att jag inte tänkte på det.hmm men tack för upplysningen MAVVE ska tänka¨på det tills nästa gång :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Ingen fara, förstår att du e upprörd. Jag blev helt cp själv efter de skulle till o stjäla min hoj men jag hann ikapp dem o de släppte den o försvann.

Gissa vad? Den stod på gatan i 20 minuter - hade inte ens hunnit ta av mig jackan när jag upptäckte att den var borta....

Garageplats e kasst - tro mig, jag vet.

Men man kan inte ha nåt på gatan - så är det bara trist nog.
Hittar jag inget garage i sommar kör jag inte, men det går oftast att lösa om man har hojen på jobbet inlåst eller nåt sånt. Alltid känner man nån.

Nu vet du, surt nog, och gör inte om det.
Miska alltid stöldrisken. Det är väl tillfället som gör tjuven va?

JaDeM
2005-03-26, 15:08
Ingen fara, förstår att du e upprörd. Jag blev helt cp själv efter de skulle till o stjäla min hoj men jag hann ikapp dem o de släppte den o försvann.

Gissa vad? Den stod på gatan i 20 minuter - hade inte ens hunnit ta av mig jackan när jag upptäckte att den var borta....

Garageplats e kasst - tro mig, jag vet.

Men man kan inte ha nåt på gatan - så är det bara trist nog.
Hittar jag inget garage i sommar kör jag inte, men det går oftast att lösa om man har hojen på jobbet inlåst eller nåt sånt. Alltid känner man nån.

Nu vet du, surt nog, och gör inte om det.
Miska alltid stöldrisken. Det är väl tillfället som gör tjuven va?

så du tar dig alltså från punkt A till punkt B för att hämta din hoj dom dagar du ska ut o köra.lämnar hemmet men måste bege dig till nåt garage kanske 1 km bort för att hämta hojen o då kånka på alla grejer som kommer till ( hjälm kläder bla bla. typ? bara undrar o visst håller jag med det e tillfället som gör tjuven, men det ända jag ångrar här e att jag inte slängt en granitkedja runt hojen o en pelare eller liknande men det va i brist på en kedja.tar dom den iaf fast jag har en sådan kedja då får det vara.

Men det kan väl kvitta om man har garage eller ställer den på gatan.har man köpt dom lås man ska till den o den blir stulen iaf så säger jag att jag tycker synd om alla MC åkare att deras hoj blir stulen.säkert många som vill inget annat än o åka hoj det e deras allt men har verkligen ingen stans o ha den tro fan att det e synd om dom om deras hoj blir stulen fan inte dom som gör fel.

newstead
2005-03-26, 15:13

Det ska gå en månad innan man får nån ersättning men jag har fortfarande inte fått nån. Min blev stulen i Juni förra året. Fick visserligen ett bud efter fem månader men det var ett riktigt skambud så jag håller fortfarande på och bråkar... försäkringsbolag är ÄCKLIGA! :huvet

JaDeM
2005-03-26, 21:46
Det ska gå en månad innan man får nån ersättning men jag har fortfarande inte fått nån. Min blev stulen i Juni förra året. Fick visserligen ett bud efter fem månader men det var ett riktigt skambud så jag håller fortfarande på och bråkar... försäkringsbolag är ÄCKLIGA! :huvet

hade du förhoj då och hur gick det hela till...måste veta o gämnföra vilket FB har du??

Jag_robban
2005-03-26, 21:52
inge spec kännetecken tyvärr men det e inte för många som kör en sådan kan jag tänka mig o detta skedde nere i skåne i Landskrona.

EDIT. dämparen e original på den, skivorna fram e slut i nitningen o skramlar ganska så bra när man kör,.däcket fram e helt slut, o bak helt nytt, svart kåpglas

fan en sån såg jag när jag va ute och körde i igår. det ända jag la märket till är att han körde utan ställ... men den va lila/vit iaf? :O men jag bor i hbg...

newstead
2005-03-26, 22:09
hade du förhoj då och hur gick det hela till...måste veta o gämnföra vilket FB har du??

