View Full Version : Sveda och värk ersättning...2
Crash rider
2006-11-01, 09:42
kraschade med hojen (r1:an) rakt in i en bil som sket i väjningsplikten.. den 5/6....
nu har det ju gått 5 mån sen smällen...läkaren sa att jag skulle vara sjukskriven 12-14 mån efter smällen pga alla kross-skador....
nu till frågan....om jag e sjukskriven 12 mån får jag inte sveda och värk ersättningen förrän efter sjukskrivningen.....????
vad kan det tänkas bli då jag dels e sjukskriven 12 mån..
Skador:
krossade höger knä.. ärr 25 cm X 1 cm....
krossade höger handled..ca 10% invalid... ärr 2X 12 cm...
bröt höger ben pga att knä skålen trycktes ned och slog av smalbenet... små ärr..
bröt vänster fot...ärr ca:8 cm...
skar upp underarmen...ärr 3x 8 cm...
ärr ovanför vänster ögonbryn...5 cm..riktigt fult...
små ärr i pannan + spräckte höger ögonbryn...
ärr i huvet...ca 15-20 cm totalt....
på detta hade låg jag desutom i koma i 2 dagar.....
22 dagar på sjukhus...
10 veckor i rullstol..
taskig känsel i fingrar tummen mm i höger hand...
taskig känsel i höger knä mm..
benet e antagligen nån cm kortare än det andra...
vägde ca: 90 kg muskler när jag smällde...67 kg när jag kom ut...186 cm lång...
ny hoj redan iförskaffad...R1:a...street fighter..:yoparty
inte helt säker men dt beror på vilken försäkring du har och hur mycket du betalar i månaden. Sen även hur mycket du krigar och härjar för din sak!:tummenupp
summan bör du få när du blitt frisk, å ut efter av du har fått stå ut med sen smällen fram tills det är bra som är avgörande för sveda å värk ersättningen. men du måste kriga lite på dem annars "glömmer" de bort dig,
ett ex mina päron har försäkrat mig å min syrra lite så där extra för att vi har vart lite vilda. syrran går nu å får en kronisk sjukdom å skall ha rätt till 2miljoner pga invaliditets grejja... då säger FB nä vi vill vänta 3år å se om de kanske blir bättre!.. HALLÅ den är KRONISKT SJUKDOM HON HAR FÅTT!!
aaah så du får helt klart jaga dem med blåslampa..
När jag skadade mitt högerben fick jag ut ett förskott på sveda värk utan att ens be om det.Sedan blev det lite med sveda o värs ers. efter ca 6 mån då det mesta var läkt . Efter drykt ett åt blev det ny unders. för invaliditet. det tog ca 4 mån att få klart så det blev 3%.Jag hade if och det funkade MYCKET BRA.
Lycka till med rehabliateringen
Peter2583654 kraschade med hojen (r1:an) rakt in i en bil som sket i väjningsplikten.. den 5/6....
nu har det ju gått 5 mån sen smällen...läkaren sa att jag skulle vara sjukskriven 12-14 mån efter smällen pga alla kross-skador....
nu till frågan....om jag e sjukskriven 12 mån får jag inte sveda och värk ersättningen förrän efter sjukskrivningen.....????
Skador:
bröt höger ben pga att knä skålen trycktes ned och slog av smalbenet... små ärr..
22 dagar på sjukhus...
10 veckor i rullstol..
riverman
2006-11-01, 10:40
Mitt råd är att börja med att kontakta http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se
och få reda på var/hur du ska börja..
här finns lite info om lagar & regler vid personskada:
http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp?url=/artikel/article.asp?_tp_article_id=84&avd=ART_FAK&menu=ART_FAK
Om du är medlem i SMC så kan de hjälpa till att förmedla kontakt med advokat, ring kansliet i Mora 0250-395 00.
Som medlem i SMC kan man också ansöka om bidrag till sin rehabilitering
från Skadefonden.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=777
Lycka till med rehabiliteringen!
Crash rider
2006-11-01, 12:22
2583662 inte helt säker men dt beror på vilken försäkring du har och hur mycket du betalar i månaden. Sen även hur mycket du krigar och härjar för din sak!:tummenupp
hade trygg hansa halv på hojen...
det ingår ju visst en person-skada försäkring där...
läkaren trodde typ 150-200k för handleden... 10% invalid..
hade även en annan olycksfallsförsäkring i folksam (separat)... skulle få ca 150-200 k om 2år...
sen får man väl se hur mycket det blir i sveda och värk...det e ju det som e mset intressant.
2584030 hade trygg hansa halv på hojen...
hade även en annan olycksfallsförsäkring i folksam (separat)... skulle få ca 150-200 k om 2år...
sen får man väl se hur mycket det blir i sveda och värk...det e ju det som e mset intressant.
Skaffa ett ombud som sköter ärendet åt dig. Absolut det lättaste och bolaget betalar detta.
Helt omöjligt att sitta och chansa på hur mycket du kommer att få ut, det varierar nog en hel del.
Det lät inte så farligt så det blir nog inte så mkt...
2589811 Det lät inte så farligt så det blir nog inte så mkt...
Inte så farligt :3freak
Han var ju mer död än levande :kryckor
Trafikförsäkring räcker för att få ersättning.
Har du mer än en försäkring så har du rätt till ersättning från alla bolagen för ärr samt din invaliditetsgrad.Det skall gå minst ett år innan du får något för ärren pga det ska läka klart.
Skaffa en bra advokat som jobbat mycket med liknande fall,är du inte vållande i olyckan så ska den vållande partens f-bolag stå för det(så var det i mitt fall)
Spara alla kvitton P-avgifter recept osv
Be att du får intyg från sjykgymnastiken varje gång för att styrka ditt krav på resa tur o retur dit.
Skriv ner alla du pratar med i tele så slipper du massa tjat om vem det va som sa vad osv.
Ang ersättning för din invaliditets% så är det olika mellan bolagen folksam betalar ut 960000 för en 100% skada men då är du död.
Så 10% blir 96000 men räkna inte med det för försäkringsbolagets läkare är inte givmilda.
Är du inte nöjd med din % så har du rätt att överklaga det beslutet.
Har själv bråkat med bolagen sen hösten 02 och det är långt från färdigt.
Undrar du över något så skicka ett pm så ska jag se om jag kan hjälpa dig lite på traven.Vet själv hur det känns att ha massa frågor o ingen som vill/kan svara på det.
