PDA

View Full Version : billig försäkring

warrior
2005-03-17, 18:59
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.

morlock
2005-03-17, 19:01
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.
Ring alla bolag och kolla. Olika för alla. Lottodragning på priserna.

Finns en sticky i Försäkringsforumet, ringa alla de bolagen och kolla.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=502

Sen tycker jag att du skenförsäkrar dåligt. 3000:-/mån?! :dummer

campar
2005-03-17, 19:02
:corn

(Mitt första på SH, men nu tyckte jag det var dax)

twinner
2005-03-17, 19:03

Ställ hojen på dig själv och bit i det sura äpplet.Smakar det så kostar det...

Hultan
2005-03-17, 19:04
Ring försäkringar&sånt, där får just du det jättebilligt, men säg inte det till nån...

xfader
2005-03-17, 19:04

(Mitt första på SH, men nu tyckte jag det var dax)

det är bara att instämma :corn

Jonny
2005-03-17, 19:06
Skriv den på dig själv till att börja med :kocko

crazy88
2005-03-17, 19:08

Pucko :fatta!

warrior
2005-03-17, 19:10
ja får kolla upp det, säsongen närmar sig, och jag blir bara ivrigare för att gränsla hojen, men som student har man inte mycket klirr i kassan. tack för alla svar

HumAnyt
2005-03-17, 19:48
kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara kollat ett bolag visserligen. Varför ska jag sätt försäkringen på mej för när jag kan ha den på far och betala 1000:- imånaden, jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. jag betalar hellre 5000 (totalt 10000:-)mer i självrisk om det skulle hända nåt om för jag är under 24. när det står tydligen i vilkoren att man får vara under 24 att köra men med den högre självrisken, är det då till att låta andra betala för sitt nöje? Även om far kommer att nyttja hojen nån gång? är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...
inget gatlopp efter mej nu bara, är min åsikt bara, vet att många är av en helt annan åsikt, men är det helt fel att göra så verkligen? För tex hur många av alla hojar och bilar, tex m3 osv, som står på 50åringar som inte suttit i bilen och det är en 20åringen som kör dom?
förresten, var snäll, mitt första inlägg här :) har bara läst innan utan att göra mej hörd...

Mvh
Rasmus

hållundan
2005-03-17, 19:52
ja får kolla upp det, säsongen närmar sig, och jag blir bara ivrigare för att gränsla hojen, men som student har man inte mycket klirr i kassan. tack för alla svar
Magiskt... Det är bara för att alla tvingar dig att ha den nyaste hojen va?

Moralsnack: Jag är student kör hoj, betalar allt själv. Pungt.

morlock
2005-03-17, 19:55
kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara + bla bla bla
Jag tror att det där har diskuterats så inåt norden på det här forumet. Men som svar på din fråga; det finns de som tycker det är ok att rycka handväskan av faster Agda 85 också.

Sundance Kid
2005-03-17, 20:01
kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara kollat ett bolag visserligen. Varför ska jag sätt försäkringen på mej för när jag kan ha den på far och betala 1000:- imånaden, jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. jag betalar hellre 5000 (totalt 10000:-)mer i självrisk om det skulle hända nåt om för jag är under 24. när det står tydligen i vilkoren att man får vara under 24 att köra men med den högre självrisken, är det då till att låta andra betala för sitt nöje? Även om far kommer att nyttja hojen nån gång? är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...
inget gatlopp efter mej nu bara, är min åsikt bara, vet att många är av en helt annan åsikt, men är det helt fel att göra så verkligen? För tex hur många av alla hojar och bilar, tex m3 osv, som står på 50åringar som inte suttit i bilen och det är en 20åringen som kör dom?
förresten, var snäll, mitt första inlägg här :) har bara läst innan utan att göra mej hörd...

Mvh
Rasmus

Varför är det inget alternativ med en billigare hoj??? Har man inte råd har man inte råd... Jag hade gärna kört en -05:a men jag inser mina begränsningar... så jag får snällt sitta på min 95:a tills jag har råd med nyare!

Den som är huvudsaklig brukare av fordonet, dvs du, ska också stå för försäkringen, ganska logiskt och står också i reglerna!
så,, spring nu iväg å köp en hoj du har råd med! basta!

sen får jag nog lägga till en liten...

http://www.storagebin.us/uploads/smilies/corn.gif

warrior
2005-03-17, 20:04
till er alla som tror att jag snyltar på farsan så har ni jävligt fel , jag pyntar ut allt själv, så lägg ner skitsnacket

repan
2005-03-17, 20:05
k...den nya gsxr 1000, ... skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...

Student, betalar 130 000 kr för en hoj, 15 000 kr i försäkringar per år exkl hojen och är inte född med en silversked. Kanske en i guld? Om man har råd att äga en bil, en cross plus en 130 000 kr hoj så kan man inte skylla på att man är en "fattig student". Att försäkringspremierna är orimliga är det inget att diskutera om men det blir dyrare när inte alla är med och betalar. Skall man vara med och leka får man betala för sig, det tycker jag är ganska normalt men vad vet jag?

danielg
2005-03-17, 20:19
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag

Har du en Honda kan du ju kolla med If numer. Deras Honda-försäkring verkar ok. Dock blir det troligtvis inget banåka med en sån försäkring.

