PDA

View Full Version : SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!”

Galne Dansken
2005-03-14, 13:23
SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!” :banana

SMC satsar nu och söker ett stort antal sporthojs instruktörsämnen, letandet sker på bl. a www.sporthoj.com

”Vi ska utbilda ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som kommer att arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för oss sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen –> Galne Dansken!

”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Kandidater kan anmälda sig här på www.sporthoj.com/smc fram till 15 april.

Sedan kallas de bästa till Idolliknande intervjuer som kommer att hållas runt om i Sverige i början av maj. Den som klarar denna tuffa uttagning får sedan vara med på utbildning 2 – 5 juni på Kinnekulle Ring. Kursen kommer att innehålla pedagogik, fakta om motorcykelolyckor samt avancerad broms- och kurvteknik med tydliga kopplingar till körning i trafik.

Endast de som klarar av kursen kan efteråt kalla sig SMC Sporthojsinstruktör och blir en del av en mycket kompetent och exklusiv skara utvalda hojåkare – som i sin tur ska arrangera kurser på t. ex. banor runt om i Sverige.

Syftet är att olyckstalen kommer att minska för den mest utsatta gruppen, de som kör sporthoj

Vill Du veta mer?
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/press/nyheter.asp?dw=d&n=228
eller
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/022-022-205.pdf
eller - Häng med i tråden här….

eller anmäld intresse direkt på www.sporthoj.com/smc …

Mattias
2005-03-14, 13:35
Jag vore som klippt och skuren för jobbet, men är det kul då?

CorbenDallas
2005-03-14, 16:50

Det är ett skitgöra o alla klagar på att det är för dyrt :tungan

X-up
2005-03-14, 16:50
Verkar Bra initiativ. Skulle man ha en chans tror ni, en vanlig landsvägsjocke som kör lite bana varje säsong? Har iofs kört 2-hjuliga fordon sedan 2 års ålder utan att klota. Kalla mig feg, eller kalla mig duktig! :tungan

Jobbar ju som produktionstekniker, så att lära ut ingår ju redan i mitt arbete.

/X-up

GSXR1100R
2005-03-14, 17:33
Några frågor först.

1. Måste man ha gatreggad hoj?
2. Vilka datum är aktuella?
3. Blir kunderna rädda om dom ser att instruktören har skrapat ställ?

Webspy
2005-03-14, 17:48

Var det inte du som höll dig på hjulen förra året?

Tycker det verkar intressant. Har ju tom köpt en gathoj - och är dessutom en utomordentligt normal person. Anmäler mig snarat !

Bra initiativ !

GSXR1100R
2005-03-14, 17:52
Var det inte du som höll dig på hjulen förra året?

Tycker det verkar intressant. Har ju tom köpt en gathoj - och är dessutom en utomordentligt normal person. Anmäler mig snarat !

Bra initiativ !Jag körde omkull på MM igår :gnissla

TwinSucker
2005-03-14, 21:30
Inskickat...

Galne Dansken
2005-03-14, 21:59
Några frågor först.

1. Det får vi kolla upp

2. Vecka 22 torsd -> sönd. är utbildningen på Kinnekulle.

Sen är det frågan hur mycket körninger som Du som Instruktör eller dit lokala SMC Län vill arrangera. Du kanske blir ganska åksugen och vill hjälpa dine andra sporthojs instruktörs kollegor i andra Län - med deres övninger.

Vi ve ha folk som vill ta och vågor att ta i - som fixar körninger och ser möjligheter innanom SMC´s reglar (och funkar dom inte bra - får man väll se över dom sen!)

(Jag vett instruktörer som körer varje måndag kväll - och sen ofta lördagar.. (sen finns det ju dom som kör mycket mindra)

3. Gissar att kunderna kommer se Instruktörna som ett spegel av verkligheten - om inte är instruktörna inte trovärdiga - eller hur?
Om du frågor om vi fixar nya skinnställ till instruktörna är det något annat :D

GSXR1100R
2005-03-14, 22:49
1. Det får vi kolla upp

2. Vecka 22 torsd -> sönd. är utbildningen på Kinnekulle.

Sen är det frågan hur mycket körninger som Du som Instruktör eller dit lokala SMC Län vill arrangera. Du kanske blir ganska åksugen och vill hjälpa dine andra sporthojs instruktörs kollegor i andra Län - med deres övninger.

Vi ve ha folk som vill ta och vågor att ta i - som fixar körninger och ser möjligheter innanom SMC´s reglar (och funkar dom inte bra - får man väll se över dom sen!)

(Jag vett instruktörer som körer varje måndag kväll - och sen ofta lördagar.. (sen finns det ju dom som kör mycket mindra)

3. Gissar att kunderna kommer se Instruktörna som ett spegel av verkligheten - om inte är instruktörna inte trovärdiga - eller hur?
Om du frågor om vi fixar nya skinnställ till instruktörna är det något annat :DOk jag har anmält mig men måste kolla med min kollega först, vi hade tänkt vara på MC semester i Norge V22, men om han är sugen på detta och får plats så är vi intresserade.

Kakan
2005-03-14, 23:02
:tummenupp bra ide anser jag....synd att man inte har kortet själv än men men det finns så många som är bättre än mej på att köra så jag överlämnar det åt dom....

Josef
2005-03-15, 00:08
Blir nog skoj!
När ung kan man vänta sig att få träffa IDOL juryn?