En GSX-R 750 -98. Hojen blev stulen på en innergård. Det största problemet i mitt fall är att toppkåpan och höger sidokåpa var trasiga och det drog dom av 37000:- på värdet för så jag skulle få 9000:- för hojen. Och sen att det ska ta 5 månader innan dom överhuvudtaget kommer med ett bud... fick ett nytt bud häromdagen, efter ytterligare 5 månader, då hade dom dragit av 30000:- för skadorna. Jag har ringt runt och kollat vad delarna, lacken och dekalerna skulle kosta och fått pris på 7000:-. Helt sjukt! Har (hade!!) Trygg Hansa.

Mavve
2005-03-27, 16:06
så du tar dig alltså från punkt A till punkt B för att hämta din hoj dom dagar du ska ut o köra.lämnar hemmet men måste bege dig till nåt garage kanske 1 km bort för att hämta hojen o då kånka på alla grejer som kommer till ( hjälm kläder bla bla. typ? bara undrar o visst håller jag med det e tillfället som gör tjuven, men det ända jag ångrar här e att jag inte slängt en granitkedja runt hojen o en pelare eller liknande men det va i brist på en kedja.tar dom den iaf fast jag har en sådan kedja då får det vara.

Men det kan väl kvitta om man har garage eller ställer den på gatan.har man köpt dom lås man ska till den o den blir stulen iaf så säger jag att jag tycker synd om alla MC åkare att deras hoj blir stulen.säkert många som vill inget annat än o åka hoj det e deras allt men har verkligen ingen stans o ha den tro fan att det e synd om dom om deras hoj blir stulen fan inte dom som gör fel.

Om jag väljer att ställa den på jobbet så kommer jag ha hjälm o skinnställ o allt annat även på jobbet så man kan byta om där de gånger man ska åka.
Annars kan man ju kanske ha grejjorna i polarens garage där han har sin hoj om man ändå kör ofta med honom tex.

Finns kompisars jobb som man kan ha hojen i om man nu måste - man känner väl alltid NÅN som kan ha hojen stående hos sig.

Bor man helt cp mitt i centrum så ja - då kostar det ju lite extra att ha enskilt garage. Det är bara så det är att bo i centrum=dyrare.

Strax utanför centrum tycker jag är bäst att bo på. Där brukar man ha garage nedanför huset - enklast.

Ställer man hojen på gatan med alla lås man tror sig känna till så är det fortfarande fel ja.

Det kostar mer än hojinköpet och försäkringen att ha hoj. Fattar inte varför inte alla köper larm. Det är väl lika bra att ha?

toxicated
2005-03-27, 16:17
Fan vad surt alltså, denna jävla stad alltså.....kan man aldrig få ha nått ifred......skall hålla utkick med.............

Mavve
2005-03-27, 16:20
Fan vad surt alltså, denna jävla stad alltså.....kan man aldrig få ha nått ifred......skall hålla utkick med.............

VA?????????????

Landskrona såg jag inte att det handlade om.

Hur sjuttsingen kan man få för sig att lämna NÅNTING på trottoaren i LA?

Nä fan - skyll dig själv. :confused:

JaDeM
2005-03-27, 19:53
fan en sån såg jag när jag va ute och körde i igår. det ända jag la märket till är att han körde utan ställ... men den va lila/vit iaf? :O men jag bor i hbg...

Min e vit/blå/rosa kommer bild här

Jag_robban
2005-03-27, 19:56
Min e vit/blå/rosa kommer bild här
jaha men det ser ut som lila tycker jag...iaf den såg likadan ut men vem fan vågar köra med en stulen hojj mitt i centrum??

JaDeM
2005-03-27, 20:00
VA?????????????

Landskrona såg jag inte att det handlade om.

Hur sjuttsingen kan man få för sig att lämna NÅNTING på trottoaren i LA?

Nä fan - skyll dig själv. :confused:

den stod inte på trottoaren fattar du trögt eller :kocko

pallar inte förklara heller för dig hur den stod men den var ej synlig från gatan.!!!!!

o sen när sådant här hänt så behövde jag skriva av mig lite både för ilskan o för att folk ska va uppmärksamma i trafiken efter min hoj (dom som vill).