//daniel

morlock
2005-03-17, 20:22
till er alla som tror att jag snyltar på farsan så har ni jävligt fel , jag pyntar ut allt själv, så lägg ner skitsnacket
Du betalar farsan premie ja... inte en egen. right?

vågen
2005-03-17, 20:34
I have a dream! One day folk will bry sig om sina egna fel and brister! Avundsjuka och den svenska mentaliteten är verkligen en jävla folksjukdom.

@Warrior<
Lcka till, fixar du nu så du får köra hojen för FB när den inte står på dig så bra för dig. Annars så gör du dig en otjänst om du kör åt helvette.

Länge leve tvättmaskinen, skål!

Adis
2005-03-17, 20:36
:corn min första popcorn nån gång ska va den första...

wavesurf
2005-03-17, 20:36

Fick jag så chansen skulle jag skriva hojen på min gammelmormor på 95 år.
Allt för att inte försäkra hojen för lika mycket som den är värd, principsak fast ja vore rik hade jag inte belalat 50 000 i försäkring på hojen.

Ni som fösöker gå i sanningens arme och vill göra rätt för er,
skriv hojen på farsan o ge sparade pengar till folk/länder som behöver dem bra mycket mer än försäkringsbolagen.
Gör de lite nytta iaf... :tummenupp

tjo

warrior
2005-03-17, 20:46
grymt bra sagt där wavesurf och vågen kan inte ha sagt det bättre själv

sandstream
2005-03-17, 20:55
Men hur korkade är ni egentligen?
Vilka tror ni det är som får betala mer för att ni skenförsäkrar på er farsor etc?
Att det blir billigare med pappa som ägare beror på att den åldersgruppen han tillhör inte är inblandad i lika många olyckor.
De som blir kvar i de grupper som kraschar oftare får alltså betala mer för att täcka upp kostnaderna för att ni skenförsäkrar.
Hoppas ni inte får ut en spänn när försäkringsbolaget får veta att det är ni som har varit den som använt hojen mest :crash :mad:

Är det för dyrt så köp en annan hoj....

Night-Rider
2005-03-17, 20:59

vågen
2005-03-17, 21:00

Det är inte så att jag stödjer skenförsäkring... Tycker bara det är dumt mot sig själv :va

Jag ser det dock inte som skenförsäkring om du har tillåtelse från FB att det är DU som är den huvudsakliga nyttjaren av hojen och försäkringen står på din far.

Försäkringsforumet (http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=22) är ett bra ställe, kolla i MrK's lista eller dom andra stickysarna som har listor på FB'n. Ringde själv runt till alla bolag i veckan och Folksam är bäst för mig.

Kapten Blåskägg
2005-03-17, 21:04
Vilka tror ni det är som får betala mer för att ni skenförsäkrar på er farsor etc?
Att det blir billigare med pappa som ägare beror på att den åldersgruppen han tillhör inte är inblandad i lika många olyckor.
De som blir kvar i de grupper som kraschar oftare får alltså betala mer för att täcka upp kostnaderna för att ni skenförsäkrar.
Hoppas ni inte får ut en spänn när försäkringsbolaget får veta att det är ni som har varit den som använt hojen mest :crash :mad:

:tummenupp

warrior
2005-03-17, 21:15
tar man lika mycket ut i försäkring som hojen kostar så tar man självklart till det metoder som är billigare, ser inget ont i det

Maverick_ou812
2005-03-17, 21:18

:tummenupp :tummenupp

Sandstream, ska vi inte starta en poll om var alla idoter kommer ifrån?
Tänk om alla kunde lära sig betala för sig, så mycket billigare det hade blivit för många (nej inte dom som idag skenförsäkrar och bluffar).

Var fan är vi på väg? Måste man ha hoj? Oavsett om man har råd eller inte?

"Fattig student" skulle det vara ett skäl till att stjäla mat på ICA eller sno Agdas handväska? "För jag har inte råd"

Har du inte råd så har du inte!
Sluta parasitera på oss som betalar vad det kostar. Fucko!

Gustav1
2005-03-17, 21:20
Fattar ni långsamt?! Det billigaste är att köra utan försäkring, det kostar ingenting!

Skalman
2005-03-17, 21:23
tar man lika mycket ut i försäkring som hojen kostar så tar man självklart till det metoder som är billigare, ser inget ont i det

Anledningen till att de flesta ärliga hojåkare anser att ställa hojen på farsan är fel, är att sådana som du PARASITERAR och SNYLTAR på oss som är ärliga. Det är VI som får betala för att just du tycker att du tvunget måste ha en hoj du inte har råd att försäkra själv.

wavesurf
2005-03-17, 21:28

Haha, allas smarta inlägg är rätt intressanta.
Mycket teorier, mitt är mitt, ditt är ditt..

Men varför fuskar vi inte satan med försäkingarna,
och skickar iväg pengarna till behövande?
Man skulle säkert rädda flera liv varje år på den vägen, men nä.. vi håller plikten först och betalar våra 50 000 i försäkring till bolagen som inte alls drar in stora summor i egen fick av detta...