Mvh Blondie
Crash rider
2006-11-04, 14:05
2589832 Inte så farligt :3freak
var ju rätt död när de hittade mig...hjärtstillestånd...:va
fick hjärtstillestånd i ambulansen med...:fatta!
forcerade taket på bilen över 1 dm i sidan med huvet...
gick sedan utan hjälm genom rutan...:yoparty
När jag klotade med min hoj så fick jag ut pengar för både hjälm och sveda o värk utan några som helst problem. Iofs inte så allvarliga skador som trådskaparen utan bara lite blåmärken, bagateller i sammanhanget. Det enda dom ville ha in var hjälmen för undersökning. Folksam använder jag.
Här kan du läsa om vilka kriterier och ersättningar f-bolaget lämnar ersättning för när det gäller sveda och värk samt men.
Tänk på att det är hjälptabeller som bolagen utgår från, det är en mycket god pekfingervisning som i mitt eget fall vid en skada för tre år sen stämde bra.
http://www.trafikskadenamnden.se/Cirk2-2006.pdf
När det sen gäller invaliditet så finns bestämda basbelopp som inte är förhandlingsbara.
10% invalid är lika med 1 basbelopp som jag tror ligger på ca 39 000kr.
Lycka till med rehab.
/Nitrous
2590535 var ju rätt död när de hittade mig...hjärtstillestånd...:va
fick hjärtstillestånd i ambulansen med...:fatta!
forcerade taket på bilen över 1 dm i sidan med huvet...
gick sedan utan hjälm genom rutan...:yoparty
Hej!
Hoppas allt går bra för Dig till slut. Om detta kan bli en relativt omfattande reglering med invaliditetsersättning förutom sveda och värk etc. skulle jag nog rekommendera att Du talar med en försäkringsadvokat.
Min bror var med om en otäck smäll när han var 18 år och kom ur det hela som enda överlevande efter många års rehab (svår skallskada). Han har kämpat stenhårt för sin rehabilitering, men har delvis invaliditet och uppbär livränta för förlorad arbetsinkomst fram till pensionen (kan inte arbeta i det yrke han var på väg att utbilda sig till).
Han har haft god hjälp av sin advokat, och Du kan ju alltid försöka hitta någon som ställer upp gratis för de första timmarna (när Du presenterar Ditt case).
Mina 2p, lycka till och ...
Ha de!
Om -bolaget i fråga och den enskilde personen kommer på kant med varandra, alltså är väldigt oense i frågan om ersättning så har försäkringstagaren rätt till juridisk hjälp, kommer inte ihåg vad det heter som man ska åberopa.
Men det handlar om att som försäkringstagare kan man inte anses vara juridisk och medicinskt kunnig att föra sin talan mot f-bolaget när det gäller en tvist.
/Nitrous
2590702 Om -bolaget i fråga och den enskilde personen kommer på kant med varandra, alltså är väldigt oense i frågan om ersättning så har försäkringstagaren rätt till juridisk hjälp, kommer inte ihåg vad det heter som man ska åberopa.
/Nitrous
Behövs verkligen det? Jag kontaktade en advokat som i sin tur meddelade f-bolaget att jag sökt biträde. Inget tvist hade upppstått utan jag kände bara att jag skulle blivit helt överkörd utan hjälp.
2590859 Behövs verkligen det? Jag kontaktade en advokat som i sin tur meddelade f-bolaget att jag sökt biträde. Inget tvist hade upppstått utan jag kände bara att jag skulle blivit helt överkörd utan hjälp.
Det är säkert som du säger. Jag frågade bara mitt bolag vad som gäller och vem som betalar om jag vill ha en advokat i processen. Dom svarade att advokat har jag rätt till på deras bekostnad OM vi inte är överens.
Nu i mitt fall så var jag nöjd och vi hade ingen tvist så det blev aldrig aktuellt.
/Nitrous
Crash rider
2006-11-06, 20:06
2590881 Det är säkert som du säger. Jag frågade bara mitt bolag vad som gäller och vem som betalar om jag vill ha en advokat i processen. Dom svarade att advokat har jag rätt till på deras bekostnad OM vi inte är överens.
Nu i mitt fall så var jag nöjd och vi hade ingen tvist så det blev aldrig aktuellt.
/Nitrous
men om man själv inte orkar hålla på att tjabbla med bolagen då??
kan man få ett ombud gratis då...??
2590881 Det är säkert som du säger. Jag frågade bara mitt bolag vad som gäller och vem som betalar om jag vill ha en advokat i processen. Dom svarade att advokat har jag rätt till på deras bekostnad OM vi inte är överens.
/Nitrous
men om man själv inte orkar hålla på att tjabbla med bolagen då??
kan man få ett ombud gratis då...??
Nu fattar jag varför våra försäkringar är så dyra...
Bara ett konstaterande, inget påhopp!
2584030 hade trygg hansa halv på hojen...
sen får man väl se hur mycket det blir i sveda och värk...det e ju det som e mset intressant. Varför?
Sved och värk blir inte så mycket! Det ligger i mellan 2100:- och 4600:- om jag inte har helt fel och du får bara ut det från ett försäkringsbolag...
2595271 Varför?
Sved och värk blir inte så mycket! Det ligger i mellan 2100:- och 4600:- om jag inte har helt fel och du får bara ut det från ett försäkringsbolag... i månaden
Crash rider
2006-11-07, 06:53
2595271 Varför?
Sved och värk blir inte så mycket! Det ligger i mellan 2100:- och 4600:- om jag inte har helt fel och du får bara ut det från ett försäkringsbolag...
nåä det blir nog inte så mycket..men jag e ju sjukskriven i 12-14 mån..
så totalt 25-55 k...
drygt att gå hemma kan jag lova... 5 månader nu...
tappar ju 10,5 k/månaden i traktamente resor mm...
2595237 Nu fattar jag varför våra försäkringar är så dyra...
Bara ett konstaterande, inget påhopp!
ja folk räknar ju bra hojförsäkringen som nåt som täcker bara materiela skador....
de e ju billiga jämfört med person-skadorna...
tyckte min r1:a var dyr i förs. 1550kr/mån.
sen fick man reda på att det ingick div. andra försäkringar...invaliditet mm...
Jag vurpade i somras och pajade knät (kött, inte ben) och fick 1000 kr för sveda och värk. Det sved.
Crash rider
2006-11-07, 07:13
2595990 Jag vurpade i somras och pajade knät (kött, inte ben) och fick 1000 kr för sveda och värk. Det sved.
det var ju tacksamt...
lite skillnad dock på att vrida till knät och att fronta in i sidan på en bil i 70 blås... inge illa menat!
hoppas bolaget ser den skillnaden med...
sen beror det väl på om man blir sjukskriven med....
2595999 det var ju tacksamt...
lite skillnad dock på att vrida till knät och att fronta in i sidan på en bil i 70 blås... inge illa menat!
hoppas bolaget ser den skillnaden med...
sen beror det väl på om man blir sjukskriven med....