JaDeM
2005-03-27, 20:01
jaha men det ser ut som lila tycker jag...iaf den såg likadan ut men vem fan vågar köra med en stulen hojj mitt i centrum??

vetefan men om du ser den igen kolla regnr. e du snäll,,om du har möjlighet iofs :tummenupp

JaDeM
2005-03-27, 20:07
Om jag väljer att ställa den på jobbet så kommer jag ha hjälm o skinnställ o allt annat även på jobbet så man kan byta om där de gånger man ska åka.
Annars kan man ju kanske ha grejjorna i polarens garage där han har sin hoj om man ändå kör ofta med honom tex.

Finns kompisars jobb som man kan ha hojen i om man nu måste - man känner väl alltid NÅN som kan ha hojen stående hos sig.

Bor man helt cp mitt i centrum så ja - då kostar det ju lite extra att ha enskilt garage. Det är bara så det är att bo i centrum=dyrare.

Strax utanför centrum tycker jag är bäst att bo på. Där brukar man ha garage nedanför huset - enklast.

Ställer man hojen på gatan med alla lås man tror sig känna till så är det fortfarande fel ja.

Det kostar mer än hojinköpet och försäkringen att ha hoj. Fattar inte varför inte alla köper larm. Det är väl lika bra att ha?

det e självklart att det e bra med larm,men det e ju lätt o va efterklok.folk har sagt till mig att jag borde fixa nåt annat,o va sugen på o fixa typ larm eller feta kedjer o dra rund pelarna i stället o liknande.

Men nu hann jag inte så långt då dom va snabbt framme o visst jag har lärt mig nåt tills nästa gång.den kommer få stå på samma ställe som innan men med larm o jag ska sova med ett aluminiumrack bredvid sängen,bor på första vån.Tycker bara att vissa kommentare behöver man inte spy ut.som du då.Jag vet att jag ska ha bättre säkerhet på hojen.Nu vet jag det iaf.

Tack vare dig Mavve du e en underbara stöttepelare o dina ord värmer o inspirerar verkligen :arsele :arsele :1pajas

JaDeM
2005-03-27, 20:09
En GSX-R 750 -98. Hojen blev stulen på en innergård. Det största problemet i mitt fall är att toppkåpan och höger sidokåpa var trasiga och det drog dom av 37000:- på värdet för så jag skulle få 9000:- för hojen. Och sen att det ska ta 5 månader innan dom överhuvudtaget kommer med ett bud... fick ett nytt bud häromdagen, efter ytterligare 5 månader, då hade dom dragit av 30000:- för skadorna. Jag har ringt runt och kollat vad delarna, lacken och dekalerna skulle kosta och fått pris på 7000:-. Helt sjukt! Har (hade!!) Trygg Hansa.

fan det låter inte bra för mig detta.!!! :huvet

JaDeM
2005-03-27, 20:12

när var detta
du såg hojen

stranglefoot
2005-03-27, 20:27
Ja fy fan. Man har väl tur som bor i norrland. Ännu så länge verkar man få ha hojen i fred, trots att den alltid står ute. Fast det är ju klart, ingen snor väl en gammal "traktor"! Nackskott för packet säger jag bara!

Jag_robban
2005-03-27, 20:27
när var detta
du såg hojen
fredes kväll....men det är ju inte säkert att det var den men jag bara tyckte att det såg dumt ut att köra utan ställ i hög hastighet...

JaDeM
2005-03-27, 20:29
fredes kväll....men det är ju inte säkert att det var den men jag bara tyckte att det såg dumt ut att köra utan ställ i hög hastighet...

ja håller med låter konstigt synd du inte såg plåten

men som sagt hoppas du ser den igen...exact var såg du den??

Jag_robban
2005-03-27, 20:33
ja håller med låter konstigt synd du inte såg plåten

men som sagt hoppas du ser den igen...exact var såg du den??
utanför hbg i bjuv....men jag är ute och kör varje dag så jag kan köra runt där lite och höra med en polare som känner dom som sysslar med såndant,,,

JaDeM
2005-03-27, 20:38
utanför hbg i bjuv....men jag är ute och kör varje dag så jag kan köra runt där lite och höra med en polare som känner dom som sysslar med såndant,,,

det våre kanon skitshysst isof..hör av dig om de ser nåt mitt mobnr 0706287856

Mavve
2005-03-28, 12:07
det e självklart att det e bra med larm,men det e ju lätt o va efterklok.folk har sagt till mig att jag borde fixa nåt annat,o va sugen på o fixa typ larm eller feta kedjer o dra rund pelarna i stället o liknande.