Whatewwa.. :tuttar

ozto
2005-03-17, 21:28
men vilket jävla gnäll... alla är så jävla duktiga!

lika som i ngn annan tråd när bror duktig skulle berätta hur dumt det va att dra snuten men sen visade det sig att han visst gjort det flera gånger när han va ung...

jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...
sen att han kanske fuskar lite är väl inte hela världen, hur mycket har man inte läst om fusk bland försäkringbolags chefer och försäkringsbolag som verkar ha skitbra villkor när man ringer o ska täckna försäkringen men sen när olyckan har hänt så har man ett jävla problem o få ersättning...

sluta gnäll för fan!

Jokela
2005-03-17, 21:29
Som de flesta säger, har man inte råd att försäkra själv så får man helt sonika välja en annan motorcykel.

Jag har själv haft två R1:or och båda har jag försäkrat på mig själv. Insåg till slut att det inte var värt att betala de summorna jag gjorde för den korta säsong vi ändå har i Sverige så jag köpte mig en sju år gammal Thunderace som ändå ser "bra" ut och har hyffsad prestanda och faktiskt har en riktigt billig försäkring.

Hojåkandet kommer förmodligen kännas lite mer "prisvärt" denna säsong, trots att jag helst skulle vilja ha en av de nyare sporthojarna.

Men men, detta är ju MITT val.....

DreeTman
2005-03-17, 21:32

Har min på mig själv och får betala 1200:- i månaden... Hade du varit duktig och haft den på dig själv hade jag tipsat om vilket bolag det är...

Sen kan man ju ge fan i att ha en helförsäkring med...

Maverick_ou812
2005-03-17, 21:34

lika som i ngn annan tråd när bror duktig skulle berätta hur dumt det va att dra snuten men sen visade det sig att han visst gjort det flera gånger när han va ung...

jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...
sen att han kanske fuskar lite är väl inte hela världen, hur mycket har man inte läst om fusk bland försäkringbolags chefer och försäkringsbolag som verkar ha skitbra villkor när man ringer o ska täckna försäkringen men sen när olyckan har hänt så har man ett jävla problem o få ersättning...

sluta gnäll för fan!
Så om ett pucko fuskar så är det okej att alla andra gör det också?
Jaja, det blir ett trevligt samhälle att leva i. Hoppas du blir drabbad. Så får vi se hur lite du tänker gnälla.

samuel w
2005-03-17, 21:44
Hur kan man betala så mycket för en försäkring där man riskerar att få nedsatt eller utebliven ersättning pga skenförsäkring!?

ozto
2005-03-17, 21:55
Så om ett pucko fuskar så är det okej att alla andra gör det också?
Jaja, det blir ett trevligt samhälle att leva i. Hoppas du blir drabbad. Så får vi se hur lite du tänker gnälla.

nä klart det inte är det men om man tittar sig lite omkring i samhället så ser man ju att det fuskas överallt... du får gärna va frälsare och föregå med gott exempel och hoppas att alla ska göra som du men jag har svårt att tro att det funkar.

dom senaste månaderna har jag varit runt i kolla på ganska mycket hojar som varit till salu. inte en enda har haft den försäkrad på sig!

edit: pröjsar killen 3000/mån så kan man ju fan inte klaga på han.. han drar ju sitt strå till stacken iaf..

hållundan
2005-03-17, 21:57
Då ska du fan inte gnälla att det är dyrt. :mad:

hållundan
2005-03-17, 21:59
jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...!
Vem fan gör inte det? :va

Zee
2005-03-17, 22:13

Du måste ju vara hjärndöd, grabben.. :näsblod Tänker du som en 12-åring eller?!

Jag hoppas också du kvaddar hojen och att du sen inte får ut en enda spänn, eftersom du skenat..

..så kan du köra en EU-moppe sen istället. Då ska du få c hur bra det går att köra billigare o effektsvagare hojar.

Edit: Glömde.. :corn

Maverick_ou812
2005-03-17, 22:18
Börjar tro detta är ett flamebite....

Om man försäkrar en sån hoj på sin farsa och ändå betalar 36 000 om året i försäkring, då är man inte på riktigt.... :va

ozto
2005-03-17, 22:18
Vem fan gör inte det? :va

ja du vem gör inte det...

jag va lite trött på allt gnäll bara...
många som ska va så jävla duktiga, det är väl ok men då vill jag inte se att dom kör för fort, fuskar med skatten eller köper smuggelöl.
det är väl mycket värre (att snylta av staten istället för ett FB)...

sandstream
2005-03-17, 22:21

sluta gnäll för fan!Tycker du och de andra två nötterna i den här tråden kan tjacka varsin EU-moppe och åka omkring på istället om ni inte har råd eller tycker synd om varandra! :kocko :tomten

sandstream
2005-03-17, 22:22

många som ska va så jävla duktiga, det är väl ok men då vill jag inte se att dom kör för fort, fuskar med skatten eller köper smuggelöl.
det är väl mycket värre (att snylta av staten istället för ett FB)...Mogen argumentation du kör med :rofl

hållundan
2005-03-17, 22:23

det är väl mycket värre (att snylta av staten istället för ett FB)...
Grejen är ju den att de som skenar inte blåser fb utan blåser oss "andra" vettiga som pyntar ärligt.

ozto
2005-03-17, 22:27
Tycker du och de andra två nötterna i den här tråden kan tjacka varsin EU-moppe och åka omkring på istället om ni inte har råd eller tycker synd om varandra! :kocko :tomten

visst fan har jag råd... men det va inte det jag pratade om!