Lindén
2005-03-15, 10:28
Några frågor först.

lite skrapat måste väll stället vara om man vart med om lite..... skall jag lära mig o göra nått så vill ju inte jag göra det utav en som inte har erfarenhet! det e som å gå grund skolan o ha en plogbilsförare till o utbilda dig i religion....

GSXR1100R
2005-03-15, 11:07
lite skrapat måste väll stället vara om man vart med om lite..... skall jag lära mig o göra nått så vill ju inte jag göra det utav en som inte har erfarenhet! det e som å gå grund skolan o ha en plogbilsförare till o utbilda dig i religion....Jag kan lära er hur man vurpar...

Mackz
2005-03-15, 13:23
Jag kan lära er hur man vurpar...

Jag också, vet många skitbra sätt...

Kungen
2005-03-15, 15:46
Det är ett skitgöra o alla klagar på att det är för dyrt :tungan

DU säger det är ett skitgöra. Hur vet du det är ett skitgöra ?
Har DU varit instruktör för SMC ?

DU klagar över det är dyrt. + en del till men inte alla som du skriver.
Men om man ser till vad man får för pengarna hos SMc skåne är det skitbilligt.
kör du med danskarna får du betala MER för ren bantid. här får du en hel utbildning

på vår hemsida ser du hur vi får fram siffrorna till dagarna. allt är enkelt plus och minus.

Manne
2005-03-15, 15:54
what´s in it for me? Om man skulle signa upp alltså? Är det tal om nån deg eller är det ideellt(stavning)?

Galne Dansken
2005-03-15, 16:21
what´s in it for me? Om man skulle signa upp alltså? Är det tal om nån deg eller är det ideellt(stavning)?

Det är ideellt (stavning) :tummenupp

Sen är det idag skillnader mellom olika ställen i Sverige (SMC).. Som huvudregel ges mil ersättning (statens takster).
Några koster på sig Traktamente - andra ser det som prioritet att hålla deltagerpriset nere...

Tänk istället att det vi gör nu är att bygga hur vi vill ha det i framtiden - och vi får väl ha kurser med olika (ekonomisk) inriktning.

Idag finns inga sponsring/tillskot av däck, olja, skinnställ, etc., - men, risken finns väll att vi frågor någon om sponsring..

California Superbike School kommer under årets gång att ha en kurs speciellt vart Sporthoj Instruktörna kan ha möjlighet att delta på "special conditions" - syftet för dom är bl. a att kolla om det finns några som har talang att gå vidare och jobba för att bli CSS Instruktör -
och då blir det kommercielt att jobba som Instruktör!

andersson_81
2005-03-15, 16:27
Verkar Bra initiativ. Skulle man ha en chans tror ni, en vanlig landsvägsjocke som kör lite bana varje säsong? Har iofs kört 2-hjuliga fordon sedan 2 års ålder utan att klota. Kalla mig feg, eller kalla mig duktig! :tungan

Jobbar ju som produktionstekniker, så att lära ut ingår ju redan i mitt arbete.

/X-up

skulle inte kalla dig något av det, men det skulle ju kunna vara så att anledning till att du inte klotat någon gång är att du helt enkelt inte kört tillräckligt länge på gränserna. :7peta

CorbenDallas
2005-03-15, 17:52
DU säger det är ett skitgöra. Hur vet du det är ett skitgöra ?
Har DU varit instruktör för SMC ?

DU klagar över det är dyrt. + en del till men inte alla som du skriver.
Men om man ser till vad man får för pengarna hos SMc skåne är det skitbilligt.
kör du med danskarna får du betala MER för ren bantid. här får du en hel utbildning

på vår hemsida ser du hur vi får fram siffrorna till dagarna. allt är enkelt plus och minus.

Ironin ÄR död...
Kolla smilisen Kungen! (Det var den här jag använde -> :tungan ) Jag ironiserar över mig själv (eller så var i alla fall tanken). Det var mao inte min mening det skulle missuppfattas.
Och ja, jag har kört som instruktör/föråkare för SMC tänka sig...

PS. Ni som tänker missuppfatta mitt inlägg längre upp, hoppa över det är ni snälla... DS

Mattias
2005-03-15, 18:02
Jag blev avskräckt i alla fall.

Bingo
2005-03-15, 18:37
ja kAn lERa ut Hu maN dra SNüTen pÅ baKAn :crash

CorbenDallas
2005-03-15, 18:57
Jag blev avskräckt i alla fall.
Ja, det är inte lätt det här med intör-nät...

ZoulFly
2005-03-15, 19:23
Ok jag har anmält mig men...

Cool, då är vi fler gamlingar som kan åka runt där och trilla :)

GSXR1100R
2005-03-15, 21:55
Cool, då är vi fler gamlingar som kan åka runt där och trilla :)Kanon :tummenupp

MC Doktorn
2005-03-16, 18:07
[QUOTE=Galne Dansken]SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!” :banana

SMC satsar nu och söker ett stort antal sporthojs instruktörsämnen, letandet sker på bl. a www.sporthoj.com

”Vi ska utbilda ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som kommer att arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för oss sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen –> Galne Dansken!

”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Jag ställer upp men är dyr i drift

Galne Dansken
2005-03-18, 17:23
Måste åka lite skidor oxå - så jag är troligen borta från sporthoj fram till påsk-söndag - troligen finns det inte internet i backen......

SM 570 RR
2005-03-20, 09:30
SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!” :banana

Sedan kallas de bästa till Idolliknande intervjuer
Får man välja själv vilken låt man ska sjunga?

vildkanin
2005-03-20, 17:17
jag känner mej kallad.