Men nu hann jag inte så långt då dom va snabbt framme o visst jag har lärt mig nåt tills nästa gång.den kommer få stå på samma ställe som innan men med larm o jag ska sova med ett aluminiumrack bredvid sängen,bor på första vån.Tycker bara att vissa kommentare behöver man inte spy ut.som du då.Jag vet att jag ska ha bättre säkerhet på hojen.Nu vet jag det iaf.

Tack vare dig Mavve du e en underbara stöttepelare o dina ord värmer o inspirerar verkligen :arsele :arsele :1pajas

Ingen fara, jag finns för att hjälpa till :tungan

Jag brukar lägga märke till sånna hojar så ser jag den ska jag dryga mig med "ägaren". De brukar nog mjukna när man tar fram mobilen o filmar hojen o håller på o skickar regnumret till 71456.

E fetsugen på att ta ut hojen nu när det e sommarväder men har ingenstans att ha den så den får stå där den står - säkert alltså!

Mavve
2005-03-28, 12:08
det våre kanon skitshysst isof..hör av dig om de ser nåt mitt mobnr 0706287856

Hoppas du har en mobil som kan ta emot bilder - jag skickar om jag ser den....

Mavve
2005-03-28, 15:21
http://www.secure-a-bike.com/

JaDeM
2005-03-28, 16:51
http://www.secure-a-bike.com/

förmodligen...kommer aldrig o hända....kan ju iofs va bra för dom med 120000 kr hojar

JaDeM
2005-03-29, 12:33
lite uppdates angående ärendet med min Hoj.6000 har jag i självrisk på hojen
så det e ganska klart att om jag inte får tillbax den igen så kommer jag inte köra i sommar,jävla helvete,

innebär att detta e första gången en sommar nånsin kännts mer deprimerande än en vinter.............. :(

Eureka
2005-03-30, 21:24
lite uppdates angående ärendet med min Hoj.6000 har jag i självrisk på hojen
så det e ganska klart att om jag inte får tillbax den igen så kommer jag inte köra i sommar,jävla helvete,

innebär att detta e första gången en sommar nånsin kännts mer deprimerande än en vinter.............. :(

Fan va tråkigt!

Blir så jävla irriterad på folk som kan med och bara ta andras saker och inte inser att det "oftast" får förödande konsekvensr för den drabbade.

Och man skall inte behöva ha ett garage varje gång man parkerar inte heller behöva ha 30 kedjor! Ge rejälare straff till idioterna och är de invandrare så skicka hem de på livsstid så kanske vi kan köra våra hojar och parkera vart vi vill i framtiden när man vill ta en fika el liknande!

JÄVLA IDIOTER! Skulle jag få tag i ngn av er som snor hojar så skulle jag skära upp er och mata er med er egna tarm!

Vroom
2005-03-30, 21:42
dom flesta bolag har 30dagar innan dom betalar ut ersättning om hojen inte e återfunnen. sen tar det ca en vecka att få pengarna för det skall vallas mellan olika avdelningar på bolagen. så räkna med minst en och en halv månad innan pengar dimper ner i brevlådan. och du godta ALDRIG första budet untan ring och klaga.... dvs om det inte e väldigt bra i dina ögon....

JaDeM
2005-03-30, 23:50
dom flesta bolag har 30dagar innan dom betalar ut ersättning om hojen inte e återfunnen. sen tar det ca en vecka att få pengarna för det skall vallas mellan olika avdelningar på bolagen. så räkna med minst en och en halv månad innan pengar dimper ner i brevlådan. och du godta ALDRIG första budet untan ring och klaga.... dvs om det inte e väldigt bra i dina ögon....

problemet med trygghansa e att det står i deras papper att dom betaler aldrig ut kontat ersättning bara i undantagsfall... sådant gills inte.kan ju tänka er vad för skräp jag måste köpa efter dom dragit sin självrisk + att priserna har stigit på hojarna sedan jag köpte min..... :( .

JaDeM
2005-03-31, 00:27
Fan va tråkigt!

Blir så jävla irriterad på folk som kan med och bara ta andras saker och inte inser att det "oftast" får förödande konsekvensr för den drabbade.

