View Full Version : ska jag köpa?
inte nu men sen så funderar jag starkt på att köpa en turbo busa..... jag har liksom fått ett ha begär efter en sådan nu! vet inte hur jag ska göra?
Mattias650
2003-03-06, 15:09
Hmmmm... Jag är tveksam. Är ingen Busa-fantast.
Är inte R1:an roligare när det svänger mycket?
Om du kan köra 300 eller 350 rakt fram borde väl göra detsamma... :cool:
Originally posted by Mattias650
Hmmmm... Jag är tveksam. Är ingen Busa-fantast.
Är inte R1:an roligare när det svänger mycket?
Om du kan köra 300 eller 350 rakt fram borde väl göra detsamma... :cool: jo den är bätter när det svänger... ( rettan).. men jag menar inte att jag ska ha någon idag. typ när jag lungnar ner mig..
Mattias650
2003-03-06, 15:13
Originally posted by blom
jo den är bätter när det svänger... ( rettan).. men jag menar inte att jag ska ha någon idag. typ när jag lungnar ner mig..
En Turbo-busa som touringhoj alltså... :cool:
Originally posted by Mattias650
En Turbo-busa som touringhoj alltså... :cool: jepp något i den stilen... kan ju vara bra att ta sig från A till B snabbt
Supermoto
2003-03-06, 17:13
N E J :mad:
Tja, så där på ålderns höst skulle kanske en Goldwing turbo med en 500 häst passa bättre :tummenupp
Det är nog inget fel att han en sådan när man blir gammal :)
såg ghostrider o ¨såg inslaget när dom kör turbo busan, fy fasen säger jag bara, respekt :bow
KLart du ska köpa en sån om du vill det, man lever bara en gång.
Tolf
Originally posted by Tolf
såg ghostrider o ¨såg inslaget när dom kör turbo busan, fy fasen säger jag bara, respekt :bow
KLart du ska köpa en sån om du vill det, man lever bara en gång.
Tolf
man har å andra sidan bara ett liv också... fast blom som är så lugn och sansad kommer säkert inte att köra fortare än 110 ändå...
Originally posted by erik
man har å andra sidan bara ett liv också... fast blom som är så lugn och sansad kommer säkert inte att köra fortare än 110 ändå... erik är en kille som fattat det här :tummenupp
Jag tycker faktiskt busan är så himla ful bara, men vill du ha en så ska du köpa en, lyssna inte på mig
Originally posted by Ash
Jag tycker faktiskt busan är så himla ful bara, men vill du ha en så ska du köpa en, lyssna inte på mig den är inte fin men den går fort
Men den du har borde gå tillräckligt fort väl?
Originally posted by Ash
Men den du har borde gå tillräckligt fort väl? ja den går fort men busan går fortare :D , nä men det blir ett senare projekt
Gaffa-mannen
2003-03-07, 05:44
Originally posted by blom
ja den går fort men busan går fortare :D , nä men det blir ett senare projekt Varför inte sätta Turbo på R1:an du redan har?
Maverick
2003-03-07, 21:57
Du vill skaffa en sån bara för att du ska kunna wheela lite.. :D
Säger en annan som inte heller kan.. :(
Originally posted by Maverick
Du vill skaffa en sån bara för att du ska kunna wheela lite.. :D
Säger en annan som inte heller kan.. :( vad fan är det frågan om.... vi ses på vägarna i sommar
newstead
2006-01-10, 20:14
ett litet trådlyft :hihi
den är inte fin men den går fort
var det inte tvärtom egentligen? "den är inte bra men den är snygg"
@edit: har planerna på turbobusa hamnat i sopkorgen förresten?
Lite av ett världsrekord i trådlyft :D
där var där jag bytte tankestätt :D... nej då turbo fans även på julklapps listan det här året men inte fan kom :tomten med någon nu heller
newstead
2006-01-10, 20:58
där var där jag bytte tankestätt :D... nej då turbo fans även på julklapps listan det här året men inte fan kom :tomten med någon nu heller
du hade väl inte varit en snäll pojke då... :ajjabajja
Lite av ett världsrekord i trådlyft :D
äh.. den är ju inte ens tre år gammal :D
har faktiskt snackat med både erik från norr och med heliac lite angående turbo... men som sagt va.. ska väl först få ihop pengar till mina räkningar :brinnerup
newstead
2006-01-11, 13:16
har faktiskt snackat med både erik från norr och med heliac lite angående turbo... men som sagt va.. ska väl först få ihop pengar till mina räkningar :brinnerup
skit i räkningarna och ring till marklund... :tummenupp
skit i räkningarna och ring till marklund... :tummenupp
Öbo - Vi ska ha pengar för hyran.
Blom - Det går inte för jag har köpt en turbo till hojen.
Öbo - Åfan, då bjuder vi på hyran i tre månader. :tummenupp
:hihi :hihi :hihi
:banana :tummenupp
:banana :tummenupp
fast det blir nog snarare 5-6 månader :näsblod
newstead
2006-01-12, 13:10
fast det blir nog snarare 5-6 månader :näsblod
det bjuder dom nog på. säg att du kan rita ett par kringlor utanför deras kontor sen så blir dom nog nöjda :tummenupp
det bjuder dom nog på. säg att du kan rita ett par kringlor utanför deras kontor sen så blir dom nog nöjda :tummenupp
jag testar :tummenupp
Funkar det inte med turbo på din Gixxer? Går det på R1 så borde det väl gå på den? :confused:
Funkar det inte med turbo på din Gixxer? Går det på R1 så borde det väl gå på den? :confused:
jo förfan.. :tungan men det kostar ju en hel jävel.. men vi får väl se vad som händer :)
newstead
2006-01-13, 12:51
jo förfan.. :tungan men det kostar ju en hel jävel.. men vi får väl se vad som händer :)
runt 30 lök brukar en turbosats från marklund kosta va?
runt 30 lök brukar en turbosats från marklund kosta va?
tror det har sprungit iväg lite till.. grenrör gör jag själv.. jag borde kunna landa runt 15-20 tycker jag
newstead
2006-01-13, 13:00
tror det har sprungit iväg lite till.. grenrör gör jag själv.. jag borde kunna landa runt 15-20 tycker jag
du bygger nog allt själv... ut och leta rätt på en gammal lastbilsfläkt nu och slit fram svetsen :tummenupp
kanske tar ett tag att få fart på en sån stor turbo men jävlar vad det lär gå när man väl fått upp flåset :D
du bygger nog allt själv... ut och leta rätt på en gammal lastbilsfläkt nu och slit fram svetsen :tummenupp
kanske tar ett tag att få fart på en sån stor turbo men jävlar vad det lär gå när man väl fått upp flåset :D
vi testar :D
Tror Anders har några delar från en gammal Scania, duger det? :D
Tror Anders har några delar från en gammal Scania, duger det? :D
ja du kan väl snacka med han :D :tummenupp
newstead
2006-01-22, 14:19
Det här kan väl vara ett alternativ till turbo annars? Eller som komplement kanske... :hihi http://www.1tail.com/sa/p/Dry_Nitrous_Kit_For_Fuel_Injected_Motorcycles_(1lb _Nitrous_Bottle).htm
Mindre fläkt än såhär borde du inte nöja dig med heller...
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=125331
newstead
2006-01-22, 14:53
nu snackar vi :tummenupp
ska det va så ska det va ordentliga grejer :banana
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.