Claus Diseth
2005-03-20, 19:43
Får man välja själv vilken låt man ska sjunga?
Man får kun synge "California Dreaming". Beach Boys, var det vel :-)

EazyLiving
2005-03-22, 17:07
Man kan ju undra lite... Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna? Skulle faktiskt vara skoj att för en gång skull få lite uppskattning från SMC för att man valt sporthoj istället för kuståååm eller tråkbumse? Framför allt eftersom man jobbat i motvind med sporthojskurserna i snart 3 år nu (och snart 10-talet år med kurv- och bromskurser) och faktiskt bör ha en kick framåt för att orka med ännu ett år i kustååm/bumse/guldvinge/sidovagns/dansbands motvinden.

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland

Måste åka lite skidor oxå - så jag är troligen borta från sporthoj fram till påsk-söndag - troligen finns det inte internet i backen......

Psychobiker
2005-03-23, 00:20
Jag har anmält mig, har ju gått den vanliga instruktörskursen sen tidigare, hoppas man får gå denna också...

Håller med EazyLiving, det finns ju mycket dugligt folk redan, man borde kanske ha checkat intresse med dom också...

/Pajje

highside
2005-03-23, 21:06
Alla får anmäla sig! Även erfarna instruktörer.

Jag har anmält mig, har ju gått den vanliga instruktörskursen sen tidigare, hoppas man får gå denna också...

Håller med EazyLiving, det finns ju mycket dugligt folk redan, man borde kanske ha checkat intresse med dom också...

/Pajje

Nysse
2005-03-23, 21:32
Man kan ju undra lite... Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna? Skulle faktiskt vara skoj att för en gång skull få lite uppskattning från SMC för att man valt sporthoj istället för kuståååm eller tråkbumse? Framför allt eftersom man jobbat i motvind med sporthojskurserna i snart 3 år nu (och snart 10-talet år med kurv- och bromskurser) och faktiskt bör ha en kick framåt för att orka med ännu ett år i kustååm/bumse/guldvinge/sidovagns/dansbands motvinden.

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland

Håller med!!! Som jag har förstått så är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?

Reserverar mig mot ev faktafel eftersom det är min egen uppfattning.

/

Jåke
2005-03-23, 21:45
Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna?

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland
Kanske för att alla inte håller måttet rakt av? Det kanske finns duktigare personer nån annanstans? Man kanske inte har koll på alla? Man kanske vill ha bara sina polare med?

Sen är det väl upp till dessa att anmäla sig här nu då. Rimligen borde ju alla som redan kört nåt liknande klara uttagningen galant, eller?

Själv tycker jag det är kasst om (att, misstänker jag) vissa har "fribis", då kan man istället tala om att man har ett antal platser att fylla upp förutom de instruktörer man redan tagit ut...

Josef
2005-03-23, 22:50
Håller med!!! Som jag har förstått så är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?

/

På vilket sätt är vi godkända och för vad?
SMC Uppsala ordnar fortbildning precis som vilket annat distrikt som helst. Visserligen mycket oftare än alla andra och med mer action an de flesta men på precis samma villkor. Känns lite skumt att på Sporthoj.com få kritik för att ordna för många tillfällen på bana i stockholmsområdet :3freak

BMW-Klubben har eg inget att göra med SMC annat än att flera av instruktörerna är aktiva i både SMC-Uppsala och BMW-Klubbens stockholmsdistrikt, att då ha ett visst lokalt samarbete gör att vi kan anordna fler fortbildningar öppna för alla, medlemmar eller ej.
IF godkänner BMW-Klubbens körningar eftersom dom tror att det finns pengar att tjäna på det, vad är konstigt?

Jåke: Jag känner/tillhör ett gäng med folk som har alla förutsättningar att bli direktkvalade: Instruktörserfarenhet, tävlingsbakgrund, kontakter i juryn osv. ingen av oss har blivit tillfrågad annat än på Sporthoj och i MC-Folket så jag är rätt säker på att alla får komma till idol tryouts.

jesper
2005-03-24, 09:04

/

Jag tillhör smc uppsala och jag har inte hört något om att någon är direktkvalificerad eller att vi är gokända av något försäkringsbolag. Vad menas förresten med att man är godkänd av ett försäkringsbolag :va Vi får söka precis som alla andra. Varifrån kommer detta rykte?

För att sen kommentera EasyLiving: jag tycker det är synd att du är missnöjd över att inte ha blivit kontaktad direkt bara för man har varit engagerad tidigare. Det är väl den typen av särbehandling som man inte vill ha, eller?

Se det positiva i det hela istället att smc håller på att få upp ögonen för sporthojsnissar också och att smc nu försöker göra något åt dom problem som faktiskt finns! Visst, alla kan ju inte tycka att allt som smc gör är bra men man måste ju börja nånstans, sen får man försöka ändra det som är dåligt så att det blir så bra som möjligt :)

TwinSucker
2005-03-24, 09:41
eller att vi är gokända av något försäkringsbolag. Vad menas förresten med att man är godkänd av ett försäkringsbolag :va

Jag tror att det är folk som har missuppfattat det hela lite...jag är inte så involverad i SMC men en del har jag läst mig till.

Jag tror att det folk räknar som godkänd är det här med att SMC är godkända som fortbildare hos några FB (FörsäkringsBolag) Jag vet som exempel att TH godkänner bankörning så länge det är i SMC:s regi annars är det lika med noll.
Det som jag oxå vet är att från och med i år så sammarbetar SMC tillsammas med Folksam där SMC-medlemar får om jag inte minns fel 10% rabatt på försäkringen + att Folksam har skrivit om sina villkor va det gäller bankörning.

