Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och byteskonceptet bygger på att man kan ladda batteriet på samma tid som man kör, så 12-15kW om man ska ladda det på en halvtimme, gånger 100 förare, då blir det ganska många banor som får installera dieselaggregat i depåerna :hihi
Nu kör väl förhoppningsvis inte alla samma heat, och har således mer tid på sig att ladda emellan så man får helt enkelt lasbalansera :tummenupp

Kunde Ewan McGregor och Charley Boorman köra från Argentina till LosAngeles med LiweWires så kan man nog lösa laddproblemen i depån också.
(Rivian moterade väl 160 snabbladdare på rutten eftersom dom stod för en av servicebilarna, utöver det hade dom en dieselpickis och en sprinter med diesel elverk också)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.

Jag har inte sett den, då den inte finns på någon vettig streamingtjänst, men just nu ser jag den 1.20 långa youtube versionen, och jag känner inte att jag har missat något.

Uppenbart är dock att hastigheter över 40mph straffar sig ordentligt på förbrukningen, och förutom avsaknaden av motorljud så var dom inte ens roliga den här gången, det enda dom pratade om var hur lång räckvidd dom hade kvar, hur länge dom skulle behöva ladda osv...

Höjdpunkten var att någon av dom blev stucken av en geting.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det var endast Long way round som var bra, sedan gick det utför (sic) i Long way down och riktigt dåligt i Long way up.
Ska man se äventyr på hojh så är det Mondo Enduro och Terra Circa som gäller.
Och jämför man L W U med t ex Itchyboots så blir L W U patetisk.
 

ulpe

Ny medlem
Gick med
26 May 2017
Ort
08
Hoj
NC700X-12 Tidigare: Skyteam Dax125-12, MT07-14, GSXS1000-17
Iom att det är samma person bakom Stark Varg som är bakom xlmoto, dvs börsnoterade pierce group ab så inser man snabbt att allt är ljug och bluff. Xlmoto är ett skitbolag i klass med fd cykelringen, och börskursen visar med tydlighet detta.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.
Så det du säger är att det inte är några som helst problem att åka på långtur med ett elfordon, bara man har med sig en dieselpickis med elverk? :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så det du säger är att det inte är några som helst problem att åka på långtur med ett elfordon, bara man har med sig en dieselpickis med elverk? :hihi
Nja, det blir ju en massa pauser, men elbilsförare behöver ju som bekant alltid långskita när det behöver laddas så det är nog inga problem, man får knipa av korven och skita igen om några timmar om man kör hoj bara
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nja, det blir ju en massa pauser, men elbilsförare behöver ju som bekant alltid långskita när det behöver laddas så det är nog inga problem, man får knipa av korven och skita igen om några timmar om man kör hoj bara
Man vill ju ändå ha pauser som infinner sig just med fordonets räckvidd. Det vet alla. Man blir en bättre förare då blablabla.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bra och utförlig test som inte redovisar några siffror

Men han verkar i alla fall tycka att den är lätt och kvickstyrd, sedan vet jag inte om han säger att den var minst lika snabb som bensinhojen Stark lånade ut, eller om han var minst lika snabb som före lunch vid den andra provkörningen.

Hursomhelst lyckades han tömma batteriet "från inte fulladdat" (99% är ju inte heller fullt) på mindre än 35 minuter, men det var ju bara för att dom hade satt säkerhetsspärren till att slå till vid 17% just den dagen, normalt ska man ju kunna tömma det till 10%, när man äger batteriet själv... :va

Han påpekade också att det var på en stenhård torr bana, och att europeiska sandiga banor kanske skulle visa på annat.

"I think the Varg will be particularly strong on hard tracks and supercross tracks. How competitive the sandy tracks are in Northern Europe is an open question. There will probably be some development required to reach the same level as the current generation of internal combustion engines."
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nejnej, man vill alltid köra 70 mil i streck och dra på ett två ton släp :) Det vet alla.

Jag tror du hamnat i fel tråd nu.

Här är nog kravet att den ska klara ett tävlingsheat i motocross på sandbana, säg 35 minuter.

Och helst att man ska kunna köra träningspass på 60 minuter effektiv körtid utan att dra igång elverket i depån för att ladda.

Sen finns det ju dom som har högre krav än så, tex den som skulle vilja köra Gotland Grand national vill väl att hojen ska klara 3.5 h körtid. Hur nu det ska gå till med en elhoj som inte tillåter snabba batteribyten och ett reglemente som inte tillåter byte av hoj under loppet.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tror att de kommer å bli en el klass för hojar som säkert är kortare tid... Formula-E finns ju, eller va de heter..
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Det har dom redan på Gotland men varför? Dom har ju lovat att vargen ska klara ett crossheat?
All reklam ska man ta me en nypa salt ju...

Sen är väl frågan även vilket crossheat?. Beror väl på längden av ett sådant...
Jag har dålig koll på hur långa sånna är... Förr har jag för mig att dom va 45 minuter + två varv..
Hur är de me typ stadion crossheat?? Sånna där Red bull grejor...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
All reklam ska man ta me en nypa salt ju...

Sen är väl frågan även vilket crossheat?. Beror väl på längden av ett sådant...
Jag har dålig koll på hur långa sånna är... Förr har jag för mig att dom va 45 minuter + två varv..
Hur är de me typ stadion crossheat?? Sånna där Red bull grejor...

Red Bull, 20 sekunder?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top