Och man skall inte behöva ha ett garage varje gång man parkerar inte heller behöva ha 30 kedjor! Ge rejälare straff till idioterna och är de invandrare så skicka hem de på livsstid så kanske vi kan köra våra hojar och parkera vart vi vill i framtiden när man vill ta en fika el liknande!

JÄVLA IDIOTER! Skulle jag få tag i ngn av er som snor hojar så skulle jag skära upp er och mata er med er egna tarm!

Ja ja jag e ju lätt på din sida,,,har ett lämpligt tillhygge för att utföra den tortyren ,,nu ska jag bara hitta dom som snott hojen o börja plåga.... :fyllisar

drängen
2005-03-31, 23:16
Ja ja jag e ju lätt på din sida,,,har ett lämpligt tillhygge för att utföra den tortyren ,,nu ska jag bara hitta dom som snott hojen o börja plåga.... :fyllisarHåller koll i kristianstad trakten inte mkt men alltid nåt.Tänk om man kunde få tag i en sån jävla idiot,då blir det allmän ryggbrytartävling

Mavve
2005-04-01, 12:11
Fan va surt o inte få ut pengar, men du kanske kan lägga till lite mer o få en finare hoj JaDeM?

Ni som ska knäcka ryggar och skära ihjäl folk är ju rätt skrattretande. Ni ahde åkt på det värre än tjuven, han stjäl ju trots allt bara en motorcykel utan att skada någon fysiskt.
Tyvärr är straffen för låga och tjuven går fri med lite böter om han blir tagen.

Man KAN inte ställa hojen på gatan, det ska man ha insett nu och låsa den MÅSTE man sen kan man tycka hur mycket man vill men kommer inte ifrån att det finns tjuvar överallt.
Så ÄR det, gör rätt nu.

Jag har själv ingenstans att ha hojen just nu så jag väljer att inte köra tills jag har någonstans att ha den. Att ha den på jobbet blir för mycket gitande kom jag fram till o det kommer jag aldrig o palla....

JaDeM
2005-04-02, 13:38
Ni som varit med om detta innan...man ska ju skicka in skadeanmälan tillsammans med nycklar o andra papper men måste man skicka in kvitto på hojen osså??

jonnep
2005-04-02, 13:50
Ni som varit med om detta innan...man ska ju skicka in skadeanmälan tillsammans med nycklar o andra papper men måste man skicka in kvitto på hojen osså??

Tja jadem. Jag sitter också med papperna och fyller i för min försvunna hoj i skrivande stund och som jag förstått det så ska du skicka med kvittot för hojen också.

Jag har också trygghansa (till skillnad från dig kommer jag inte få ett öre eftersom min hoj blev stulen när idioten som skulle köpa den stack från gatan vi hade kommit överrens om att han skulle köra i och kom aldrig tillbaka.) Men jag skickar in det senaste protokollet från bil provningen, nycklarna och kvitto från när jag köpte hojen, samt de 3 papper som jag fyllt i som kom från trygghansa.

Hoppas du får tillbaka dina pengar.

JaDeM
2005-04-02, 14:47
Tja jadem. Jag sitter också med papperna och fyller i för min försvunna hoj i skrivande stund och som jag förstått det så ska du skicka med kvittot för hojen också.

Jag har också trygghansa (till skillnad från dig kommer jag inte få ett öre eftersom min hoj blev stulen när idioten som skulle köpa den stack från gatan vi hade kommit överrens om att han skulle köra i och kom aldrig tillbaka.) Men jag skickar in det senaste protokollet från bil provningen, nycklarna och kvitto från när jag köpte hojen, samt de 3 papper som jag fyllt i som kom från trygghansa.

Hoppas du får tillbaka dina pengar.

ja jag läste om dig fan va tråkigt.hoppas du kan lösa det på nåt sätt.e det helt 100 att man inte får pengar alltså...fyfan va skiittttt.hoppas det löser sig med ditt hojkörande i sommar iallafall..Lycka till MvH jonas

maxximus
2005-04-02, 15:08
[QUOTE=Eureka]Fan va tråkigt!

"Och man skall inte behöva ha ett garage varje gång man parkerar inte heller behöva ha 30 kedjor! Ge rejälare straff till idioterna och är de invandrare så skicka hem de på livsstid så kanske vi kan köra våra hojar och parkera vart vi vill i framtiden när man vill ta en fika el liknande!"