Jag har fått uppfattningen av att anledningen till att Folksam numer godkänner bankörningar i alla (kanske finns några villkor som jag inte har hört talas om) former är för att få mer försäkringstagare att lära sig att hantera sin hoj under ordnade omständigheter. Helt enkelt att få bort en del av buskörandet från gator och få mer hojåkare att öppna ögonen för bankörning istället vilket man lär sig så mycket mer på än att bara busa runt på allmäna vägar.

Det här bara mina teorier om hur det ligger till...så det kan va helt fel oxå :hihi

//TwinSucker

Jåke
2005-03-24, 10:39
Jåke: Jag känner/tillhör ett gäng med folk som har alla förutsättningar att bli direktkvalade: Instruktörserfarenhet, tävlingsbakgrund, kontakter i juryn osv....
Jag med...

Sen tycker jag oavsett det är positivt att man tar tag i saken och att SMC faktiskt erkänner att den lilla klicken sporthojsåkare existerar (jodå, det är ganska få som kör GSXRRZXYZF...) och har ett behov.

Vad jag tycker om resten är bara en åsikt, ingen sanning så länge inte fler än två till tycker lika :tungan

Galne Dansken
2005-03-27, 01:56
Du som redan är SMC Instruktör, skal ha fått information om sporthojs instruktörs utbildning av dit läns instruktörs ansvariga! Har du inte fått detta bör du ta tag i denna och klaga på!

Sålunda har vi sökt att få Ni som finns därute och som har jobbat bra för saken i flera år, med på vagnen **

DOCK utan att ge några fribiljetter till någon – vi vett först hur hög nivån blir når ansöknings tiden går ut. Ju flera duktiga som söker, ju bättra nivå – givetvis.

Det är SMCs ”sporthojs prokjekt” som håller i projektet. Kursen kommer arrangeras praktisk av folk från SMCs Instruktörs Utbildningsgrupp, som tar förstärkning av Instruktörer från SMC Skåne & Stockholm – som bilden är just nu!

** Micke – ge inte upp – det är nu att Ditt och dina assistenters jobb ska bli till glädja och nyttja för oss alla.. (Jag fattar fortfarande inte varför att flera av körningarna på Svista inte är SMC aktiviteter!!)

Galne Dansken
2005-03-27, 03:13
....Som jag har förstått så ...

SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.

...Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

/

KORREKTION: bl. a är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens trafiksäkerhets övningar på inhägnat tävlings område redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag 2004.

- detta för att kurserna följar dom riktlinjar som SMC har för såna övningar. Och att SMC Uppsalas Läns Instruktörs Ansvariga har godkännt kurserna.

- Alla län i Sverige har exact samma möjlighet.

Tyvärr har vi i sporthojs projektet inte resourcer att ringa, faxa, skriva, etc. till alla - vi kör "effektivt på internet" i stället - och vi får hoppas att dom flesta tycker detta går bra!!

Försäkringsbolagen, har generellt 2004, varit nöjda med dom låga skadesfrekvenser som SMCs övningar på bana har haft. Sålunda har bolagen stödjat SMCs jobb med trafiksäkerhets fortbildning även på bana.
Det känns som att SMC har samma positiva möjlighet även 2005.

Psychobiker
2005-03-28, 19:54
Du som redan är SMC Instruktör, skal ha fått information om sporthojs instruktörs utbildning av dit läns instruktörs ansvariga! Har du inte fått detta bör du ta tag i denna och klaga på!

Jag har precis flyttat, och bytt disktrikt, så jag tror jag ramlat lite mellan stolarna. Vi får se hur det går, den som lever får se.

/Pajje

EazyLiving
2005-04-09, 17:21
** Micke – ge inte upp – det är nu att Ditt och dina assistenters jobb ska bli till glädja och nyttja för oss alla.. (Jag fattar fortfarande inte varför att flera av körningarna på Svista inte är SMC aktiviteter!!)

Vi har allt försökt få till godkännande från flera håll, även SMC. Från SMC's håll sas det då att Stockholms kurser var nog och att vi inte behövdes. Bäst repons har vi fått från LF men tyvärr satte högre BMW och Kuståmintresserade chefer stopp för samarbetet i själva slutskedet.

Jag har även varit med och försökt få Ducceklubbens bankörningar godkända av SMC och försäkringsbolagen. Att man bedriver utbildning och kan ha 60-70 deltagare per gång över 15-talet banåkningar per år och nästan inga olyckor alls (klart mindre än SMC's egna kurser) hjälpte inte. SMC sanktionerade då inte annat än sina egna körningar och att SMC godkände våra körningar var ett av gundkraven från försäkringsbolagen.

Om det nu ligger rätt i tiden att utbilda sporthojsåkare så är jag mer än gärna med och försöker få till något vettigt.

/Micke

Nogger
2005-04-14, 06:58
Jag måste ju va som klippt och skuren för det här, jag har ju
gjort det mesta på hojen och bredvid hojen :rolleyes: Eller vad
säger du Jesper ???

SMC söker ”100 sporthojs
Instruktörer!” :banana

Sedan kallas de bästa till Idolliknande intervjuer som kommer att hållas runt om i Sverige i början av maj. Den som klarar denna tuffa uttagning får sedan vara med på utbildning 2 – 5 juni på Kinnekulle Ring. Kursen kommer att innehålla pedagogik, fakta om motorcykelolyckor samt avancerad broms- och kurvteknik med tydliga kopplingar till körning i trafik.