Ja, jag tyckte att det var helt ok med en tusing men om jag hade gnölat lite så kanske jag hade fått en till. Ville bara att du skulle ha nåt att jämföra med! :) Jag blev sjukskriven två veckor (lämpligt nog mina semesterveckor som jag nu kan ta ut senare) men behövde ingen rehab eller nåt sånt.
Det du får stålars för är inte sveda och värk, det är invaliditets bedömningen..
Alltså om du får bestående men från olyckan..
Hur mycket det blir är en fråga om hur stora men och hur bra förs. du har. Har du bara trafikförs. så är det nog inte så mycket men du verkade ju vara ordentligt tilltufsad så det blir lite ändå..
Jag pajjade knät i somras, har fyra olika olycksfallsförs. som tydligen täcker skadan..
Även om jag inte får jättestora men så kommer det ändå bli rätt bra med dollar..
När jag bröt min handled räknade bara försäkringsbolaget på den tid jag gick gipsad, vilket var 5 veckor. Att jag däremot var sjukskriven i 4 månader utöver den tiden pga smärta & att armen & fingrar var praktiskt taget obrukbara....det räknade de inte med i skada & värk ersättningen. (är tydligen bara den akuta tiden som räknas)
Nu skall jag in på magnetröntgen & göra en grundligare undesökning, då jag fortfarande inte är ok. Det har nu gått 1½ år sen olyckan & det ska bli skönt att få veta VAD det är som är fel. Även intressant att höra hur försäkringsbolaget ställer sej. De ville ju helst avsluta fallet helt efter att sveda/värk ersättningen var utbetald.
Hoppas du som startade tråden mår mycket bättre idag & att du slipper känna av alltför mycket av dina skador i framtiden.
// Ullis :cdevil
2596274Att jag däremot var sjukskriven i 4 månader utöver den tiden pga smärta & att armen & fingrar var praktiskt taget obrukbara....det räknade de inte med i skada & värk ersättningen. (är tydligen bara den akuta tiden som räknas)
Nu skall jag in på magnetröntgen & göra en grundligare undesökning, då jag fortfarande inte är ok. Det har nu gått 1½ år sen olyckan & det ska bli skönt att få veta VAD det är som är fel.
Den aktuta sjuktiden är fram tills skadan graderats som stationär...sen e de upp till F.B. att "tolka". De första dom pyntar ut e ju ett erbjudande...fast man som "Svensson" tror att de är det man får...:va
Mina erfarenheter med F.B. är att man själv måste :whip oh dom tycker om när det är mycke...är man inte nöjd ska man göra "liv i luckan"! :hördu
2596325 Den aktuta sjuktiden är fram tills skadan graderats som stationär...sen e de upp till F.B. att "tolka".
De menar på att när det är benfrakturen är läkt, då är tiden för sveda & värk avklarade. Nu behövde de ju aldrig pynta någon förlorad arbetsinkomst heller, då jag blev arbetslös 8 dagar innan olyckan hände...så för de är de väl glada. Surt bara att de försökte få mej att tro att ioma jag blev av med gipset & frakturen var läkt, så kunde fallet läggas ned.
2596354 De menar på att när det är benfrakturen är läkt, då är tiden för sveda & värk avklarade.
..."sandlåde fasoner"...
...ben brott, lätta att bevisa = F.B. pyntar sveda & värk.
...mjukdels skador/senor/muskler, svårare att bevisa = F.B. försöker att komma undan, bara se till att ha läkar intyg. Sen är det bara oh överklaga, ens handläggare vid F.B. har betalt för att bli av med Dig...
http://www.trafikskadenamnden.se/
Läs mer under ersättningstabeller m.m.
2596053 Det du får stålars för är inte sveda och värk, det är invaliditets bedömningen..
Alltså om du får bestående men från olyckan..
Njaa, jag fick som sagt 1000 kr för sveda och värk. Ersättning för bestående men måste jag vänta ett år med att göra anspråk på. Jag har ett fult ärr på knät som jag kommer att "kräva" ersättning för.
.
2589832 Inte så farligt :3freak
:D :rofl :lol :hihi
Hej.
Klotade ordentilgt sommaren -95.
Var väl ungefär lika trasig som dig.
Har efter ett otal operationer fått allt klart.
Jag förökte själv reda ut det med bolaget, dom var absolut väldigt trevliga att ha att göra med, men då man åkte ut och in på hospitalet hela tiden och tiden gick så lyssnade jag på goda råd och skaffade mig ett ombud.
Är idag väldigt glad åt det då jag inte hade orkat med allt pappersarbete.
Fick min "slutbesiktning" förra året och blev bedömd till en invaliditetsgrad av 22%.
Fick en slant av bolaget, men vad jag vill komma fram till, är att det tar tid, och är jobbigt psykiskt att dels försöka bli människa igen samtidigt som man ska bråka med bolag och ev. sjukhus samt försöka ha nå´t jobb att vara på samtidigt.
Pengarna som trillade in efter drygt 10 år är inte i realitet med det lidande man har haft samt den tid det tar att gå igenom denna process.
Hur som helst, lycka till med rehabiliteringen.
Crash rider
2006-11-07, 14:07
2596464 Hej.
Klotade ordentilgt sommaren -95.
Var väl ungefär lika trasig som dig.
Har efter ett otal operationer fått allt klart.
Jag förökte själv reda ut det med bolaget, dom var absolut väldigt trevliga att ha att göra med, men då man åkte ut och in på hospitalet hela tiden och tiden gick så lyssnade jag på goda råd och skaffade mig ett ombud.
Är idag väldigt glad åt det då jag inte hade orkat med allt pappersarbete.
Fick min "slutbesiktning" förra året och blev bedömd till en invaliditetsgrad av 22%.
Fick en slant av bolaget, men vad jag vill komma fram till, är att det tar tid, och är jobbigt psykiskt att dels försöka bli människa igen samtidigt som man ska bråka med bolag och ev. sjukhus samt försöka ha nå´t jobb att vara på samtidigt.
Pengarna som trillade in efter drygt 10 år är inte i realitet med det lidande man har haft samt den tid det tar att gå igenom denna process.
Hur som helst, lycka till med rehabiliteringen.
men var fixar man ett ombud???
har ju fortfarnade rejält ont efter 5 mån...
orkar inte heller med allt tjafs och pappers-arbete... har T-H...
2596409 :D :rofl :lol :hihi
nja kallar man 2-3 min hjärtstillestånd som stabilt läge...2 ggr dessutom..
sen på det 2 dagar i koma så..:huvet
[QUOTE=sx-pojken]2596632 men var fixar man ett ombud???
Synd, jag hade TH jag osså, dom var faktiskt inte direkt snabba. Tror jag hade 30 olika handläggare under tiden.