Ja och vart skall vi skicka hem dig???

björn.e
2005-04-02, 15:29
Det är jätte tråkit att du blivit av med din hoj med folket här inne är kanske inte så ärliga dom heller.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68318&highlight=plasma

JaDeM
2005-04-02, 16:14

"Och man skall inte behöva ha ett garage varje gång man parkerar inte heller behöva ha 30 kedjor! Ge rejälare straff till idioterna och är de invandrare så skicka hem de på livsstid så kanske vi kan köra våra hojar och parkera vart vi vill i framtiden när man vill ta en fika el liknande!"

Jag kör med samma argument,,man ska inte behöva 30 kedjor men vafan krimminella i detta landet tycker dom mer synd om än vad dom gör offren o det gällar typ alla brott så det med ökade straff e väl bara o glömma..

alltid samma sak att man ska behöva spendera tusentals kronor på bara o FÖRSÖKA o få behålla sina grejer idag.

spaceman
2005-04-02, 16:33

Varför ska vi hjälpa dem som begår brott i vårat land.
"Bit inte den hand som föder dig" har det hetat i många år.
Nädå, bara skicka hem dem som inte är i så stort behov av hjäl att de sköter sig.

jonnep
2005-04-02, 17:10
Det här med att Trygghansa inte betalar ut en kontant ersättning, om jag förstått det rätt så kan jag alltså inte gå och köpa en pissbillig hoj innan trygghansa kommit fram till sitt beslut ?

för om jag skulle få ersättning så måste jag köpa en hoj för ersättningen och då måste jag vänta eller hur fungerar det ? vet du jadem ?

Neutral
2005-04-02, 17:17
problemet med trygghansa e att det står i deras papper att dom betaler aldrig ut kontat ersättning bara i undantagsfall... sådant gills inte.kan ju tänka er vad för skräp jag måste köpa efter dom dragit sin självrisk + att priserna har stigit på hojarna sedan jag köpte min..... :( .
De kan ju inte tvinga dig att köpa fler hojar som också blir stulna för att du inte kan låsa in dem riktigt (menat mot FB, inte mot dig), säg att du ska sluta åka hoj för att du inte orkar med det här igen. Det gjorde jag och jag fick pengar i stället.

JaDeM
2005-04-02, 17:30
Det här med att Trygghansa inte betalar ut en kontant ersättning, om jag förstått det rätt så kan jag alltså inte gå och köpa en pissbillig hoj innan trygghansa kommit fram till sitt beslut ?

för om jag skulle få ersättning så måste jag köpa en hoj för ersättningen och då måste jag vänta eller hur fungerar det ? vet du jadem ?

jag vet inte hur det funkar tyvärr letar info själva men som Ninja boy säger låter ju vettigt

JaDeM
2005-04-02, 17:32
De kan ju inte tvinga dig att köpa fler hojar som också blir stulna för att du inte kan låsa in dem riktigt (menat mot FB, inte mot dig), säg att du ska sluta åka hoj för att du inte orkar med det här igen. Det gjorde jag och jag fick pengar i stället.

ok låter ju vettigt iaf hoopas det håller för mig med,,3 veckor till så får vi se vad som händer..denna vänte tid e sketajobbig 30 dagar e en evighet :confused:

avfartsgatan
2005-04-03, 19:58
Jag hade Folksam och enligt dom får man en ny cykel efter en månad. Vad hände... jo dom skickade ut pappren försent, dom tog en jävla tid på sig att göra en värdeutredning (som praktiskt sett endast går ut på att ringa försäljnings stället där man köpt hojen och fråga va dom säljer en ny hoj för). Sen är det upp till försäkringsbolaget att bestämma om man skall få pengar eller en ny hoj.

Ville självklart ha pengar eftersom säsongen typ var över (efter att dom drat ut på det i 3 månader) Fick också cash, men det var inte summan jag hade förväntat mig. Enligt deras avtal står det att: skada (i det här fallet stöld) skall ersättas med motorcykelns marknadsvärde i handeln innan "skadan". Men det är en jävla stor bullshit paragraf som endast är tillför ledda kunder in i en falsk trygghet, då många är medvetna att dom inte alltid får ut det man gett för motorcykeln.