jag bara vill bara säga ifrån lite, är sånt gnäll från folk som ska va så jävla duktiga. finns det många sporthojsåkare som aldrig tex kör för fort?
jag tror nästan alla tummar lite på samhällets reglar för o kunna köra sporthoj...

ni låter lite som alla ej hojåkare som gnäller på "galna-hojåkare"

repan
2005-03-17, 22:28
Om många skenförsäkrar på sina pappor så borde olycksstatistiken bli högre för äldre män dvs högre premier. Detta i sin tur kommer att gynna de "yngre" som försäkrar på sig själva iom färre olyckor. Men när de som skenförsäkrar (även de andra) blir äldre så kommer premien att vara skyhög för just 50 åringar. Då får man kanske försäkra hojen på sin son då istället :va

... bara en tanke :corn

warrior
2005-03-17, 22:29
men gud vad ni alla är helgon jävla nöter, jag älskar att åka hoj och det kommer jag at göra på ett eller annat sätt. jag frågade en jävla fråga och " ni helgon ballar totalt ur" och ni som skriver att jag ska drabbas av olycka och sånt what goes around comes around fuckers" och alla andra som har stötat mig tusen tack

repan
2005-03-17, 22:32
men gud vad ni alla är helgon jävla nöter, jag älskar att åka hoj och det kommer jag at göra på ett eller annat sätt. jag frågade en jävla fråga och " ni helgon ballar totalt ur" och ni som skriver att jag ska drabbas av olycka och sånt what goes around comes around fuckers" och alla andra som har stötat mig tusen tack
Ett het tips: Skriv inte att du skenförsäkrar nästa gång så lär du få bättre respons. Man kan nästan tro att det bara är en retsticka som är framme :tungan

ozto
2005-03-17, 22:32
mm intressant att den här diskussionen ska locka fram så mycket heta känslor!

mamartin
2005-03-17, 22:36
Kan någon svara på hur alla skenförsäkringar drar upp priset på "hederliga" försäkringar? Många som gnäller på alla som har sin mc på nångon annan, men jag har inte fattat varför premien går upp för folk kör skenfösäkring???

Tilläggas kan att jag betalar 1400/mån på mig själv, tar dock inte illa upp om någon skenförsäkrar, det berör inte mig, eller gör det??? Vill någon chansa så får dom väl göra det, det ända jag kan tänka är att premien sjunker för mig eftersom alla som kraschar är farsor på 45 bast :rolleyes:

sandstream
2005-03-17, 22:43

jag bara vill bara säga ifrån lite, är sånt gnäll från folk som ska va så jävla duktiga. finns det många sporthojsåkare som aldrig tex kör för fort?
jag tror nästan alla tummar lite på samhällets reglar för o kunna köra sporthoj...

Jag tycker fortfarande att du resonerar lite konstigt.
Ska jag ha dåligt samvete för att jag äter 3 gånger om dagen när det finns barn som svälter i Afrika?

sandstream
2005-03-17, 22:44
Kan någon svara på hur alla skenförsäkringar drar upp priset på "hederliga" försäkringar? Många som gnäller på alla som har sin mc på nångon annan, men jag har inte fattat varför premien går upp för folk kör skenfösäkring???

Tilläggas kan att jag betalar 1400/mån på mig själv, tar dock inte illa upp om någon skenförsäkrar, det berör inte mig, eller gör det??? Vill någon chansa så får dom väl göra det, det ända jag kan tänka är att premien sjunker för mig eftersom alla som kraschar är farsor på 45 bast :rolleyes:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1249527&postcount=22

Goose
2005-03-17, 22:54

Som sagt tidigare,,,ställ hojen på dig själv om du bor på annan ort än Din pappa, försäkringsbolagen är inte dumma, det kan bli så att de inte accepterar någon utbetalning om du kraschar hojen. då är det bättre att du bara trafikförsäkrar hojen och kör lugnt.

3000spänn/mån för en 600 låter extremt dåligt, själv betalar jag 4300/År för min halvförsäkrade Bandit 1200 i Stockholm.

Men som säkerligen många sagt,,,kolla runt på alla bolag

Bandit 1200

Suomalainen
2005-03-17, 23:09

Men har du inte fattat grejjen än??? jösses, om DU kör för fort får DU betala. Om DU skenar och betalar mindre än den risk du utgör går det ut över ANDRAS premier. Kapisch!??

Skenar man och berättar här bevisar det ju hur smart man är, och sen dessutom försöker försvara det ... finner inte ens ord. :huvet

Köp motard ist! Hur kul som helst... för en spottstyver av vad en plastraket går lös på.

ozto
2005-03-17, 23:12
Jag tycker fortfarande att du resonerar lite konstigt.
Ska jag ha dåligt samvete för att jag äter 3 gånger om dagen när det finns barn som svälter i Afrika?

hmm tycker allt att det är du som inte ser likheterna mellan att bryta mot FBs regler o andra regler i samhället...
jag ser stora likheter.. men jag bryter motvilligt mot vissa regler ibland...

vad har dina matvanor med det att göra? det är väl inte förbjudet o äta? eller jag vet inte vad du har för regler hemma..

ozto
2005-03-17, 23:14
Men har du inte fattat grejjen än??? jösses, om DU kör för fort får DU betala. Om DU skenar och betalar mindre än den risk du utgör går det ut över ANDRAS premier. Kapisch!??