Endast de som klarar av kursen kan efteråt kalla sig SMC Sporthojsinstruktör och blir en del av en mycket kompetent och exklusiv skara utvalda hojåkare – som i sin tur ska arrangera kurser på t. ex. banor runt om i Sverige.

Syftet är att olyckstalen kommer att minska för den mest utsatta gruppen, de som kör sporthoj

Vill Du veta mer?
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/press/nyheter.asp?dw=d&n=228
eller
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/022-022-205.pdf
eller - Häng med i tråden här….

eller anmäld intresse direkt på www.sporthoj.com/smc …

SMoto
2005-04-14, 14:15
ja, imorgon är väl deadline?
Ska bli spännande och se vilka som kommer med :)

Galne Dansken
2005-04-14, 14:25
Jag måste ju va som klippt och skuren för det här, jag har ju
gjort det mesta på hojen och bredvid hojen :rolleyes: Eller vad
säger du Jesper ???

Risken finnzz :D

Dock är inte jag som styr - se till att få lagt intress anmälan in NU - dörren stängs d. 15´ende....

Teddy
2005-04-14, 15:13
Varning! Idéellt arbete är skitgöra för ansvarskännande eldsjälar med otack som lön. Många timmar med mycket arbete och liten tid över till eget nöje. Jag tycker faktiskt att du borde söka!

R2
2005-04-14, 15:15
ja men inte får man väl reda på detta imorrn?

SMoto
2005-04-14, 15:15
Gjorde det för en månad sen

Vi vill ju höra hur många ansökningar som kommit in när ni räknat alla 2 eller de i högen :D

Risken finnzz :D

Dock är inte jag som styr - se till att få lagt intress anmälan in NU - dörren stängs d. 15´ende....

Galne Dansken
2005-04-18, 16:52
Tack för alla ansökningar - jätte roligt att SÅ mycket duktigt folk har sögt :tummenupp

Vi kommer dom nästa 2 veckor att gå igennom alla ansökningar - och därefter börja att ta kontakt med dom 100 som vi kommer erbjyda plats på kursen.

- Jag kommer bli lite trög på att svara här på sporthoj dom närsta dagarna - men, det går säkert bra.. :va

Psychobiker
2005-04-20, 20:31
Tack för alla ansökningar - jätte roligt att SÅ mycket duktigt folk har sögt :tummenupp

Vi kommer dom nästa 2 veckor att gå igennom alla ansökningar - och därefter börja att ta kontakt med dom 100 som vi kommer erbjyda plats på kursen.

- Jag kommer bli lite trög på att svara här på sporthoj dom närsta dagarna - men, det går säkert bra.. :va

Skulle det inte först göras en intervju, och sedan plockas ut 100, eller hoppar ni över det steget?

/Pajje

Jåke
2005-04-20, 20:47
Kommer ni inte tala om för oss andra varför vi inte platsade?

SMoto
2005-04-25, 16:39
Skulle det inte först göras en intervju, och sedan plockas ut 100, eller hoppar ni över det steget?

/Pajje

Tror nog det kan sållas ordentligt redan på ansökningarna, om det blir så mycket som 100 intervjuer så är det ett jäkla jobb med.

Bingo
2005-04-25, 22:17
Kommer ni inte tala om för oss andra varför vi inte platsade?Nope, det är så mycket jobb att skriva en positiv slutrapport för projektet att ni inte hinns med. Slutrapporten kommer att peka på en massa positiva, men svårmätbara, saker som uppnåtts och bevisa att det var ett bra projekt - väl värt de resurser som använts.

Jåke
2005-04-26, 07:51
Nope, det är så mycket jobb att skriva en positiv slutrapport för projektet att ni inte hinns med.
Så kallad lögn och förbannad dikt? :tungan :hihi :3freak

Man kan inte skriva en slutrapport förrän ett projekt är slutfört. I detta fall efter minst ett par år när man sett om det gav nåt resultat :lol

GSXR1100R
2005-05-03, 15:56
Hur går det med uttagningen :confused: Jag vill ha besked så jag kan planera min semester.

Psychobiker
2005-05-05, 20:53
Det kommer väl nån form av offentligt besked när uttagningen är klar så man vet om man inte platsade, typ ett inlägg här eller nått...

/Pajje

GSXR1100R
2005-05-11, 13:36
Jaha hur blir det nudå :va

Webspy
2005-05-11, 13:41
Jaha hur blir det nudå :va

Verkar som om du o jag inte passade..... Vi får gå runt i depån o visa hur man ska göra istället. vara lite "förståsigpåig"

GSXR1100R
2005-05-11, 14:27
Verkar som om du o jag inte passade..... Vi får gå runt i depån o visa hur man ska göra istället. vara lite "förståsigpåig"Jag tror att dom såg mitt besök i bollhavet i söndags :gnissla

Psychobiker
2005-05-16, 21:55
Ha! jag kom med, ska bli skitkul, kanske fler som fått mail idag?

/Pajje

Swedie
2005-05-16, 22:02
Jodå! Jag kommer inbefinna mig på plats, dock på kryckor...

Swedie
2005-05-16, 22:08
Fast det är väl inget hinder? Det har ju Kungen visat att det inte är. :rofl
Kommer inte riskera något. Vill att foten ska vara läkt till race i början av Juli.

