Eller så drar man full gas samtitigt som man håller in bakbromsen och sedan tvärsläpper man bakbromsen. Så gjorde jag med xr 650 stånka turbon för att bygga upp turbotryck om jag ville ha rapp brutal effekt ut ur lågfartskurvor där de va svårt att hålla upp turbotrycket eller för att snabbt få...
Dra ut choken i fart funkar inte på cbr 900/919 för de som de flesta sporthojar har inget chokspjäll. Men på de gasare som har det funkar de minst lika bra som att kväva förgasarna med hadduk.
De tar nog ca 8-10 timmar att göra det själv men de är inte svårt bara krångligt att få loss och sätta tillbaka. De är bara skit i de små lågfartsmunstyckena. Du kan visserligen sopa i lampolja eller akut injektion cleaner ex stp en hel flaska på bara max 5l soppa i tanken. Du kör en sväng med...
Nej du behöver inte byta dem om de är hela och du kan laga revor/hål med gummilim, de håller skitbra. https://www.dekalgruvan.se/en/16-biltillbehor/loctite-extreme-repair
Ja kolla de stpra membranen ovanför tjtrottlarna för de kan ju va hål eller sprickor i dem som ger för fet gång. Renoveringskittet va billigt så de vore såklart en bra investering, jag ser att de är många oringar som ska täta här o där så kolla om de torkat ihop och tätar dåligt runt flotörsätet...
Den får helt klart för mycket soppa på de mörkare stiften så ställ in förgasarna lika i bränsle/luftskruvar och kolla så alla förgasaes spjäll är synkrniserade så de öppnar lika mycket. De duger länge med bara inställning med lite borr som öppningstolk inge vakusynkning krävs. Jag misstänker...
De blior ev lite mer motstånd men inte lika mycket somen kat. Alla hojar jag tagit bort katten på har bara gått bättre i hela registret. Mappningens afr värde räcker för att sätta dit öppnare system de blir sällan för snålt och därmed farligt för ventilerna. Men man kan få ut någr fler hk om man...
Mja jag tror de blir för varmt för mätare direkt på turbo. Avgashuset kan bli så hett att de glöder men oljan blir ju inte hetare än max 100-130c inne i lagerhuset. Givaren har ju plast/lim inne i sig så jag tror den kommer hålla länge där.
Då lär de funka bra med tryckande turbo du behöver i bästa fall inte ens ändra bestyckning.
Jag har notg redan nämnt att viktigaste placeringen av enskiljd del i bygget är vart du placerar pitotröret. Sätt det så nära kompressordelen på turbon du kan typ direkt vid utblås turbo så kommer...