Tyvärr, så blev TH inte direkt mycket snabbare när jag skaffade mig ett ombud.
Men, mitt ombud lyckades iaf hålla ordning på alla papper. Dom fick skicka in samma papper minst 2 ggr varje gång till bolaget för dom råkade alltid försvinna)
Hade jag då inte haft ett ombud så hade jag nog gett upp allt då, eftersom att humöret inte alltid var på topp.
Kolla på nätet efter advokater / jurister.
Ring och fråga.
Den jag hade var jag väldigt nöjd med, men dom håller hus i Sthlm.
Lycka till
Crash rider
2006-11-07, 17:11
2596691 [QUOTE=sx-pojken]2596632 men var fixar man ett ombud???
Synd, jag hade TH jag osså, dom var faktiskt inte direkt snabba. Tror jag hade 30 olika handläggare under tiden.
Tyvärr, så blev TH inte direkt mycket snabbare när jag skaffade mig ett ombud.
Men, mitt ombud lyckades iaf hålla ordning på alla papper. Dom fick skicka in samma papper minst 2 ggr varje gång till bolaget för dom råkade alltid försvinna)
Hade jag då inte haft ett ombud så hade jag nog gett upp allt då, eftersom att humöret inte alltid var på topp.
Kolla på nätet efter advokater / jurister.
Ring och fråga.
Den jag hade var jag väldigt nöjd med, men dom håller hus i Sthlm.
Lycka till
vet vad du pratar om...
min handläggare skulle ha in mina sjuk-kasse papper så skulle min sambo få ersättning för att hon vårdat mig i 6 vec... hör inget av dem på 3 vec... sedan ringer man och undrar vart pengarna e.... då ville handläggaren ha in mina läkar-intyg med.... inte så hon hör av sig och då har hon fått min tillåtelse att gå igenom journaler mm sedan 4 vec. sen.. där kan hon även se att jag varit sjukskriven i 3 mån först... men det e ju klart att jag kan jobba som byggnads-arbetare med krossad hand och brutna ben... vilket hon tvivlade på..
att få ersättningen för utrustning mm gick fint...
tog dem 4 mån att lösa in hojen...
sedan skickade de en avställningsfaktura på avställningsförs...
så jävla fräcka....
trots att de konstaterat att hojen var total-kvaddad så fick jag betala påställd försäkring....
lite svårt att ställa av hojen när man ligger i koma...och sedan har sån jävla hjärnsvullnad så att man bara sitter och dreglar kunde ju inte ens tänka....som en jävla inkasso-firma.. det e ju T-H:s arbets-sätt...
blir nog folksam efter detta....
2596632 men var fixar man ett ombud???
Testa http://www.legare.se
Crash rider
2006-11-08, 08:50
2597837 Testa http://www.legare.se
tackar!!!
kanon-bra killar...
fick en tid direkt....
Freddola
2006-11-10, 19:54
Jag har If och jag tycker allt har funkat riktigt smidigt.
Hojjen lagade dom på ca 4 veckor, Fick 4k en dag utan jag igentligen vet varför.
Idag damp 8k ner för kläder och hjälm,
Fick 80% av nypriset på kläder som var 2 år gamla utan kvitto.
Samt 70% av nått annat, kolla inte så noga (tror det var hjälm).
Tog ca 2 veckor sen vi skrev vad vi hade för kläder så det gick med snabbt.
Enda vi behövde skicka in var spännet på hjälmen.
2603998 Jag har If och jag tycker allt har funkat riktigt smidigt.
Hojjen lagade dom på ca 4 veckor, Fick 4k en dag utan jag igentligen vet varför.
Idag damp 8k ner för kläder och hjälm,
Fick 80% av nypriset på kläder som var 2 år gamla utan kvitto.
Samt 70% av nått annat, kolla inte så noga (tror det var hjälm).
Tog ca 2 veckor sen vi skrev vad vi hade för kläder så det gick med snabbt.
Enda vi behövde skicka in var spännet på hjälmen.
Stor skillnad på ersättning för materiella grejer och de fysiska. Man ska läka först & det ska utredas en massa. Helst vill de numera att det ska gå två år innan alla skador fastställs, då det brukar vara runt den tiden man läkt klart så bra man kan.
Jag kan varmt rekomendera www.legare.se snacka med Anders Rosenhall
//Simon
Freddola
2006-11-12, 01:49
2604442 Stor skillnad på ersättning för materiella grejer och de fysiska. Man ska läka först & det ska utredas en massa. Helst vill de numera att det ska gå två år innan alla skador fastställs, då det brukar vara runt den tiden man läkt klart så bra man kan.
Jo det förstår jag att dom vill det ska gå 2 år så man hinner läka ihop innan dom "kollar" en.
Men jag tycker ändå ersättning för Kläder, hjälm etc.
Samt lagning av hojjen.
Pengar för medicin/sjukhusbesök samt 4k som jag inte vet varför har gått Mkt smidigt och bra!
Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.
2605956 Jo det förstår jag att dom vill det ska gå 2 år så man hinner läka ihop innan dom "kollar" en.
Men jag tycker ändå ersättning för Kläder, hjälm etc.
Samt lagning av hojjen.
Pengar för medicin/sjukhusbesök samt 4k som jag inte vet varför har gått Mkt smidigt och bra!
Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.
*S* ja, jag förstår & håller med. Men, de var ändå sveda & värk det handlade om.....å det vet de drabbade hur de brukar vara med det.
2605956 Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.
Försäkringsbolagen är inte dummare än att de vill uppmuntra att man har ordentliga mc-kläder. Det blir i längden billigare att pröjsa ordentligt för förstörda mc-kläder än att pröjsa för värre personskador....
Crash rider
2006-11-12, 08:30
2605969 Försäkringsbolagen är inte dummare än att de vill uppmuntra att man har ordentliga mc-kläder. Det blir i längden billigare att pröjsa ordentligt för förstörda mc-kläder än att pröjsa för värre personskador....
stämmer bra...
fick min ersättning på 2 veckor...17 645kr....:tummenupp
sen fick jag behålla stövlar (hela)... rygg-skydd (helt).. handskar(hela)
bara tvätta av allt blod och använda skiten igen..så fort man kommit upp ur rullstolen...:yoparty
men hojen tog tid innan de löste in...4 mån....
hade ju gått fortare om jag anmält den stulen...:va
tyvärr så tvistar jag med T-H nu om min sambos ersättning då hon blev lovad ersättning då hon varit hemma och vårdat mig..
Crash rider
2006-11-13, 16:26
2604455 Jag kan varmt rekomendera www.legare.se snacka med Anders Rosenhall
//Simon
har fått Anders rosenhall som skulle kriga mot T-H...
han ska även försvara mig i rättegången då jag blivit anklagad för vårdslöshet i trafik...
han verkar vara en riktig toppen advokat...
lyssnar verkligen på vad man säger...