Psychobiker
2005-05-16, 22:24
Ja, då syns vi den 2:a då. Ska bara se till att få ledigt också, men får jag inte det skiter jag på chefens skrivbord och säger upp mig :D

/Pajje

Nitrous
2005-05-16, 22:24
Jag fick också post idag.

Ja du fick väl reklamerbjudande från ICA som alla andra "svennes" :hihi

Men jag fick ett överaskande mail från SMC :tummenupp

/Nitrous

Catman
2005-05-16, 22:29
Jag fick också positivt besked idag...
Dock är det lite sent tycker jag. Får se hur det blir med semesteransökan nu... :(

jesseboy
2005-05-16, 22:38
Jag har även jag fått en kallelse.
Frågan är bara hur jag ska ha råd att åka ända från Skellefteå...
Ingen annan från norr som ska ned som jag kan samåka med???

Psychobiker
2005-05-16, 23:02
Jo, lite sent var det ju, hade redan ställt in mig på att det inte blev nått och börjat planera andra aktiviteter, så tjejen blev lite ledsen, men så är det ibland.

jesseboy
2005-05-16, 23:07
Just ja... Kan man köra oreggad tävlingshoj eller måste jag jaga en att låna?

Rhino
2005-05-16, 23:12
Jag fick också mail i dag!

Ska bli skoj!

R2
2005-05-16, 23:23
fick även jag ett besked idag, men även för mig uppstår problemet med reggad hoj.
Min blade är ju reggad men står fast i designprojektet..
Och R1an är inte reggad..
har mailat om detta,,,

ZoulFly
2005-05-16, 23:38
Jepp, jag slank med jag oxå. Kan iofs oxå känna att framförhållningen är i snävaste laget...behöver stuva om en del med barn och hej och hå. Dessutom måste jag låna ihop till en reggad hoj, vilket jag utgår att man behöver ha, men det löser sig alltid.

*Superlight*
2005-05-17, 03:45
Javisst var det ett trevligt brev som dök upp i mailboxen igår och vände den dagen till en bra dag:Rockbanan

Kommer att bli hur intressant och kul som helst!!!

Nån fler skåningar här på sporthoj.com som också ska dit???

/Peter

Catman
2005-05-17, 07:10
Just ja... Kan man köra oreggad tävlingshoj eller måste jag jaga en att låna?

klippt ur brevet:
Fordonet:
Motorcykeln skall vara i trafiksäkert skick, registrerad, skattad och försäkrad. Eftersom vi kommer att köra en hel del skall däcken vara bra och motorcykeln fulltankad.

Psychobiker
2005-05-17, 09:31
Det nämndes även att försäkringen gäller eftersom det är SMC som håller i det, gäller det if och trygg-hansa också då?

/Pajje

Psychobiker
2005-05-17, 09:32
Javisst var det ett trevligt brev som dök upp i mailboxen igår och vände den dagen till en bra dag:Rockbanan

/Peter

Yep, fast jag är ju utflyttad, så nån samåkning är inte funkis, men vi kan ju dela med oss av vår fina dialekt på kursen :hihi

Nitrous
2005-05-17, 09:33
Det nämndes även att försäkringen gäller eftersom det är SMC som håller i det, gäller det if och trygg-hansa också då?

/Pajje

Japp, IF och Trygghansa gäller när det är en SMC anordnad körning.

/Nitrous

Dino Velvet
2005-05-17, 09:39
Någon som är sugen på att flytta åt mig den helgen så jag kan åka på kursen :(

Fan, jag får tok-jobba den veckan om allt ska hinnas med.

Är detta enda utbildningstillfället?

Kungen
2005-05-17, 10:30
Jag skall upp.

/Peter

R2
2005-05-17, 11:58
Jag har mailat och frågat om detta med banhoj (oreggat)
den funkar inte varken på utbildningen eller senare.
så jag har tackat för mig.

Psychobiker
2005-05-17, 12:05
De har dom förmodligen inte hunnet med. Och man kan ju sitta och blåljuga i en intervju också om man vill det.
Det skall ju sållas lite på utbildningen på kinnekulle också, så det blr nog rätt folk tillslut.

/Pajje

Freppa
2005-05-17, 12:52
R2 - Jupp, fick reda på samma sak. Skall se om jag kan få låna en hoj, annars står jag också över. Synd, hade varit skoj (men tänker inte köpa en gatureggad hoj bara för detta)

R2
2005-05-17, 13:25
R2 - Jupp, fick reda på samma sak. Skall se om jag kan få låna en hoj, annars står jag också över. Synd, hade varit skoj (men tänker inte köpa en gatureggad hoj bara för detta)
javisst är det tråkigt, hade vart skitkul ju..
men jag har inga planer på att åka gata alls igen så gathoj blir det inte.
Freppa, vi får knuffas på bana ändå :-)

Freppa
2005-05-17, 13:29
javisst är det tråkigt, hade vart skitkul ju..
men jag har inga planer på att åka gata alls igen så gathoj blir det inte.
Freppa, vi får knuffas på bana ändå :-)

You are now my number one Knuff-priority :) :fyllisar

(Har en kamrat som kan låna mig en gatuhoj mot att jag betalar skillnaden mellan halv/helförsäkring. DÅ blir det genast lite intressantare....)

Santo
2005-05-17, 13:38
Jahopp, jag kom oxo med. (Undrar hur många som sökte?). Jobbigt att jag inte har en hoj för tillfället :huvet .

...fan måste fixa det... vilken tur att de har bra framförhållning... nu har man ju hur mycket tid som helst på sig att fixa hoj :3freak

CorbenDallas
2005-05-17, 14:43
Risken finns... :tungan

Jag är lite nyfiken på dom krav som ställs. Vad är det egentligen som gäller?