Skenar man och berättar här bevisar det ju hur smart man är, och sen dessutom försöker försvara det ... finner inte ens ord. :huvet

Köp motard ist! Hur kul som helst... för en spottstyver av vad en plastraket går lös på.

varför tror du att hastighetsgränseerna finns? för att samhäller ska bli så säkert som möjligt o förhindra allvarliga olyckor... inte är det bara du som betalar om du råkar köra ihjäl dig själv

Suomalainen
2005-03-17, 23:16
hmm tycker allt att det är du som inte ser likheterna mellan att bryta mot FBs regler o andra regler i samhället...
jag ser stora likheter.. men jag bryter motvilligt mot vissa regler ibland...

vad har dina matvanor med det att göra? det är väl inte förbjudet o äta? eller jag vet inte vad du har för regler hemma..

Men kom in i matchen nån gång väl... folk blir inte sura för att du bryter mot nån regel, utan för att du i praktiken snor pengar från dem. De vill inte lägga ut sina slantar för att du ska ha nåt du inte har råd med själv.

ozto
2005-03-17, 23:18
hmm nu ska jag sova, det har varit en mycket intressant diskussion...

ozto
2005-03-17, 23:19
Men kom in i matchen nån gång väl... folk blir inte sura för att du bryter mot nån regel, utan för att du i praktiken snor pengar från dem. De vill inte lägga ut sina slantar för att du ska ha nåt du inte har råd med själv.

jag har aldrig stulit några pengar... var har jag skrivit att jag har gjort det?

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:20
Jag orkar inte moraltjafsa men jag kan väl säga att jag har gjort flera skenförsäkrare ledsna efter krasher och efterföljande skryt "jag har faan hojen på farsan och Folksam kommer betala fett. Jag bor i X". Folksams skadeutredare är jätteglada för att man ringer och informerar dom....

Enkelt att minimera deras utbetalningar framöver....

Här är en länk om en skenförsäkrad M5a som krockades... Läs den tråden... (http://www.zatzy.com/showthread.php?t=203828&highlight=m5+skenf%F6rs%E4krad)

//jaG

Suomalainen
2005-03-17, 23:22
varför tror du att hastighetsgränseerna finns? för att samhäller ska bli så säkert som möjligt o förhindra allvarliga olyckor... inte är det bara du som betalar om du råkar köra ihjäl dig själv

Förstår vart du vill komma men det är inte riktigt relevant i frågan. Du får inte gå mot röd gubbe heller, tänk om du blir överkörd.. det kostar samhället pengar.

Här är det så uppenbart vilka som får stå för kostnaderna för att du ska ha råd att köra, dvs alla andra hojåkare. Och på detta forum är alla...just hojåkare.

Suomalainen
2005-03-17, 23:23
jag har aldrig stulit några pengar... var har jag skrivit att jag har gjort det?

I rest my case... :3freak

ozto
2005-03-17, 23:26
Förstår vart du vill komma men det är inte riktigt relevant i frågan. Du får inte gå mot röd gubbe heller, tänk om du blir överkörd.. det kostar samhället pengar.

Här är det så uppenbart vilka som får stå för kostnaderna för att du ska ha råd att köra, dvs alla andra hojåkare. Och på detta forum är alla...just hojåkare.

bra... jag är med på vad du menar... om du läser mina andra inlägg så kanske du ser att jag bara försökta försvara en stackars liten kille som försökte på hojåkningen att gå ihop ekonomiskt... o sen tycker jag att det är förbannat kul o diskutera lite speciellt med folk som blir så sura!

rozen
2005-03-17, 23:28
Hej hej alla trevliga premiebetalare! Ni som anser att det är fel att skriva försäkringen på ngn annan...

Jag funderar på att göra det... MEN bara ha TRAFIK-försäkring... så om jag skulle klota dylikt så får jag inga pengar... right? Då drabbar det ingen! förutom mej själv då som går back på.. ja mycket pengar...

Då förstör jag bara för mej själv och då ev. den aktuella försäkringstagare...
så det så! :tungan

wavesurf
2005-03-17, 23:28
Moralkärringar, kolla hit !!

www.polisen.se
Trots ni resonerar flängt, så är ni väl plikttrogna.
Så då borde ni plugga till Polis, skickar med länken grabbar !!
Inträdesprovet är inte lätt, men efter o skriva det en 20-30 gånger så ska de nog inte vara något problem..

:tuttar

warrior
2005-03-17, 23:29
ozto du är grym killen tack för all din stöd och alla andra resten ni är alla bedragare ni har på ett eller annat sätt dragit nytta av systemets svackor tro inte att ni är oskyldiga ingen är perfekt

hållundan
2005-03-17, 23:31
bra... jag är med på vad du menar... om du läser mina andra inlägg så kanske du ser att jag bara försökta försvara en stackars liten kille som försökte på hojåkningen att gå ihop ekonomiskt... o sen tycker jag att det är förbannat kul o diskutera lite speciellt med folk som blir så sura!
Starckars liten kille som försökte få hojåkningen att gå ihop ekonomiskt?