Hardrock Ragge
2006-11-19, 13:21
2583675
ett ex mina päron har försäkrat mig å min syrra lite så där extra för att vi har vart lite vilda. syrran går nu å får en kronisk sjukdom å skall ha rätt till 2miljoner pga invaliditets grejja... då säger FB nä vi vill vänta 3år å se om de kanske blir bättre!.. HALLÅ den är KRONISKT SJUKDOM HON HAR FÅTT!!
Bara för att den e kronisk betyder det inte att det inte går att förbättras i sitt sjukdomstillstånd, skulle en diabetiker kunna hämta ut pengar lär det inte baseras på hur de mådde med den obehandlad och kom in till sjukhuset med en blodsocker på 87 mmol/l direkt.
Men nu är det svårt, och kanske ovesäntligt, då jag inte vet vilken sjukdom det handlar om.
Jag önskar er all lycka till iaf och hoppas att din försäkring inte ska behöva lösa ut!
Någon som har tips på några bra ombud i sydvästra skåne är hjärtligt välkomna att skicka ett PM, kraschade för 2 mån sen o har ingen aning om var jag ska börja nysta upp skiten...:va
2608458 har fått Anders rosenhall som skulle kriga mot T-H...
han ska även försvara mig i rättegången då jag blivit anklagad för vårdslöshet i trafik...
han verkar vara en riktig toppen advokat...
lyssnar verkligen på vad man säger...
Hur faan kommer det dig att du har blivit åtalad för vårdslöshet i trafik ??
Var det inte så att ngn snubbe bröt mot väjningsplikt ??
El busade du innan smällen ??
// Tobbe
Crash rider
2006-11-28, 21:44
2633272 Hur faan kommer det dig att du har blivit åtalad för vårdslöshet i trafik ??
Var det inte så att ngn snubbe bröt mot väjningsplikt ??
El busade du innan smällen ??
// Tobbe
enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....
sen har polisen "bättrat" på historien då jag busat lite i somras....
först så ville han att jag skulle erkänna att det var mig de sett innan olyckan... kan de inte bevisa då jag var borta i 4-5 min...
sen har helt plötsligt 1 vittne ändrat story från att jag innan smällen kom på rullande på 2 hjul i ca: 80 km/h...till att jag kom på slangen tills 30 m innan kollisionen i över 100km/h...minst....
enligt polisens fantastiska uträkning som baserar sig helt på bilistens uppgift så har jag 96km/ i snitt!! utan bromsträcka mm.... 140-200 trodde polisen....
alltså e jag ju superman...
bromsade 23 m och fick ner hastigheten ca: 20-25km/h -...
kan ju inte säga att jag i nu-läget e så jävla impad att haffan för tillfället...
2633583 enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....
först så ville han att jag skulle erkänna att det var mig de sett innan olyckan... kan de inte bevisa då jag var borta i 4-5 min...
sen har helt plötsligt 1 vittne ändrat story från att jag innan smällen kom på rullande på 2 hjul i ca: 80 km/h...till att jag kom på slangen tills 30 m innan kollisionen i över 100km/h...minst....
enligt polisens fantastiska uträkning som baserar sig helt på bilistens uppgift så har jag 96km/ i snitt!! utan bromsträcka mm.... 140-200 trodde polisen....
kan ju inte säga att jag i nu-läget e så jävla impad att haffan för tillfället...
ska tillägga att bilisten "smet" 80 m innan han stannade med mig hängande in i bilen... vilket e helt lagligt ...precis som att ljuga i rapporter...:mad: :mad:
kommer nog att slänga in en anmälan om tjänstefel på idioten (läs äckliga snutjävel..)
2633583 enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....
ska tillägga att bilisten "smet" 80 m innan han stannade med mig hängande in i bilen... vilket e helt lagligt ...precis som att ljuga i rapporter...:mad: :mad:
kommer nog att slänga in en anmälan om tjänstefel på idioten (läs äckliga snutjävel..)
Okay men det kom inte fram förrens nu ??
Du fick ingen sänkning på försäkringen, för dom löste väl ut din hoj vad jag förstår av tidigare inlägg och är man då vållande brukar bolagen sänka utbetalningen på grund av det...
Låter skitskumt helt klart..
Stå på dig...
// Tobbe
Den här tråden borde vara en sticky, och något att läsa för alla som inte begriper hur det kan kosta så mycket att försäkra en gammal hoj!
(Givetvis inget påhopp på någon.)
2583654 kraschade med hojen (r1:an) rakt in i en bil som sket i väjningsplikten.. den 5/6....
Skador:
22 dagar på sjukhus...
10 veckor i rullstol..
LÅter som om du kommer få en del cash.... Men se till att fixa en riktigt duktig advokat. Då kommer du troligt viss få utt det dubbla om inte mer. Har 2st polare som fått ut rätt finna belopp. Den ena frontade med en lastbil, bröt lårbenet, sen pajade läkarna hans andra vad genom att lägga det i höglägge när hans njurar va ur funktion, så de fick oppererra bort en bit av vad muskeln. Han har fått en massa förskotts belopp av försäkringsbolaget (han har advokat) ca 150-200 000:- sen så fick han ett engångsbelopp på 150 papp Nu är detta bara för det ena benet det andra väntar han på.
den andra killen hoppade utför en klippa med telisar (skidor) Bröt med lårbenet, tror han fick 140 000:- för sitt ärr..
Som sagt du lär ju få en del, och ännu mer eftersom det inte va ditt fel också... Men skaffa en duktig advokat som har försäkrings ärenden som huvud bry... Då kommer han hitta all försäkringsbolagen krypphål och täppa till dem till din fördel.
///Micke
Crash rider
2006-12-01, 16:02
2634062 Okay men det kom inte fram förrens nu ??
Du fick ingen sänkning på försäkringen, för dom löste väl ut din hoj vad jag förstår av tidigare inlägg och är man då vållande brukar bolagen sänka utbetalningen på grund av det...
Låter skitskumt helt klart..
Stå på dig...
// Tobbe
fick bara 2/3 delar av hojens värde då jag enligt polisen hållit avsevärt högre fart än lagligt...
37k av 55k...
min advokat ska fixa det om det går sa han...
räddningstjänsten beräknade min fart till 40 km/h vid kollisionen ...bromsad 23 m så jag hade väl ca65-70 innan...
enligt polis-trafik-utredaren (som inte gillar mig efter sommaren..:yoparty ) såahar jag hållit 140 -200 km/h innan bromsningen...
citat ur tingsrättens kallelse: Hedlund kommer åkande på motorcykeln..... i hög fart....på bak-hjulet...under omkörning....i en stark och skymd kurva...
så han påstår ju att jag hållit typ150 + på slangen genom en skapligt skarp kurva..under omkörning... och på vänster sida har de skärmat av vägrenen till cykel-bana med kantsten...
jag måste ju vara för jävla grym på att slanga...
sen som håller 150 blås rakt in i sidan på en bil och överlever utan större skador...