Marcus
2005-05-17, 14:45
Jo, jag har oxå fått post idag. :)

Kul med fler från Göteborg, jag ska också med upp!

/Marcus

Roggocop
2005-05-17, 19:11
Trevligt med goda nyheter, jag har en plats på släp från Uppsala om intresse finns. Gott om tid till planering :3freak

Jimmyretta
2005-05-17, 20:46

/Peter

Jag ska med. :) köra tillsammans upp??

/ J

Nitrous
2005-05-17, 20:54
Joppedida...

Jag ska dit!

/Nitrous

SMoto
2005-05-17, 23:09
hehe...ses där :D

*Superlight*
2005-05-18, 01:18
Jag ska med. :) köra tillsammans upp??

/ J

Det kan vi ju göra :)

Det blir ju några till här nerifrån, vet dock inte om alla kör hoj upp men vi som gör det kan ju ta sällskap.

Jag och min sambo tänker köra upp på torsdagen.

Jimmyretta
2005-05-18, 09:16
Det kan vi ju göra :)

Det blir ju några till här nerifrån, vet dock inte om alla kör hoj upp men vi som gör det kan ju ta sällskap.

Jag och min sambo tänker köra upp på torsdagen.

Ok, jag ska också upp på torsdagen, så jag hänger gärna på. Tänkte också köra bågen upp.

Jag hör av mig via PM.

/ jimmy

Triggerhappy
2005-05-18, 14:44
Står i valet å kvalet......de kräver 3år´s engagemang....hmmmm

Avarage
2005-05-18, 16:12
Vete f-n hur det gick till men jag åker upp på torsdg kväll från Gbg. Skall försöka fixa en släpkärra. Ordnar det sig finns det säkert plats för en båge till samt i bilen.

Har funderat lite på om jag skall köra hoj upp eller ta den på släp men man börjar ju bli lite till åren och därmed bekväm av sig. Man får ju med sig mer pryttlar i en bil så som ombyten, regnkläder, lunchmat mm.

Fan, jag börjar nog bli RIKTIGT gammal! :huvet

Hade detta varit för 5-10 år sedan had ejag inte ens funderat på att åka kontainer! :gnissla

Nåväl, om det finns någon från Gbg med omnejd som också skall deltaga på kursen och vill dela släp/soppa så är det bara att PM:a.

Det här skall bli skitkul! :yoparty

Mvh!
// Niklas

Otee
2005-05-18, 16:23
Ännu en skåning som skall upp. Dock hade jag tänkt att köra bil upp, får plats med en hoj till i skåpet så är någon sugen så hör av er via PM.

Catman
2005-05-18, 22:53
Då var det klart då!!!
Ledigt från jobbet och godkänt av sambon. :yoparty

Jag och MC-Gurra åker på torsdag eftermiddag med bil o släp
Fler från Närke/Värmland som skall ner???

Hmmmm funderar på att starta en tråd om vi som skall ner så man kunde presentera sig lite innan det drar igång......

highside
2005-05-19, 08:51
Då var det klart då!!!

Hmmmm funderar på att starta en tråd om vi som skall ner så man kunde presentera sig lite innan det drar igång......

Om du gör det, så posta en länk i den här tråden.

SMoto
2005-05-19, 11:18
Jag åker med ner på torsdag eftermiddag/kväll, Jag tar bil och släp från Karlstad.
Möter gärna upp er typ Kr-hamn för vidare färd.
Jag är ensam med mitt ekipage om en till vill på färden?

Då var det klart då!!!

SMoto
2005-05-19, 11:48
Någon som vet om det hölls några intervjuer?
Eller är alla utplockade på ansökan??

Nitrous
2005-05-19, 11:54
Någon som vet om det hölls några intervjuer?
Eller är alla utplockade på ansökan??

Ingen intervju vad jag vet.
Men jag tror att alla som är på kursen inte kommer få uppdrag, skulle gissa att det kommer ske vissa intervjuer eller bedömningar på Kinnekulle.

Eller så har jag tokfel, rätta mig och slå mig isåfall.

/Nitrous

SMoto
2005-05-19, 12:10
varför kosta på 100 platser om man inte har som mål att få 100 godkända?
Sen om vissa kanske inte uppfyller deras krav och inte blir godkända av någon anledning är ju en sak....eller är jag fel ute?

Ingen intervju vad jag vet.
Men jag tror att alla som är på kursen inte kommer få uppdrag, skulle gissa att det kommer ske vissa intervjuer eller bedömningar på Kinnekulle.

Eller så har jag tokfel, rätta mig och slå mig isåfall.

/Nitrous

Penguin
2005-05-19, 13:49
Står i valet å kvalet......de kräver 3år´s engagemang....hmmmm

Hmm? Vart har du hört det?

SMoto
2005-05-19, 13:53
Hmm? Vart har du hört det?

Står i bifogade filen som du fick i bekräftelsen

RJ
2005-05-19, 13:59
Jag har även jag fått en kallelse.
Frågan är bara hur jag ska ha råd att åka ända från Skellefteå...
Ingen annan från norr som ska ned som jag kan samåka med???
Jag kom också med. Frågan är ju bara om vi norrlänningar också i framtiden måste åka så långt söderut för att utbilda. Funderar starkt på att tacka nej med tanke på att man förbinder sig i tre år plus att det var med så kort varsel. Att det sedan är drygt 90 mil enkel väg gör ju saken inte bättre, vi får se.