Har man inga pengar kan man inte konsumera. Svårare än så är det inte. Det är samtidigt ingen som tvingar en att köpa det allra nyaste, hetaste och bästa. Anpassa utgiften efter plånboken. Återigen, svårare än så är det inte.

:4skrika

Edit: Stackars? :va

ozto
2005-03-17, 23:32
ozto du är grym killen tack för all din stöd och alla andra resten ni är alla bedragare ni har på ett eller annat sätt dragit nytta av systemets svackor tro inte att ni är oskyldiga ingen är perfekt

ha ha det är lugnt.... tack själv, det här gjorde min kväll lite roligare..

puss o god natt på er

warrior
2005-03-17, 23:38
Starckars liten kille som försökte få hojåkningen att gå ihop ekonomiskt?

Har man inga pengar kan man inte konsumera. Svårare än så är det inte. Det är samtidigt ingen som tvingar en att köpa det allra nyaste, hetaste och bästa. Anpassa utgiften efter plånboken. Återigen, svårare än så är det inte.

:4skrika

Edit: Stackars? :va
du är fan helt körd i skallen jag har själv lagt alla pengar på hojen o jag kör vilken hoj jag vill kommer jag undan billigt så gör jag det och många andra och om du är redo att pynta ut en hel förmögenhet till staten så är du jävligt dum tycker synd om dig

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:38
Hej hej alla trevliga premiebetalare! Ni som anser att det är fel att skriva försäkringen på ngn annan...

Jag funderar på att göra det... MEN bara ha TRAFIK-försäkring... så om jag skulle klota dylikt så får jag inga pengar... right? Då drabbar det ingen! förutom mej själv då som går back på.. ja mycket pengar...

Då förstör jag bara för mej själv och då ev. den aktuella försäkringstagare...
så det så! :tungan

Ett dödsfall kostar miljoner, en invaliditet än mer. Räcker det som fakta eller behöver du mer?

Och till er andra som har så pressad ekonomi: Skaffa ett extrajobb eller gör något annat vettigt med livet.
Era nuvarande argument är sämre än det nedan:
"Jag tänkte köpa en ny plasma-TV imorgon, men jag har inte riktigt råd att köpa den. Är det ok att backa in min feta pickis till elgiganten och sno en? Det är ju bara ett stort företag som lider. PS. min pickis är bara trafikföräkrad på pappa så det kostar ju inte bolaget nått om jag kvaddar DS."

:zpy

//jaG

hållundan
2005-03-17, 23:40
du är fan helt körd i skallen jag har själv lagt alla pengar på hojen o jag kör vilken hoj jag vill kommer jag undan billigt så gör jag det och många andra och om du är redo att pynta ut en hel förmögenhet till staten så är du jävligt dum tycker synd om dig
Hoho. Du är rar du.

:pannkyss

En liten poängtering då, om du är som du uppenbarligen är. GE FAN I ATT GNÄLL DÅ. Fucko.

Edit: Var kommer staten in i denna diskussion?

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:41

Men nu är ju inte folksam, trygg hansa eller If staten. Dom är ju privata bolag med vinstkrav.

Eftersom du tycker att det är så dyrt att försäkra och kan ju såklart skapa ett system med billigare premier (tillåt mig småle) så varför startar du inte "Warriors ascoola försäkringar AB" och testar? Jag vill ha en premie på 600 om året och betala inget i självrisker. Ordnar du det?

//jaG

wavesurf
2005-03-17, 23:43
kvaddar man så kvaddar man,
då spelar det riktigt ingen roll om bågen står på en själv eller på sin far.

rozen
2005-03-17, 23:45
Ett dödsfall kostar miljoner, en invaliditet än mer. Räcker det som fakta eller behöver du mer?

Och till er andra som har så pressad ekonomi: Skaffa ett extrajobb eller gör något annat vettigt med livet.
Era nuvarande argument är sämre än det nedan:
"Jag tänkte köpa en ny plasma-TV imorgon, men jag har inte riktigt råd att köpa den. Är det ok att backa in min feta pickis till elgiganten och sno en? Det är ju bara ett stort företag som lider. PS. min pickis är bara trafikföräkrad på pappa så det kostar ju inte bolaget nått om jag kvaddar DS."

:zpy

//jaG

Kostar ett dödsfall/invaliditet er/dej MER om den står på någon annan än mig själv??? Ja tack skulle vilja ha lite mer fakta? För jag tvivlar på att du får förhöjd premie om jag skulle dö med försäkringen på mig eller försäkringen på ngn annan... Snarare som tidigare nämnt i tråden borde din försäkring bli billigare då dödsfallet var på en äldre person... :7peta

warrior
2005-03-17, 23:45
Men nu är ju inte folksam, trygg hansa eller If staten. Dom är ju privata bolag med vinstkrav.

Eftersom du tycker att det är så dyrt att försäkra och kan ju såklart skapa ett system med billigare premier (tillåt mig småle) så varför startar du inte "Warriors ascoola försäkringar AB" och testar? Jag vill ha en premie på 600 om året och betala inget i självrisker. Ordnar du det?