2638520 fick bara 2/3 delar av hojens värde då jag enligt polisen hållit avsevärt högre fart än lagligt...
37k av 55k...
min advokat ska fixa det om det går sa han...
räddningstjänsten beräknade min fart till 40 km/h vid kollisionen ...bromsad 23 m så jag hade väl ca65-70 innan...
enligt polis-trafik-utredaren (som inte gillar mig efter sommaren..:yoparty ) såahar jag hållit 140 -200 km/h innan bromsningen...
citat ur tingsrättens kallelse: Hedlund kommer åkande på motorcykeln..... i hög fart....på bak-hjulet...under omkörning....i en stark och skymd kurva...
så han påstår ju att jag hållit typ150 + på slangen genom en skapligt skarp kurva..under omkörning... och på vänster sida har de skärmat av vägrenen till cykel-bana med kantsten...
jag måste ju vara för jävla grym på att slanga...
sen som håller 150 blås rakt in i sidan på en bil och överlever utan större skador...
Klockren slangkung...:yoparty :D
Skumt helt klart..
Åja hoppas paragrafryttaren fixar det åt dig...
Jag sitter nästan i samma sits..
Dock så small jag mot en taxi som körde mot rött, jag kom och skulle svänga höger i korsningen...
Men jag busade dock inget men har inte hört ett ljud från fb på 2 månader nu..
Åja sommaren e ju slut men man vill ju själv gå vidare...
Plus att det är topp att köpa hoj nu...
// Tobbe
Crash rider
2006-12-02, 09:23
2638584 Klockren slangkung...:yoparty :D
Skumt helt klart..
Åja hoppas paragrafryttaren fixar det åt dig...
Jag sitter nästan i samma sits..
Dock så small jag mot en taxi som körde mot rött, jag kom och skulle svänga höger i korsningen...
Men jag busade dock inget men har inte hört ett ljud från fb på 2 månader nu..
Åja sommaren e ju slut men man vill ju själv gå vidare...
Plus att det är topp att köpa hoj nu...
// Tobbe
hade du bara halv-försäkring???
om det blir nå trubbel så kontakta: www.legare.se
Anders Rosenhall...klock-ren advokat!!!
han huserar ju in både v-ås och sthlm..
i mitt fall så har ju polisen haft lite trubbel attt få stopp på min fram-fart i somras i sala:yoparty :yoparty
från början så tyckte ju han att jag skulle erkänna vårdslöshet i trafik pga nån sett mig slanga typ 5 min innan olyckan och sedan försvann jag......
sedan har han ju förstått att han inte kan bevisa att det var just jag!!! så då har han vridit det till att jag slangade i 150-200 blås de sista 150 m innnan smällen...
och om man för se bilden på kurvan så förstår man att det inte e möjligt....speciellt under omkörning...:huvet
din smäll skedde i Bromma va??
får man gissa att det var korsningen till flygplatsen??
mvh tobbe..
Freddola
2006-12-02, 09:26
2634104
den andra killen hoppade utför en klippa med telisar (skidor) Bröt med lårbenet, tror han fick 140 000:- för sitt ärr..
///Micke
Du driver med mig!!!
Jag har med brutit lårbenet och har ett ärr från knät till höften (riktigt fult oxå).
Över 50 sånna häftklammrar.
IM RICH :D
2639560 Du driver med mig!!!
Jag har med brutit lårbenet och har ett ärr från knät till höften (riktigt fult oxå).
Över 50 sånna häftklammrar.
IM RICH :D
Nopp driver inte med dig... Total True.... Har med en massa ärr och en rygg som är paj och bägge knänan är lite halv kassa även min käke är sne efter jag bröt den, kanske dags att klaga snart :)
Freddola
2006-12-02, 09:29
2639565 Nopp driver inte med dig... Total True.... Har med en massa ärr och en rygg som är paj och bägge knänan är lite halv kassa även min käke är sne efter jag bröt den, kanske dags att klaga snart :)
Du vet inte vilken advokat han hade?
Känns som det är han man ska anlita när det kommer till kritan sen.
2639557 hade du bara halv-försäkring???
om det blir nå trubbel så kontakta: www.legare.se
Anders Rosenhall...klock-ren advokat!!!
han huserar ju in både v-ås och sthlm..
i mitt fall så har ju polisen haft lite trubbel attt få stopp på min fram-fart i somras i sala:yoparty :yoparty
från början så tyckte ju han att jag skulle erkänna vårdslöshet i trafik pga nån sett mig slanga typ 5 min innan olyckan och sedan försvann jag......
sedan har han ju förstått att han inte kan bevisa att det var just jag!!! så då har han vridit det till att jag slangade i 150-200 blås de sista 150 m innnan smällen...
och om man för se bilden på kurvan så förstår man att det inte e möjligt....speciellt under omkörning...:huvet
din smäll skedde i Bromma va??
får man gissa att det var korsningen till flygplatsen??
mvh tobbe..
Hmm hur kunde du gissa att det var flygplatskorsningen ??:va :D
Men det enda som hänt är väl att jag har fått klart att jag får stålar för skyddsutrustningen...
Men i och med att jag hade bara halvförsäkring så är det taxibolaget som ska stå för min självrisk och deras trafikförsäkring min hoj...
Mne jag skulle tro att det sitter nog fortfarande fast hos taxibolaget då min självrisk är på 25 000:-..
Hondas märkesförsäkring !:tungan
// Tobbe
Crash rider
2006-12-02, 09:49
2639576 Hmm hur kunde du gissa att det var flygplatskorsningen ??:va :D
Men det enda som hänt är väl att jag har fått klart att jag får stålar för skyddsutrustningen...
Men i och med att jag hade bara halvförsäkring så är det taxibolaget som ska stå för min självrisk och deras trafikförsäkring min hoj...
Mne jag skulle tro att det sitter nog fortfarande fast hos taxibolaget då min självrisk är på 25 000:-..
// Tobbe
har jobbat där och den korsningen e klurig.... det slår om till rött fort och fast man har grönt så brukar det vara bilar i ens väg...
vad hade du för hoj???
det ingår nästan alltid jurist-hjälp i din trafik-försäkring.....
tycker du ska prata med Anders Rosenhall....han ser möjligheterna.....
kan säga att med lite på-tryckning så kommer du mycket längre och det ska inte kosta dig en spänn....
och han håller ju som sagt till i v-ås på fredagar....
person-skador annars då???
mvh tobbe...
skicka gärna ett PM om du undrar nåt....