Catman
2005-05-19, 16:42
Om du gör det, så posta en länk i den här tråden.

här är länken:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81916

Psychobiker
2005-05-19, 22:54
Jag kom också med. Frågan är ju bara om vi norrlänningar också i framtiden måste åka så långt söderut för att utbilda. Funderar starkt på att tacka nej med tanke på att man förbinder sig i tre år plus att det var med så kort varsel. Att det sedan är drygt 90 mil enkel väg gör ju saken inte bättre, vi får se.

Det är sånt som gjort att jag flyttat ifrån norrland, plus 6 månaders vinter och snö i maj :D

Man kan ta Skåningen ur skåne, men inte Skånskan ur Skåningen :rofl

/Pajje

Arris
2005-05-26, 22:34
Är det någon från Stockholm som har plats på släp eller i skåp torsdag eller fredag?
PM:a gärna mig då
MVH/Arris

print_screen
2005-05-27, 18:20
Finns det någon som ska åka från oskarshamn eller dom trakterna, kanske kan samåka dit?? Själv åker jag hojen dit för jag ej har skåp eller släp men finns det plats för en hoj till skulle det va jätte bra. Ni kan väl PM:a i så fall!

Mvh Tony

Arris
2005-05-30, 18:43
Är det någon från Stockholm som har plats på släp eller i skåp torsdag eller fredag?
PM:a gärna mig eller ring.
070-7341279
MVH/Arris

ezzo
2005-06-05, 21:15
Jaha.. Tack för en trevlig helg alla... Dock så vet ni ju att jag blev av med hojen..
Hemma, packat ur bilen.. sur över stölden.. Ser inte hjälmen.. Hmm någon som tog reda på min glömda hjälm????

Ruskigt tankspritt.. jag vet.. men tycker jag är förlåten efter helgens händelser...

Det är en röd arai iaf...

MVH
S-O

Josef
2005-06-06, 13:58
Jo då, hjälmen finns i Stockholm hos Svante Jonsson.
Ring honom eller PMa mig så ska vi lösa den saken.

Jaha.. Tack för en trevlig helg alla... Dock så vet ni ju att jag blev av med hojen..
Hemma, packat ur bilen.. sur över stölden.. Ser inte hjälmen.. Hmm någon som tog reda på min glömda hjälm????

Ruskigt tankspritt.. jag vet.. men tycker jag är förlåten efter helgens händelser...

Det är en röd arai iaf...

MVH
S-O

ezzo
2005-06-06, 14:53
TACK TACK TACK!!!!! 10000 gånger om!!!! :pannkyss

CorbenDallas
2005-06-06, 18:42

Josef!
Jag vill minnas nån letade efter ägaren till ditt oranga regnställ. Du kanske ska kolla om du saknar det. Någon har det nog.

Mvh
Thomas

Niklasinorr
2005-06-06, 23:55
Tack alla för en fetrolig helg :tummenupp

Jag tycker alla skötte sej fantastiskt, banan var kanonskoj, instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer :banana

Tråkigt med regn även om det var övningsmässigt nyttigt, och tråkigt med hojstölder... men det hade kunnat bli skoj om tjyvarna ertappats...med 90 stycken knuttar inom en radie av 200 meter... :brinnerup

...det hade krävts ett gäng läkare för att operera bort släpet ur röven på dom...:mad:

Ett speciellt tack till Tony från Gotland, du är numera min hjälte, P-G Lundmark kan slänga sej i väggen :tungan

print_screen
2005-06-07, 11:29
Tack alla för en fetrolig helg :tummenupp

Jag tycker alla skötte sej fantastiskt, banan var kanonskoj, instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer :banana

Tråkigt med regn även om det var övningsmässigt nyttigt, och tråkigt med hojstölder... men det hade kunnat bli skoj om tjyvarna ertappats...med 90 stycken knuttar inom en radie av 200 meter... :brinnerup

...det hade krävts ett gäng läkare för att operera bort släpet ur röven på dom...:mad:

Ett speciellt tack till Tony från Gotland, du är numera min hjälte, P-G Lundmark kan slänga sej i väggen :tungan

Man får tacka för dom orden:) Men du vet att jag hade Inte klarat det utan dig.. :fyllisar Nu är det väl bara hoppas på att vi alla kan bli instruktörer. Man har ju fått ett smakprov på hur det kan va och det har väckt många tankar som man kan jobba med..

Kan inte annat än säga tack själv Niklas! Hoppas vi syns och hörs allihopa :tummenupp

Josef
2005-06-08, 08:51
Josef!
Jag vill minnas nån letade efter ägaren till ditt oranga regnställ. Du kanske ska kolla om du saknar det. Någon har det nog.

Mvh
Thomas

Det hänger här hemma och har aldrig varit borta men tack för omtanken :pannkyss

Modesty
2005-06-09, 00:29
Tack alla för en fetrolig helg... instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer

Roligt att höra! Tack själv för att du och alla andra bidrog med så stort engagemang :bow

Dino Velvet
2005-08-24, 13:17
Hur har det gått för er sporthojsinstruktörer i sommar?

Blir det någon ny kurs nästa år?

TinaTjejen
2005-09-10, 14:53
Hur har det gått för er sporthojsinstruktörer i sommar?

Blir det någon ny kurs nästa år?

Jag undrar också:)

Hightower
2005-11-17, 17:22
Anmält intresse, skall bli intressant om det är sveriges nya såpa.. :D
Bra med lite värderingsfrågor.