//jaG
varför tar du o inte gräver ner dig själv. hitta dina egna fel innan du letar efter andras och till den andra nolla jag gnäller inte jag bad om råd ta o läs innan du ger dig in i en diskussion. punck

Suomalainen
2005-03-17, 23:47

Hahahaha... :rofl :lol :rofl Du är ju bara för go lilla gubben. Du har inte ens orkat läsa dom andra inläggen eller förstog du helt enkelt bara inte?? Tror du pengarna går till staten?

Ääähh... vafan är det sportlov nu igen i skolan? nån driver med oss...

G´natt

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:47
kvaddar man så kvaddar man,
då spelar det riktigt ingen roll om bågen står på en själv eller på sin far.

Que?

Om man kvaddar 100kkr hoj till flis och inte får ut en spänn av bolaget pga fusk eller om man får ny 100kkr-hoj efter att betalt en självrisk så är det väl skillnad eller?

Sen att fuskaren inte ska ha några pengar är ju en annan sak :fyllisar

//jaG

Sundance Kid
2005-03-17, 23:48
Kan vi inte bara ge upp å låta tråden dö....

Fuckon som dessa kommer aldrig att förstå/bry sig... :kocko

Må lopporna från 1000 kameler hemsöka deras armhålor! så tycker jag... å att dom vurpar lite å inte får några pengar!! :tungan

:fatta! :fatta! :fatta!

wavesurf
2005-03-17, 23:49
Warrior -

Trodde du inte diskussionen skulle flippa såhär hårt va ??

Riktigt kul folk blir så upprörda.
Tycker vi skiter i detta forumet, så vi kan sova lite,
för imon ska vi jobba och dra in massa en massa pengar till staten.
Låter mysigt ! :tomten

t-rex
Odlas det kompletta idioter någonstans i en grotta?

3000/månad, du är den absolut kassaste skenförsäkrare någonsin, alla kategorier.

Finns det verkligen folk som har så liten kuk att de inte kommer på fråga att köra annat än en '05 med chickenstripes?

rozen
Que?

Om man kvaddar 100kkr hoj till flis och inte får ut en spänn av bolaget pga fusk eller om man får ny 100kkr-hoj efter att betalt en självrisk så är det väl skillnad eller?

Sen att fuskaren inte ska ha några pengar är ju en annan sak :fyllisar

//jaG

Nu säger du ju emot dej själv nu håller du ju med mej helt plötsligt???? :va

:tungan

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:50
varför tar du o inte gräver ner dig själv. hitta dina egna fel innan du letar efter andras och till den andra nolla jag gnäller inte jag bad om råd ta o läs innan du ger dig in i en diskussion. punck

1. Svårt att dels fylla gropen, dels ser jag ingen mening med det.
2. Mina fel är mina fel och så länge jag inte basunerar ut dom publikt som du gör (fucko), så har väl du lite med dom att göra?
3. Läser och läser. Ser du inte att jag quotar det som du tidigare skrivit i mina replys?
4. Jag diskuterar inte. Eftersom jag vet att jag har rätt (och kan svensk meningsuppbyggnad samtidigt) så sätter jag bara ner foten och markerar hur det borde se ut mellan hojåkare, släktet som inte skor sig på varann. Tillåt mig småle.

//jaG

warrior
2005-03-17, 23:51
Hahahaha... :rofl :lol :rofl Du är ju bara för go lilla gubben. Du har inte ens orkat läsa dom andra inläggen eller förstog du helt enkelt bara inte?? Tror du pengarna går till staten?

Ääähh... vafan är det sportlov nu igen i skolan? nån driver med oss...

G´natt
Haha... nää sportlov är det inget tal om! Men betalar de inte ut pensionärna snart? "Riktat till dig lilla gubben!" För att upplysa dig om något som heter skattet, kanske du aldrig har hört talas om? Jo, som sagt det mesta vi betalar innehåller ju skatter på ett eller annat sätt. Därav även att försäkringspremierna innehåller skatter och här kommer kruxet, visst fan går lite av pengarna till staten ändå?

HumAnyt
2005-03-17, 23:52
Student, betalar 130 000 kr för en hoj, 15 000 kr i försäkringar per år exkl hojen och är inte född med en silversked. Kanske en i guld? Om man har råd att äga en bil, en cross plus en 130 000 kr hoj så kan man inte skylla på att man är en "fattig student". Att försäkringspremierna är orimliga är det inget att diskutera om men det blir dyrare när inte alla är med och betalar. Skall man vara med och leka får man betala för sig, det tycker jag är ganska normalt men vad vet jag?

Har jag sagt att jag är en student?! jag har fast jobb och har lärt mej att den som spar han har! vilket du tydligen inte har. är 21 och har jobbat på samtliga lov jag har haft sen jag var 14, och minum 200 timmar i månaden (nu, inte när jag var 14 ;) ) då får man ihop en slant till slut om man inte super upp pengar och lägger ut dom på div saker, osv. Men varför när försäkringsbolaget säger att det är okej att den står på far, är det så farligt att göra det då allså? Jo jag har råd, känns som att slänga pengara i sjön bara... och jag hade kunna tänka mej att betala premien om den varit säg 20000-25000, men 50000 är hutlöst tycker jag.

Zeb_Macahan
2005-03-17, 23:52
Nu säger du ju emot dej själv nu håller du ju med mej helt plötsligt???? :va

:tungan

Noupp. Säger bara att det är skillnad på (förhoppningsvis) om hojen är rätt försäkrad eller ej när olyckan är framme.