2639599 har jobbat där och den korsningen e klurig.... det slår om till rött fort och fast man har grönt så brukar det vara bilar i ens väg...
vad hade du för hoj???
det ingår nästan alltid jurist-hjälp i din trafik-försäkring.....
tycker du ska prata med Anders Rosenhall....han ser möjligheterna.....
kan säga att med lite på-tryckning så kommer du mycket längre och det ska inte kosta dig en spänn....
och han håller ju som sagt till i v-ås på fredagar....
person-skador annars då???
mvh tobbe...
skicka gärna ett PM om du undrar nåt....
Inga direkta personskador... fick åka in på KS akuten en liten stund och sen hemskickad med två alvedon !:va
Jag hade förmodligen flygit över bilen och landat på min vänstra sida men jag lider inget av det idag.
Det jobbiga är att inte veta var det nu tagit stopp, vet inte heller hur lång tid sånt här kan ta att utreda heller.
Och även om just den korsningen slår om väldigt fort så ska ingen bil stå kvar i korsningen vilket gör att taxin i detta fallet är vållande...
Annars skulle det stått dels i polisrapporten och jag hade hört ngt om det för länge sen om jag hade varit vållande.
Men många chansar i den korsningen tyvärr och kommer man som jag gjorde, rullandes och ser 10 meter före att det slår om till grönt då kan det nästan bara sluta i en smäll...
Men jag ska ringa dom på måndag och kolla hur läget ligger och se om det finns användning av Anders.
Men som jag sa, tror att taxibolaget inte vill pröjsa mina 25 i självrisk men dom e så illa tvungna..
Sen om pengarna kommer från deras morsa el farsa el banken skiter jag i.. bara dom kommer så dom kan lösa ut min hoj...
Ha de...
// Tobbe
Crash rider
2006-12-02, 10:05
2639612 Inga direkta personskador... fick åka in på KS akuten en liten stund och sen hemskickad med två alvedon !:va
Jag hade förmodligen flygit över bilen och landat på min vänstra sida men jag lider inget av det idag.
Det jobbiga är att inte veta var det nu tagit stopp, vet inte heller hur lång tid sånt här kan ta att utreda heller.
Och även om just den korsningen slår om väldigt fort så ska ingen bil stå kvar i korsningen vilket gör att taxin i detta fallet är vållande...
Annars skulle det stått dels i polisrapporten och jag hade hört ngt om det för länge sen om jag hade varit vållande.
Men många chansar i den korsningen tyvärr och kommer man som jag gjorde, rullandes och ser 10 meter före att det slår om till grönt då kan det nästan bara sluta i en smäll...
Men jag ska ringa dom på måndag och kolla hur läget ligger och se om det finns användning av Anders.
Men som jag sa, tror att taxibolaget inte vill pröjsa mina 25 i självrisk men dom e så illa tvungna..
Sen om pengarna kommer från deras morsa el farsa el banken skiter jag i.. bara dom kommer så dom kan lösa ut min hoj...
Ha de...
// Tobbe
tycker INTE du ska ringa dem.....be Anders Rosenhall ringa dem...
det blir ju inte på din själv-risk som faller ut utan taxi-bilens....
dock så får du nog pengar iallafall om du har rapporter på att bilisten gjort fel...
pm:a mig stället så slipper vi spamma sönder tråden så kan jag ge dig lite tips!!:yoparty
2639576
// Tobbe
Varför skulle dom behöva betala din självrisk? Man kan väl anta att dom är försäkrade själva?
bilolycka augusti förra året.
sabbade tre ryggkotor, vilket resulterade i steloperation av en tredjedel av ryggen. bröt också av högra ringfingret (har cirka 10 graders rörlighet). sedan hade jag också två frakturer, högt tryck och blödning i skallen. lungan o mjälten hade också fått sig en liten omgång, samt att jag fick lite små ärr här och där.
har fått ut ersättning för kläder, pajjad mobiltelefon, sveda och värk samt förlorad arbetsinkomst. sammanlagt under 10000kr. levde fattigt hos mina föräldrar ett bra tag.
skaffade ombud hos legare på en gång. men processen för att få ut några pengar för personskador verkar vara lång... räkna med många år.
2640626 Varför skulle dom behöva betala din självrisk? Man kan väl anta att dom är försäkrade själva?
Joo jag e förvisso ingen expert på försäkringar men om jag skulle vara vållande till en olycka så har jag alltid trott att även om min försäkring täcker motpartens skador så får jag som person stå för hans självrisk men det kanske jag har uppfattat fel ??
Är det så att i mitt fall så är det taxibolagets försäkring som även täcker min självrisk när han är vållande ?
För jag har hört ( man hör alldeles för mycket ) att taxibolaget för betala min självrisk ur egen ficka....
// Tobbe
Crash rider
2006-12-03, 14:11
2640734 Joo jag e förvisso ingen expert på försäkringar men om jag skulle vara vållande till en olycka så har jag alltid trott att även om min försäkring täcker motpartens skador så får jag som person stå för hans självrisk men det kanske jag har uppfattat fel ??
Är det så att i mitt fall så är det taxibolagets försäkring som även täcker min självrisk när han är vållande ?
För jag har hört ( man hör alldeles för mycket ) att taxibolaget för betala min självrisk ur egen ficka....
// Tobbe
det går ju på den vållandes trafik-försäkring... alltså e det hans självrisk det rör....
din själv-risk spelar ingen roll....den gäller bara om du e vållande....
inte för att vara taskig..men du verkar inte så insatt i försäkrings-grejer....
har du nå frågor så e det bara att skicka ett PM...
mvh tobbe...
2641062 det går ju på den vållandes trafik-försäkring... alltså e det hans självrisk det rör....
din själv-risk spelar ingen roll....den gäller bara om du e vållande....
inte för att vara taskig..men du verkar inte så insatt i försäkrings-grejer....
har du nå frågor så e det bara att skicka ett PM...
mvh tobbe...
Du när det kommer till försäkringar så har jag noll koll... jag bara skaffar och pröjsar och hoppas att det bara rullar utan probs...
Så all hjälp är toppen !:tummenupp
Crash rider
2006-12-03, 15:53
2641079 Du när det kommer till försäkringar så har jag noll koll... jag bara skaffar och pröjsar och hoppas att det bara rullar utan probs...
Så all hjälp är toppen !:tummenupp
så kan man ju ochså göra....
men om de dömde ut din hoj så ska du normalt sett få pengarna på 2 veckor...
men ett försäkringsbolag fungerar likadant som en bank...de sitter på pengarna och suger på räntan....