Motorcykeln var värd 111 900 vid stölden, när försäkringsmannen, 3 jävla månader senare ringde butiken där jag köpt motorcykeln, så hade priset sänkts till 103 900 inför hösten. Om man läser i försäkringsbrevet som vi senare fick så står det att motorcykeln var värd 103 900 innan stölden vilket är helt fel.

Hur motiverade då folksam detta, jo man pekade på att vi hade fått alternativet att hämta ut en ny likvärdig cykel. Men faktum är ju ändå att när man väl blivit given alternativet att få pengar så skall man väl få den summan man är berättigad och inte få det avfärdat med att man kunna fått en ny cykel.

Detsom hänt mig är ett undantag från all logik när det gäller fordonsförsäkringar, där den allmänna principen att man blir ersatt med ett likvärdigt fordon och jämte detta gäller inga avtal. Denna princip praktiseras även i domstolar vilket vissar på hur korrupta domstolarna är

Död åt korrumptionen

JaDeM
2005-04-03, 20:34
Jag hade Folksam och enligt dom får man en ny cykel efter en månad. Vad hände... jo dom skickade ut pappren försent, dom tog en jävla tid på sig att göra en värdeutredning (som praktiskt sett endast går ut på att ringa försäljnings stället där man köpt hojen och fråga va dom säljer en ny hoj för). Sen är det upp till försäkringsbolaget att bestämma om man skall få pengar eller en ny hoj.

Ville självklart ha pengar eftersom säsongen typ var över (efter att dom drat ut på det i 3 månader) Fick också cash, men det var inte summan jag hade förväntat mig. Enligt deras avtal står det att: skada (i det här fallet stöld) skall ersättas med motorcykelns marknadsvärde i handeln innan "skadan". Men det är en jävla stor bullshit paragraf som endast är tillför ledda kunder in i en falsk trygghet, då många är medvetna att dom inte alltid får ut det man gett för motorcykeln.

Motorcykeln var värd 111 900 vid stölden, när försäkringsmannen, 3 jävla månader senare ringde butiken där jag köpt motorcykeln, så hade priset sänkts till 103 900 inför hösten. Om man läser i försäkringsbrevet som vi senare fick så står det att motorcykeln var värd 103 900 innan stölden vilket är helt fel.

Hur motiverade då folksam detta, jo man pekade på att vi hade fått alternativet att hämta ut en ny likvärdig cykel. Men faktum är ju ändå att när man väl blivit given alternativet att få pengar så skall man väl få den summan man är berättigad och inte få det avfärdat med att man kunna fått en ny cykel.

Detsom hänt mig är ett undantag från all logik när det gäller fordonsförsäkringar, där den allmänna principen att man blir ersatt med ett likvärdigt fordon och jämte detta gäller inga avtal. Denna princip praktiseras även i domstolar vilket vissar på hur korrupta domstolarna är

Död åt korrumptionen

den 25 april e det 30 dagar gångna sedan dom snodde min hoj o jag hoppas att dom e snabba på ärendet sedan då jag aldrig kommer klara säsongen utan hoj,som det känns idag iaf men det e hemskt o behöva åka bil o se alla dessa vackra 2 hjulade skapelser susa förbi på gatan o veta att jag kunde gjort detsamma.om jag bara haft min älskling kvar :(

JaDeM
2005-04-04, 21:43
VAR E DU MIN YZF 750R

ingen som sett den än,bara måste hålla igång tråden.Enda hopp jag har ju.
hoppas ni fortfarande kan ha ögon öppna efter min hoj.

Yamaha yzf 750r-93 Vit/Blå/Rosa
TRZ 673 (om plåten e kvar)
sitter original blås på den
skivorna fram skrammlar ganska bra
framdäck e helt slut
framfälgen e mycket rostig inte mycket färg kvar.

Please någon............

JaDeM
2005-04-06, 18:03
VAR E DU MIN YZF 750R

ingen som sett den än,bara måste hålla igång tråden.Enda hopp jag har ju.
hoppas ni fortfarande kan ha ögon öppna efter min hoj.

Yamaha yzf 750r-93 Vit/Blå/Rosa
TRZ 673 (om plåten e kvar)
sitter original blås på den
skivorna fram skrammlar ganska bra
framdäck e helt slut
framfälgen e mycket rostig inte mycket färg kvar.

Please någon............