Dock så smiter ganska många igenom skadereglerarens nät fortfarande. Det är relativt grovmaskigt.

//jaG

t-rex
2005-03-17, 23:53
Warrior -

Trodde du inte diskussionen skulle flippa såhär hårt va ??

Riktigt kul folk blir så upprörda.
Tycker vi skiter i detta forumet, så vi kan sova lite,
för imon ska vi jobba och dra in massa en massa pengar till staten.
Låter mysigt ! :tomten

Åfan, de dejtar..... Gulligt.

red rhino
försäkringen sjunker efterhand om man har den på sig själv. så de e bara att stå ut. som de säger smakar de så kostar de... körde på min fars hoj innan jag hade råd att skaffa egen, kanske inte så kul när alla polare drog iväg men å andra sidan så pröjsar de betydligt mer än vad jag gör i dags läge. :banana

Sundance Kid
Haha... nää sportlov är det inget tal om! Men betalar de inte ut pensionärna snart? "Riktat till dig lilla gubben!" För att upplysa dig om något som heter skattet, kanske du aldrig har hört talas om? Jo, som sagt det mesta vi betalar innehåller ju skatter på ett eller annat sätt. Därav även att försäkringspremierna innehåller skatter och här kommer kruxet, visst fan går lite av pengarna till staten ändå?

Fan va d måste svida när man inser att man har fel... eller? :rofl

Suomalainen
2005-03-17, 23:54

Jag är 24... :pannkyss

rozen
2005-03-17, 23:56
Noupp. Säger bara att det är skillnad på (förhoppningsvis) om hojen är rätt försäkrad eller ej när olyckan är framme.

Dock så smiter ganska många igenom skadereglerarens nät fortfarande. Det är relativt grovmaskigt.

//jaG

Jo men skillnaden försämrar inte sitsen för dej oavsett vem jag har försäkringen skriven på??? Eller hur? OM man nu bara har trafik försäkring så kan premierna omöjligt vis höjas för er andra? Jag får inte en spänn... bara en kvaddad hoj...

NoLimit
2005-03-17, 23:58

"Alla andra som har stöttat mig"

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! :kocko :kocko :kocko :kocko

Du är ju för skön, du!! Ni är ca tre stycken idioter med världens sämsta argument, som tror ni är stentuffa! Och mot er har ni i praktiken hela Sporthoj.com!!

Tillåt mig asgarva igen: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Snacka om att köra huvudet i väggen!!! :huvet Ni gör ju bort er själva så totalt att det knappt går att beskriva!!

Ett alldeles gratis tips till Warrior: vill du bli lite mer seröst bemött få du nog börja med lära dig använda stora bokstäver, punkt och kommatecken när du skriver. Låter lite dagis när du försöker hävda dig! :rullandeu
Gäller hela argumentationen förresten....

Att se på när dessa fuckon slänger ur sig det ena efter det andra i brist på hållbara argument är ju pinsamt!

rozen
2005-03-18, 00:00
"Alla andra som har stöttat mig"...........................

............................
Gäller hela argumentationen förresten....

Att se på när dessa fuckon slänger ur sig det ena efter det andra i brist på hållbara argument är ju pinsamt!

Är jag också ett fucko??? :tungan

t-rex
2005-03-18, 00:01
Jo men skillnaden försämrar inte sitsen för dej oavsett vem jag har försäkringen skriven på??? Eller hur? OM man nu bara har trafik försäkring så kan premierna omöjligt vis höjas för er andra? Jag får inte en spänn... bara en kvaddad hoj...

Din åldersgrupp kostar FSB en viss summa pengar/år. Utifrån detta sätter de premier för nämnda åldersgrupp.

Om du då sätter dig själv i en annan grupp får andra (=vi) betala mellanskillnaden.

Vad är svårt att förstå?

warrior
2005-03-18, 00:02
Det är konstigt när man frågar en fråga att ingen kan ge ett konstruktivt förslag.
E det så att alla ni är handlingsförlamade? Tror majoriteten av människorna på detta forumet är över 40. Dessa har antagligen ett stabilt jobb och kanske en älskarinna vid sidan om?! De har antagligen råd att betala sina premier! Men jag som inte har råd, varför kan inte låta mig skada mig om jag nu gör det? Det är ju som sagt upp till mig om jag vill köra fort och skada mig?! Det angår ju inte er! Men snälla om det finns små svackor i systemet så klart jag utnyttjar dessa! För i min situation som jag är nu så har jag inte råd att köra om premien står på mig! Som sagt jag älskar att köra hoj! Och det är vad det här forumet handlar om eller hur?! Rätta mig om jag har fel! Finns det någon person där ute som är vänlig och vill ge mig ett bra svar på frågan! Förresten vissa av er har kanske vid det här laget glömt vad frågan handlar om?

-Hjalmarsson-
2005-03-18, 00:02
Och du kör väl aldrig för fort heller!

Swedie
2005-03-18, 00:04
skiveri, som flickor. :)

Tråden kommer ingenstans.

t-rex
2005-03-18, 00:04
... För i min situation som jag är nu så har jag inte råd att köra...

Jag tog bort all onödig text. Hoppas det är ok.