-01:an hoj borde du ju få ut en 70 k för....
2641236 så kan man ju ochså göra....
men om de dömde ut din hoj så ska du normalt sett få pengarna på 2 veckor...
men ett försäkringsbolag fungerar likadant som en bank...de sitter på pengarna och suger på räntan....
-01:an hoj borde du ju få ut en 70 k för....
Låter ruskigt snabbt att få ut stålar bara efter 2 veckor...
Jag är snart inne på 2 månader.
Men får väl hoppas det löser sig snart i alla fall.
Crash rider
2006-12-03, 17:09
2641329 Låter ruskigt snabbt att få ut stålar bara efter 2 veckor...
Jag är snart inne på 2 månader.
Men får väl hoppas det löser sig snart i alla fall.
enligt mitt bolag (T-H) så står det att man ska få ut ersättningen efter 2 veckor...
nu tog det ju dem 4 mån att pynta det...nu blev det ju den vållandes bolag som löste in hojen..länsförsäkringar
vilket bolag hade taxi-föraren??
du ska få hem papper av bolaget där de har värderat hojen och du låter dem ta över ägande-rätten på hojen mot den bedömda ersättningen...
du sa ju i ett pm att hojen var i mint condition så du kan ju tyvärr loosa lite då du antagligen köpt den dyrt...
skulle tro att det bästa e att kvadda en mindre bra hoj...
min r1:a var ju inte allt för fin och den gav jag 47 k för och fick 55k.....
2641353 enligt mitt bolag (T-H) så står det att man ska få ut ersättningen efter 2 veckor...
nu tog det ju dem 4 mån att pynta det...nu blev det ju den vållandes bolag som löste in hojen..länsförsäkringar
vilket bolag hade taxi-föraren??
du ska få hem papper av bolaget där de har värderat hojen och du låter dem ta över ägande-rätten på hojen mot den bedömda ersättningen...
du sa ju i ett pm att hojen var i mint condition så du kan ju tyvärr loosa lite då du antagligen köpt den dyrt...
skulle tro att det bästa e att kvadda en mindre bra hoj...
min r1:a var ju inte allt för fin och den gav jag 47 k för och fick 55k.....
Njae köpte inte höjen direkt dyrt, gjorde nog en kanonaffär då jag betalade 58k för den med akra titan helsystem.
Men bara bara jag får vad jag betalade för den skulle jag vara nöjd, skulle man sälja den te x under våren så skulle nog den legat på runt 65-75k.
Mne jag har inte sett till ngr papper från FB överhuvudtaget, bara begäran om ersättningsunderlag för min utrustning.
Vad motparten har för bolag vet jag inte, finns det ngt sätt att plocka fram sånna uppgifter ?
Jag skulle tro att många taxiåkerier som kör volvo anlitar volvia som ägs av IF som är mitt bolag.
Men om just denna taxi hade volvia vet inte jag.
Dock så har jag skickat iväg ett mail till Anders och ska se vad han tycker om det hela.
Crash rider
2006-12-03, 20:39
2641414 Njae köpte inte höjen direkt dyrt, gjorde nog en kanonaffär då jag betalade 58k för den med akra titan helsystem.
Men bara bara jag får vad jag betalade för den skulle jag vara nöjd, skulle man sälja den te x under våren så skulle nog den legat på runt 65-75k.
Mne jag har inte sett till ngr papper från FB överhuvudtaget, bara begäran om ersättningsunderlag för min utrustning.
Vad motparten har för bolag vet jag inte, finns det ngt sätt att plocka fram sånna uppgifter ?
Jag skulle tro att många taxiåkerier som kör volvo anlitar volvia som ägs av IF som är mitt bolag.
Men om just denna taxi hade volvia vet inte jag.
Dock så har jag skickat iväg ett mail till Anders och ska se vad han tycker om det hela.
jurist-hjälp bekostas av din försäkring....
bolagen brukar bjuda bra för grejerna så de slipper en massa tjafs och extra-jobb...
jag skulle nog tro att du får pengarna snabbare om Anders ringer upp dem....
sen kan du ju tillägga vad det satt för extra-prylar på hojen...kan ju ge nån tusing till......
Ni bör ju komma ihåg att Legare jobbar med personskador, inte med att sitta och deala fram ett bra begagnatvärde på ett avgassystem. Det får ni nog sköta själva.
Trillade av en häst innan jag kom på bättre tankar och bytade både tjej och hästen. Iaf så bröt jag vänster handled och hade en Hoffman på i sex veckor... sveda och värk räknas bara den akuta sjukdomstiden, i mitt fall tre veckor???? fick 3000:- Efter ett år så beräknas bestående men och ev invaliditet, jag har förlorad känsel i tumme o pekfinger på vänster hand, minskad rörlighet i handled och fem ärr efter skruvarna, summa knappt 20´.
Jämför man med dina skador så lär du bli rik......
Ps. Hade två olycksfalls försäkringar och bägge gav vinst så det blev nästan 40´.
2645728 i mitt fall tre veckor???? fick 3000:-
Ett jäkla bra bolag du har isf. Själv fick jag 500:-/vecka. Dock räknades min tid till 5 veckor.
Varit på magntröntgen då jag ff har probelm 1½ år efter olyckan. Bara att vänta & se vad det ger för utslag & om för.bolaget är beredd att ersätta mer än 2500:- för all skit. Det känns då verkligen som en skitsumma. Är dessutom högern (högerhänt), så extra jävligt har det klart varit.
Crash rider
2006-12-06, 13:36
2645810 Ett jäkla bra bolag du har isf. Själv fick jag 500:-/vecka. Dock räknades min tid till 5 veckor.
Varit på magntröntgen då jag ff har probelm 1½ år efter olyckan. Bara att vänta & se vad det ger för utslag & om för.bolaget är beredd att ersätta mer än 2500:- för all skit. Det känns då verkligen som en skitsumma. Är dessutom högern (högerhänt), så extra jävligt har det klart varit.
hur länge var du sjukskriven då??
2646318 hur länge var du sjukskriven då??
Akuttiden räknades till 5 veckor då det var gipstiden. Men var sjukskriven sammanlagt 4 mån då armen inte fungerade som den skulle.
Crash rider
2006-12-06, 21:21
2646989 Akuttiden räknades till 5 veckor då det var gipstiden. Men var sjukskriven sammanlagt 4 mån då armen inte fungerade som den skulle.
gick gipsad i 3 mån.....
sen hoppade jag på kryckor till och från...
haltar fortfarande....
kommer ju klasas som invalid på både nacken , knät , handleden......
kommer nog få byta jobb sen....
sjuk-skrivningen på 12 mån lär inte räcka heller... snarare dubbla...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.